• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme

Här är min ring5 större diamaneter och tolv mindre det är lite svårt att se
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-27 22:27:59 följande:

Här är min ring5 större diamaneter och tolv mindre det är lite svårt att se
    JÄTTEFIN! Jag gillar såna ringar, har en liknande fast med mindre diamanter som förlovningsring. Men den är inlämnad nu för att det ska sättas in två till stenar.

Men de ringarna känns klassiska man kommer inte tröttna på den, hoppas jag.. :)
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 22:27:05 följande:
    Lät ju as mumsigt! Ska provas i sommar efter bröllopet :) Jag älskar allt som kan köpas färdigt så färdiga tårtbottnar är min grej:) Men du verkar väldigt duktig med tårtor, visst hade du lagt ut ngn annan tårta i tävlingstråden? I gränna finns ju världens godaste gris med kola smak MUMS den är turkos o brun finns int ehär i sthlm. Jag stannar i gränna varje gång vi åker till skåne. Jag o en kompis brukar åka till gränna över dagen...

Jajemne det har jag gjort jag älskar att baka, men först efter läste jag att det skulle passa till ens bröllop! Jaja gjort är gjort, den tårtan var beställd till en släktträff.. men såg du den tårtan som var inlagd sist, herrgud vad fin och god den såg ut.

Den grisen har jag aldrig provat faktiskt, jag köper original eller viol, men det får det bli nästa gång.

Är du från skåne?

• Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-27 22:31:41 följande:

Jajemne det har jag gjort jag älskar att baka, men först efter läste jag att det skulle passa till ens bröllop! Jaja gjort är gjort, den tårtan var beställd till en släktträff.. men såg du den tårtan som var inlagd sist, herrgud vad fin och god den såg ut.

Den grisen har jag aldrig provat faktiskt, jag köper original eller viol, men det får det bli nästa gång.

Är du från skåne?

Ja jag följer den tråden lite eftersom alla verkar så duktiga på att baka o laga mat. Ja den var ju galen vem kan göra en sån?? Alltså jag kan knappt baka en sockerkaka... Är riktigt dålig men älskar att äta Obestämd

Men din tyckte jag var super jag måste spara receptet för sonen fyller 1 och då tänkte jag baka eller kanske be min syster att baka (hon e kungligt duktig på att baka o laga mat).

Nej sambons syster bor i Skåne så vi åker dit o hälsar på varje sommar sen försöker vi en gång till under året. Hon ska faktiskt föda barn när som nu är inne på förlossningen så det är så spännande!!

ja du måste prova den så god gud vad gott det hade varit nu! Gillar inte viol ngt vidare faktiskt trodde ingen gjortde det... Drömmer
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 22:29:41 följande:
    JÄTTEFIN! Jag gillar såna ringar, har en liknande fast med mindre diamanter som förlovningsring. Men den är inlämnad nu för att det ska sättas in två till stenar.

Men de ringarna känns klassiska man kommer inte tröttna på den, hoppas jag.. :)

Tack! Ja jag hoppas det också, jag hade aldrig valt den om jag bara gått efter bilderna i katalog och på nätet, så jag är glad att jag var inne och provade. Den jag trodde jag vile ha var inte alls som jag trodde!

Vad fin din kommer bli, mycket bling! det gillar vi

• Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 22:35:25 följande:
    Ja jag följer den tråden lite eftersom alla verkar så duktiga på att baka o laga mat. Ja den var ju galen vem kan göra en sån?? Alltså jag kan knappt baka en sockerkaka... Är riktigt dålig men älskar att äta Obestämd

Men din tyckte jag var super jag måste spara receptet för sonen fyller 1 och då tänkte jag baka eller kanske be min syster att baka (hon e kungligt duktig på att baka o laga mat).

Nej sambons syster bor i Skåne så vi åker dit o hälsar på varje sommar sen försöker vi en gång till under året. Hon ska faktiskt föda barn när som nu är inne på förlossningen så det är så spännande!!

ja du måste prova den så god gud vad gott det hade varit nu! Gillar inte viol ngt vidare faktiskt trodde ingen gjortde det... Drömmer

då är det ju tur att polkagrisbagarna har mig så inte violen ligger och ruttnar!

GUD VA SPÄNNANDE!!! En bebis as we speak alltså!! Då får ni snart resa och lukta på den lill*

• Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-27 22:35:30 följande:

Tack! Ja jag hoppas det också, jag hade aldrig valt den om jag bara gått efter bilderna i katalog och på nätet, så jag är glad att jag var inne och provade. Den jag trodde jag vile ha var inte alls som jag trodde!

Vad fin din kommer bli, mycket bling! det gillar vi

ja jag har aldrig smycken annars så på ringarna går jag helt fullt ut. Vigselringen har en sten med mindre rumt on lägger in bilder när den är klar.

Nej man måste nästan prova, jag hade också en bild av vad jag ville ha men väl där blev det en annan. Men det är så satans dyrt med stenarna tycker jag. OMG får ju äta luft (vilket inte behöver vara en nackdel) men det är dyyyrt
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 22:38:10 följande:
    ja jag har aldrig smycken annars så på ringarna går jag helt fullt ut. Vigselringen har en sten med mindre rumt on lägger in bilder när den är klar.

Nej man måste nästan prova, jag hade också en bild av vad jag ville ha men väl där blev det en annan. Men det är så satans dyrt med stenarna tycker jag. OMG får ju äta luft (vilket inte behöver vara en nackdel) men det är dyyyrt
    Ja det är riktigt dyrt och vad det kan skilja i pris!! jag köpte ju min ring på vigselbutiken med bättre klassade diamanter 4000 billigare än vad den kostade i butiken. Det låter ju sjukt, men så var det. Jag har fått den värderad också till det högre priset och det känns riktigt bra! Jag beställde ju från vigselbutiken.
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-27 22:37:23 följande:

då är det ju tur att polkagrisbagarna har mig så inte violen ligger och ruttnar!

GUD VA SPÄNNANDE!!! En bebis as we speak alltså!! Då får ni snart resa och lukta på den lill*

Ja vi hoppas komma iväög nästa helt om w kan vara hos mamma han hatar att åka bil o vill inte att en helt ny bebis träffar snor w... :/

Men ja vet hur ska jag kunna sova?? Åhh hoppas de får en tjej vill handla tjej kläder... Men en kille kul det med men alla runt omkring mig har killar skulle vara roligt med en tjej :)
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 22:41:32 följande:
    Ja vi hoppas komma iväög nästa helt om w kan vara hos mamma han hatar att åka bil o vill inte att en helt ny bebis träffar snor w... :/

Men ja vet hur ska jag kunna sova?? Åhh hoppas de får en tjej vill handla tjej kläder... Men en kille kul det med men alla runt omkring mig har killar skulle vara roligt med en tjej :)

Nej sova går ju inte man blir ju mer uppe i varv när andra ska ha barn än vad man blir när man själv ska ha.

Ja det finns ju så söta kläder till småflickorna, det är ju faktiskt ganska mycket större utbud till flickor gentemot pojkar,

Hoppas hon kan passa W lite, kan ju vara skönt att komma iväg själva också. Åker ni vägen över här glöm för skråen inte att vinka till mig som står och väljer klänning och sminkar mig för fulla muggar!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!