Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Nu har jag lugnat ner mig lite efter ankomsten av min klänning och känner mig faktiskt riktigt nöjd. Jag måste dock beställa en underkjol med släp och så måste jag köpa de skor jag ska använda på bröllopet. Först då kan jag ta klänningen till en sömmerska och:
* Lägga upp den om det fortfarande behövs med klackskor och underkjol
Och eventuellt:
* Korta släpet lite, tycker att det är fint med släp, men "lagom" som den svenne jag är
* Fixa knapparna på baksidan, de sitter inte så fint vid dragkedjan. Det måste till öglor eller nåt så de sitter på plats.
* Kolla om mifjebandet går att fixas på något sätt och hur det i sådana fall skulle se ut.
* Ta in den lite i midjan så det blir bättre passform, ser så rak ut nu! Och jag är egentligen kurvig (beror mycket på att den är för tajt kring brösten...)
Men det är så kul att göra en jämförelsebild så här. Tänk vad man får för pengarna ändå!
Jag har även bestämt mig för att beställa en klänning till! Ja, ni hörde rätt! Det blir denna klänning, utan släp:
www.dinobridal.com/discount-store-2012-romantic-lace-ball-gown-spaghetti-straps-with-v-neck-court-train-wedding-dress-lwd095-p-1923.html
Jag har valt att beställa en klänning till som jag tänker ha på festen. Släpet på klänningen jag har nu är alldeles för tungt för att hängas upp. Och jag måste få vara bekväm på festen! 179 dollar är det helt klart värt nu när jag vet att Dinobridal gör ett så bra jobb ;) Dessutom ska mina tre tärnklänningar skickas efter i samma veva!