• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Malin24

Nja vi har ungefär hälften engelskspråkiga och hälften svenska, men vi resonerade så att nästan alla förstår engelska så det ska förhoppningsvis funka ändå :) Men jag är lite avundsjuk på er 1700-tal och zvartaliljan att ni orkat göra på alla språk :) vi har oxå bjudit hela släkten så de är hälften av gästerna, och visst blir det lite kulturkrock med vissa saker...men åh så skoj det faktiskt ska bli! 1700-tal..lista på allas datum låter som en jättebra ide, vet att de flesta skrivet det flera gånger men jag glömmer lika fort :)

• Tinzi

åh fler som har utländska gäster. Jag är halvspansk så vi har några därifrån, sen systra min från Australien :) Många vänner från Hälsingland där jag delvis ärr uppvuxen och sthlm, men inte många från GBG/borås inte :)

• Annooo

Jaha är dom där ifrån.. åh jag fick tillbaks hoppet nu om att beställa en där ifrån när man fått se lite spets där ifrån. För jag har ju hittat en massa fina med bara spets där från milanoo..
    Men hoppas den i en annan storlek passar bättre då :D

Miceme skrev 2011-05-27 15:11:36 följande:
    Den är från milanoo jag får hem en likadan i annan storlek om ett par dagar det ska bli kul att se om dem är likadana.
  • Miceme
    Annooo skrev 2011-05-27 19:59:15 följande:
    Jaha är dom där ifrån.. åh jag fick tillbaks hoppet nu om att beställa en där ifrån när man fått se lite spets där ifrån. För jag har ju hittat en massa fina med bara spets där från milanoo..
    Men hoppas den i en annan storlek passar bättre då :D

Denna passade också men det ska bli kul att jämföra kvaliten, för tyvärr är milanoo väldigt ojämna. Jag har ganska många klänningar så det är int eså lätt att hänga med alltid för jag handlar åt höger och vänster Har du tid och pengar att köpa en ny om det inte blir bra? Då skulle jag våga chansa

Om inte så skulle jag maila bild på klänningen jag vill ha och be om ett kostnadsförslagfrån milly då de klännigar jag sett färdiga därifrån har ägts av nöjda kunder, och varit riktigt fina

• Sommarbrud

Miceme: Vad e det jag ser en ny klänning?? Okej visst är det tre olika du har visat nu medans jag har varit borta. Jag röstar på den du fick idag eller den andra med paljetter. Lilly är iof fin också men tycker du såg jätte vacker ut i speciellt den med paljetter. Är det nästa lördag du gifter dig? Herregud vad spännande!! Jag längtar (vilket du också säkert gör) Men jag älskar när andra gör roliga saker du åker inte iväg direkt ? Vi måste ju få se bilder!!!

• Annooo

Hur menar du när du skriver att dom är ojämna?
    Åh förlåt om jag verkar tjajtig, är helt ny på detta.. Ska ju dock inte gifta mig förrens nästa år men vill ändå veta & ta reda på så mycket ifrån alla innan dagen är här. Dock kommer jag få vänta ett tag med att beställa klänning för innan den dagen är här vill jag ha gått ner ca 10kilo, mamma kilon som fortfarande ligger kvar. Kämpar ju med detta nu & kommer fortsätta så är rädd för att tiden inte ska räcka till, till slut??! Men visst om klänningen kommer ligga under 2000lappen så kommer jag kunna köpa mig en ny om man inte blir nöjd fast hoppas ju på att man inte ska behöva det problemet. Där av den LÅÅÅÅNGA planeringen hihi... =)
    Men Milly vad har dom för sida? får gå in & kika där med ju! :)

Miceme skrev 2011-05-27 20:23:39 följande:

Denna passade också men det ska bli kul att jämföra kvaliten, för tyvärr är milanoo väldigt ojämna. Jag har ganska många klänningar så det är int eså lätt att hänga med alltid för jag handlar åt höger och vänster Har du tid och pengar att köpa en ny om det inte blir bra? Då skulle jag våga chansa

Om inte så skulle jag maila bild på klänningen jag vill ha och be om ett kostnadsförslagfrån milly då de klännigar jag sett färdiga därifrån har ägts av nöjda kunder, och varit riktigt fina

