daniiel skrev 2013-03-28 15:29:22 följande:
Det finns ju en anledning till att många väljer snörning ;) Men jag kan förstå om man tycker dragkedja med knappar är snyggare och därför väljer det.
Tråkigt att det skulle bli så dyrt, men måste du verkligen byta dragkedjan tex? Funkar den som sitter där inte alls? Känner du någon som kan sy? Bandet, hur sitter det fast? Är det spets hela vägen under bandet?
Pröva lägga ut den till försäljning och se om någon nappar? Gå till fler sömmerskor/skräddare och fråga?
Ja jag vet :) Snörning förenklar verkligen, men tyvärr är det inte vad jag vill ha.
Dragkedjan och uppläggning är inte det dyra i det här, det är bandet. Han måste ju i princip sy om hela överdelen säger han eftersom bandet är insytt i sömmarna i korsetten.
Jag ska ta klänningen till en sömmerska till och se om hon har några andra förlsag eller prisuppgifter. Vet inte hur jag gör annars... Jag vill verkligen inte bestälal en ny, det är så jobbigt med all oro. Men om ändringarna på klänningen kostar lika mycket som att beställa en ny så känns det som ett bättre alternativ. Då kan jag ju sälja klänningen jag har och förhoppningsvis inte gå så mycket back.
När du sålde dina klänningar, vad kunde du sälja dem för?
Vad tror du jag kan ta för denna om jag nu gör så + underkjol från LIB?