• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Malin24
    Miceme skrev 2011-05-27 16:43:45 följande:
    Lämna in den så slipper du den stressen! Är det mycket som fattas?
    Ne så lite så lite..typ 2 cm kanske så att jag känner mig helt bekväm i den. Tror det skulle funka med Spanx, typ sånna som ser ut som cykel byxor..men då tillkommer ju toalettproblemet, skull inte kunna gå på hela dagenGlad
    Miceme skrev 2011-05-27 16:46:32 följande:
    Tack! Ja det är mellan den och den jag la in tidigare idag, Den jag la in nu gillar jag men den är full av silver paljetter! Den sitter knepigt för den är inte snörad utan jag håller ihop den ibak
    Åh ja den är ju jättefin också..men jag röster nog ändå på den senasteGlad
  • Miceme
    Malin24 skrev 2011-05-27 16:58:04 följande:
    Ne så lite så lite..typ 2 cm kanske så att jag känner mig helt bekväm i den. Tror det skulle funka med Spanx, typ sånna som ser ut som cykel byxor..men då tillkommer ju toalettproblemet, skull inte kunna gå på hela dagenGlad
    Tack! Ja det är mellan den och den jag la in tidigare idag, Den jag la in nu gillar jag men den är full av silver paljetter! Den sitter knepigt för den är inte snörad utan jag håller ihop den ibak
    Åh ja den är ju jättefin också..men jag röster nog ändå på den senasteGlad

du får ju slå till på ett par med lucka

Tack för din röst Jag ska ta en dag och prova dem efter varandra och känna av läget, troligtvis har jag inte bestämt mig förrän precis innan

• Malin24
    Miceme skrev 2011-05-27 17:04:09 följande:

du får ju slå till på ett par med lucka

Tack för din röst Jag ska ta en dag och prova dem efter varandra och känna av läget, troligtvis har jag inte bestämt mig förrän precis innan

Haha ja det vore ngt...Glad

Ja va skoj att ha så många fina och välja mellan, det är ju verkligen ingen stress så du kan ju känna efter på bröllopsdagen vilken du känner starkast för!
  • 1700tal
    Hmm, den var inte lätt... Gillar nedeldelen på lilly och den tunna satintyget som de använder har väldigt fin lyster... Men tycker samtidigt du passar otroligt fint i sweetheart-ringningen på den du visade först (vilket egentligen är den sista som kom väl?). Tricky... Obestämd

Men tycker du passar fint i båda!
    Malin24 skrev 2011-05-27 16:52:36 följande:
    Ja jag får nog detGladÄr absolut inte pinnsmal, men hade inga direkta planer på att gå ner mer eftersom jag märker att det tar på ställen där jag inte vill bli mindre medans där det skulle behövas händer det ingenting..men du har så sant nu får klänningen göra ngt för mig..tack för peppet!

Åsikterna ja..., tärnorna ville inte ha färgen jag ville på klänning (detta har vi löst nu och allt är frid och fröjd (med min färgGlad)men det blev så mycket merjobb för mig och lite missförstånd innan vi förstod varandra), släktingar som krånglar och ska ha med sig en massa barn ( också ngt som är löst nu och som är helt förståligt eftersom de kommer från utlandet så de har ju inget val men vi hade inte haft det i åtankte så det blev en massa fix för oss för att fixa barnvakter under middagen, inte för att de krävde det utan för vi vill att föräldrarna ska kunna koppla av under middagen..men igen merjobb) hmm ja och så lite andra småsaker, men som du märker löser sig allt till slut, det är bara det att när man är stressad (och utan mat) så är ju tålamodet så där...Glad
    Ojoj, tur att saker och ting verkar lösa sig iaf! Så ni har oxå utländska gäster? Från vilket land/länder? Är de släktingar? Skrattande
  • 1700tal

Miceme - är det nästa lör du gifter dig?

• Miceme
    1700tal skrev 2011-05-27 17:06:53 följande:
    Hmm, den var inte lätt... Gillar nedeldelen på lilly och den tunna satintyget som de använder har väldigt fin lyster... Men tycker samtidigt du passar otroligt fint i sweetheart-ringningen på den du visade först (vilket egentligen är den sista som kom väl?). Tricky... Obestämd

Men tycker du passar fint i båda!
    Malin24 skrev 2011-05-27 16:52:36 följande:
    Ja jag får nog detGladÄr absolut inte pinnsmal, men hade inga direkta planer på att gå ner mer eftersom jag märker att det tar på ställen där jag inte vill bli mindre medans där det skulle behövas händer det ingenting..men du har så sant nu får klänningen göra ngt för mig..tack för peppet!

Åsikterna ja..., tärnorna ville inte ha färgen jag ville på klänning (detta har vi löst nu och allt är frid och fröjd (med min färgGlad)men det blev så mycket merjobb för mig och lite missförstånd innan vi förstod varandra), släktingar som krånglar och ska ha med sig en massa barn ( också ngt som är löst nu och som är helt förståligt eftersom de kommer från utlandet så de har ju inget val men vi hade inte haft det i åtankte så det blev en massa fix för oss för att fixa barnvakter under middagen, inte för att de krävde det utan för vi vill att föräldrarna ska kunna koppla av under middagen..men igen merjobb) hmm ja och så lite andra småsaker, men som du märker löser sig allt till slut, det är bara det att när man är stressad (och utan mat) så är ju tålamodet så där...Glad
    Ojoj, tur att saker och ting verkar lösa sig iaf! Så ni har oxå utländska gäster? Från vilket land/länder? Är de släktingar? Skrattande

Ja det är ett dilemma men jag tror det faller på plats när jag får provat dem efter varandra, hoppas jag iaf.

men mina lillyskor kommer jag ha även om klänningen blir vit det skiter jag i för jag älskar dem!

• Miceme
    1700tal skrev 2011-05-27 17:10:03 följande:

Miceme - är det nästa lör du gifter dig?

YES! Kan inte fatta att det bara är en vecka!!
  • Malin24

Från hela världen känns det som..:) England,Tyskland,Kanada och Australien!! Kommer ni oxå ha utländska gäster?

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-27 17:20:23 följande:

Ja det är ett dilemma men jag tror det faller på plats när jag får provat dem efter varandra, hoppas jag iaf.

men mina lillyskor kommer jag ha även om klänningen blir vit det skiter jag i för jag älskar dem

Jag tror oxå det faller sig naturligt när du ser dem efter varann! Skrattande
    Miceme skrev 2011-05-27 17:21:10 följande:
    YES! Kan inte fatta att det bara är en vecka!!
    Oj, så spännande!! {#emotions_dlg.flower} Lovar du på heder och samvete att du loggar in i tråden så snart du kan efter bröllopet och visar bilder och berättar hur det var?? Jag lovar att vi ska skjuta salut härinne och fira dig under din dag! Vi ska skåla för dig på lör!! Vad roligt, den första av våra "china girls" som gifter sig, vi har ju hängt med varann rätt länge nu. Skrattande Lite sentimentalt är det... Drömmer
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-05-27 17:40:28 följande:
    Från hela världen känns det som..:) England,Tyskland,Kanada och Australien!! Kommer ni oxå ha utländska gäster?
    Wow, vad roligt! Så många länder! Vi ska ha från Skottland och Tyskland. Skrattande Hur har du gjort med festhäften osv, ska alla få på respektive språk?

Kämpar på med en bröllopshemsida på 3 språk samtidigt, blir mest rörigt!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!