Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Lakinna skrev 2013-03-12 08:50:41 följande:

Tusen tack för dina fina ord!! <3 Blir så glad och rörd!

Kvalitén känns hög, har 8(!) lager i kjolen. Den är ganska tung att bära på galjen men det känns inte när man har den på sig, den sitter ju liksom på höfterna om du förstår vad jag menar.

Yes Dino it is! Har bara gott att säga om dem. De var snabba på att svara på alla mail, gjorde en slöja till mig i samma tyg och det tog bara 16 dagar från beställning till leverans vid dörren.

Vad kul att höra att du är så nöjd! Jag sitter verkligen som på nålar och väntar på min klänning.
    Tog det alltså bara 16 dagar från beställning till leverans? Du menar inte arbetsdagar? Det skulle betyda att min kanske kommer 21-22 mars! Det vore jättebra eftersom jag ska ha hem mina tärnor på middag 23 mars, vore så bra om de kunde få se klänningen :)
    Hur känns själva överdelen? Är den stabil? Är det inbyggd BH? Korsett? Det är mest den delen jag är orolig över eftersom jag också ska ha axelbandslöst. Jag behöver något stabilt som hänger upp mina ledsna tuttar :) På klänningarna jag provat på butik knäpper man först en bred BH-knäppning i ryggen för att hålla allt på plats. Är det något liknande i din klänning?

Och än en gång: superfin klänning, du ska vara så nöjd!!! <3
  • jenniferochaugust
    Lakinna skrev 2013-03-12 09:43:51 följande:

Ja 16 dagar är alltså kalenderdagar, beställde den 6 januari och levererades den 21. Galet snabbt!

Överdelen är jättestabil, är precis som du säger ett brett bh-band som man knäpper först som håller allt på plats. Man kan ha bh under givetvis men jag tänker nog inte ha det. Sen bestämmer du ju själv hur hårt den ska sitta med snörningen (om du har det). Tyvärr är min lite för stor så jag kan inte dra åt snörningen så hårt som jag skulle velat, men ska lämna in och sy in den lite. Hellre för stor än för liten ju!

Vad härligt att höra att det är inbyggd BH! Var det något du bad specifikt om eller kom det bara med?
    Måttbeställde du din klänning? Hade de lagt på någon centimeter i alla fall?
    Jag har beställt med dragkedja och måttbeställde min klänning. Drog åt måttbandet ordentligt (ska gå ner i vikt som alla andra brudar hehe) men nu blir jag så orolig att den ska bli för liten! Fast planen är ju fortfarande att bli av med 5 kilo, men man vet ju aldrig hur det blir... :)
  • jenniferochaugust

Jag harju beställt tre klänningar från Dinobridal den 6 mars och idag när jag gick in på deras hemsida och "my account" så fanns beställningen inte kvar. Vad tror ni det betyder? Kan klänningarna vara klar? Det vore ju helt jävla underbart!

• jenniferochaugust
    Hej tjejer! Ni som har fått hem era klänningar från Dinobridal...
    Var det inbyggd och stabil BH i klänningarna? Var det något ni bad extra om eller fanns de bara där? Är det ett sånt där brett BH-band med BH-knäppning i bak innan man snör klänningen?

Hoppas verkligen det så att bysten sitter på plats hehe...
  • jenniferochaugust
    malli716 skrev 2013-03-21 13:41:05 följande:
    Hallå. Nu skulle jag behöva lite hjälp igen. Jag har beställt från Dino. Om jag loggar in så står det: Order status: Processing och precis under står det Shipped to: xxxx(mitt namn). Vad betyder det? Jag beställde den i fredags och dessutom måttbeställd, den kan väl inte redan vara skickad? Eller är "shipped to:" bara ett extra sätt att säga vilken adesss den är beställd till och ska skickas till? Hur lång tid man jag räkna med att det tar innan den blir färdig? Inte för att jag måste ha den snabbt utan bara så jag vet när ungefär jag kan förvänta mig att får den. Många frågor blev det visst nu...
    Hej!
    Jag har också beställt måttbeställt från Dino och jag tror att den normala leveranstiden är mellan 3-4 veckor. Sen är det säkert högsäsong nu och kan ta lite längre tid än vanligt.
    Känns inte som att man kan lita på deras hemsida, där står en av mina klänningar som "delivered" (vet att den inte ens är på väg...) så jag tror att det är bättre om du håller mejlkontakt med dem istället för att titta på deras sida. Mina klänningar är på g och ska skickas nästa vecka och jag beställde dem 6 mars.
  • jenniferochaugust

Mimmi, jättefin klänning!!! Tråkigt om det inte var exakt så du ville ha den, men jag tycker att den ser otroligt fin och välsydd ut! Om du syr in den lite och använder en underkjol så kommer den säkert bli perfekt! Jag har ju också beställt från Dino och sitter som på nålar! Längtar!

• jenniferochaugust

Mimmi, har du någn bild på hur klänningen se ut bak? Det lilla jag ser så ser baksidan jättefin ut!

• jenniferochaugust

Kaffegrus: Wow vilken fin klänning! Blev sugen på din klänning nu haha... Ser jättefin och välarbetad ut, otroligt attde kan leverera så fina klänningar på Dinobridal!

• jenniferochaugust

Jaha, det verkar som att jag bara kan posta en bild per inlägg, ojoj vad jag kommer att bomba denna tråd då haha... Jag fick hem mina klänningar idag rån Dinobridal och alla tre klänningar var jättefina och en glad överraskning. Allt var dock inte (som väntat) perfekt tyvärr.

Vi börjar med klänning nr 1 som jag skjälv är mycket, mycket nöjd med. Den har faktiskt inget på minussidan måste jag säga. På bilden är den inte knäppt i ryggen då dragkedjan är helt galen, precis som på de andra klänningarna. Jag kommer att behöva byta ut alla dragkedjor, de är alldels för tunna...
    Den här klänningen är allt jag bad om, möjligtvis lite lång, men jag ska ju ha högklackat så det kanske löser sig...

• jenniferochaugust

Klänning nr 2 är jättefin men alldels för crazy i både färg och utförande haha. Det är ju inte Dinobridals fel!
    Färgen är inte alls tydlig på bilden men jag beställde "sage green" och fick hem piggelin-grön skulle jag nog påstå. Tyllen är påsydd lite konstigt upptill tycker jag men annars är jag otroligt imponerad över Dinobridals hantverk, alla klänningar är så genomarbetade och varenda söm är perfekt! Alla klänningar har även en inbyygd bh. Vet itne riktigt vad jag ska göra med den här klänningen, vi får se :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!