• Sommarbrud
    Annooo skrev 2011-05-27 20:45:26 följande:
    Hur menar du när du skriver att dom är ojämna?
    Åh förlåt om jag verkar tjajtig, är helt ny på detta.. Ska ju dock inte gifta mig förrens nästa år men vill ändå veta & ta reda på så mycket ifrån alla innan dagen är här. Dock kommer jag få vänta ett tag med att beställa klänning för innan den dagen är här vill jag ha gått ner ca 10kilo, mamma kilon som fortfarande ligger kvar. Kämpar ju med detta nu & kommer fortsätta så är rädd för att tiden inte ska räcka till, till slut??! Men visst om klänningen kommer ligga under 2000lappen så kommer jag kunna köpa mig en ny om man inte blir nöjd fast hoppas ju på att man inte ska behöva det problemet. Där av den LÅÅÅÅNGA planeringen hihi... =)
    Men Milly vad har dom för sida? får gå in & kika där med ju! :)

Miceme skrev 2011-05-27 20:23:39 följande:
    Hoppar in har också en klänning från milanoo :) Med ojämn tror hon menar att vissa klänningar har varit fina och vissa ja de har faktiskt varit riktigt usla :( Så man har lite tid på sig om den kommer hem o e dålig. Men milly verkar alla vara nöjda med millybridal.com. Visst ville du ha spets?
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-27 20:29:18 följande:
    Miceme: Vad e det jag ser en ny klänning?? Okej visst är det tre olika du har visat nu medans jag har varit borta. Jag röstar på den du fick idag eller den andra med paljetter. Lilly är iof fin också men tycker du såg jätte vacker ut i speciellt den med paljetter. Är det nästa lördag du gifter dig? Herregud vad spännande!! Jag längtar (vilket du också säkert gör) Men jag älskar när andra gör roliga saker du åker inte iväg direkt ? Vi måste ju få se bilder!!!

Yes det är ju den jag väntat på! Jag ska ta en ride i dagarna och sätta upp speglar i ett av våra större rum så jag kan spatsera lite och känna efter om jag kan få fram ett resultat. Ja tre olika är det, Jag älskar kjolen på den med paljetter men inte paljetterna, hade de varit i annan färg än silver så hade det varit en annan sak.

Japp den 4: är det dags och självklart kommer bilder snarast möjligt! Vi kommer inte åka någonstans förrän i höst, jag gifter mig med en bonde så han måste fixa skörden först Men en weekwnd i Rom ska det bli i oktober och då ska vi bara pussas och äta glass hele tin!

• Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-27 20:49:24 följande:

Yes det är ju den jag väntat på! Jag ska ta en ride i dagarna och sätta upp speglar i ett av våra större rum så jag kan spatsera lite och känna efter om jag kan få fram ett resultat. Ja tre olika är det, Jag älskar kjolen på den med paljetter men inte paljetterna, hade de varit i annan färg än silver så hade det varit en annan sak.

Japp den 4: är det dags och självklart kommer bilder snarast möjligt! Vi kommer inte åka någonstans förrän i höst, jag gifter mig med en bonde så han måste fixa skörden först Men en weekwnd i Rom ska det bli i oktober och då ska vi bara pussas och äta glass hele tin!

mm GLASS :)

Men då är det bilder söndag kanske måndag som gäller för dig :)

Men kan du inte ta bort paljetterna? Den satt så fint tycker jag,
  • Annooo

Jaha.. Hehe man får lära sig nytt varjedag här inne.. men är ju jätte bra att veta :)
    är så tacksam för era svar!
    Men då ska jag kolla in milly.. Men om man nu inte hittar något där så kan man alltså maila in en bild på sin klänning & få pris förslag? har jag fattat detta rätt hihi.. Men skickar dom också ut olika spets prover då så man får vara med & välja?
    Ja precis jag har blivit helt insnöad på att ha en i hel spets =)

Sommarbrud skrev 2011-05-27 20:48:18 följande:
    Hoppar in har också en klänning från milanoo :) Med ojämn tror hon menar att vissa klänningar har varit fina och vissa ja de har faktiskt varit riktigt usla :( Så man har lite tid på sig om den kommer hem o e dålig. Men milly verkar alla vara nöjda med millybridal.com. Visst ville du ha spets?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!