• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Malin24

Vi kör allt på engelska, kändes som det var lättast men lite trist eftersom inte alla äldre svenska släktingar förstår allt :( men vi gjorde det lätt för oss just för att det tar sån tid att översätta..men Gud va duktiga ni är som gör det!!

• Miceme

Vi har bara svenska gäster. Det måste vara en utmaning att få ihop det med alla språkmässigt!

1700-tal: Jag lovar och svär på min Kinaheder att skriva och visa bilder fortast möjligt!

Tack det värmer! Visst är det lite sentimentalt! sommarbrud har ju fått mig att gråta två gånger på kort tid nu! Vem är näst efter mig? Jag vill vara med och skåla för den lyckliga.

Det känns nästan lite som 4 bröllop men utan negativa kommentarer!

• Malin24

Och ja självklart ska vi fira miceme ordentligt nästa lördag..såååå spännande!!!hoppas ni får en fantastisk dag!!

• Miceme

Är det någon som vet varför jag bara kan citera ett inlägg ELLER lägga in en bild ELLER en smiley sedan måste jag öppna en ny web sida för att kunna göra det igen?

• Miceme
    Malin24 skrev 2011-05-27 17:58:31 följande:
    Och ja självklart ska vi fira miceme ordentligt nästa lördag..såååå spännande!!!hoppas ni får en fantastisk dag!!

Tack! Åhh vad synd att jag inte kan vara med och fira men jag dyker upp till efterfesten!

• zvartaliljan
    Malin24 skrev 2011-05-27 17:56:49 följande:
    Vi kör allt på engelska, kändes som det var lättast men lite trist eftersom inte alla äldre svenska släktingar förstår allt :( men vi gjorde det lätt för oss just för att det tar sån tid att översätta..men Gud va duktiga ni är som gör det!!
    vi har gäster från måååånga olika länder. Vi har gjort vigselprogram och festprogrammen på svenska, engelska och spanska. Tog en jäkla tid så tyvärr blev det ju inte mycket vi tog med då...i festprogrammen har vi bara välkommen, meny, bilder och lite info om våre respektive länder och den roliga enorma skillnaden mellan våra uppväxter (han uppvuxen i Buenos Aires med 11 miljoner invånare, jag i lilla Bäckebo med 800 invånare).
    Sen tack-text också. Ett par snapsvisor slängde vi in för svenskarna med. Mer orkade vi inte krångla med kände vi...lite trist men att lägga in en massa roliga svenska skämt känns ju tråkigt för de som inte förstår.
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-05-27 17:56:49 följande:
    Oj, men är ni flest utländska gäster då? Så skulle vi inte kunna göra även om det skulle va nog så enkelt, majoriteten av våra gäster är svenska. Nej, här får det blir på 3 språk. Fast inte vigseln, den blir på svenska. Men hemsidan och "pappersgrejerna" blir på olika språk som jag sitter och översätter för full rulle nu när vi bestämt var vi ska vara. Skrattande Ska försöka få den blivande toastmastern (blivandes bror) att hålla lite info och ev tal på alla 3 språken. Han har bott i usa och har läst tyska så det skulle vara han som klarar det... Flört
    Miceme skrev 2011-05-27 17:57:27 följande:

Vi har bara svenska gäster. Det måste vara en utmaning att få ihop det med alla språkmässigt!

1700-tal: Jag lovar och svär på min Kinaheder att skriva och visa bilder fortast möjligt!

Tack det värmer! Visst är det lite sentimentalt! sommarbrud har ju fått mig att gråta två gånger på kort tid nu! Vem är näst efter mig? Jag vill vara med och skåla för den lyckliga.

Klart vi ska skåla för dig! Vi skulle göra upp en lista med alla era datum så vi kan hålla ordning på allas stora dagar! {#emotions_dlg.flower} Det är ju NU allt håller på att hända, det vi alla väntat på! Utom för mig då som måste vänta ett år till... Gråter Ingen kommer vara kvar i tråden då...
  • 1700tal
    zvartaliljan skrev 2011-05-27 18:43:41 följande:
    vi har gäster från måååånga olika länder. Vi har gjort vigselprogram och festprogrammen på svenska, engelska och spanska. Tog en jäkla tid så tyvärr blev det ju inte mycket vi tog med då...i festprogrammen har vi bara välkommen, meny, bilder och lite info om våre respektive länder och den roliga enorma skillnaden mellan våra uppväxter (han uppvuxen i Buenos Aires med 11 miljoner invånare, jag i lilla Bäckebo med 800 invånare).
    Sen tack-text också. Ett par snapsvisor slängde vi in för svenskarna med. Mer orkade vi inte krångla med kände vi...lite trist men att lägga in en massa roliga svenska skämt känns ju tråkigt för de som inte förstår.
    Just det, läste om dig i en annan tråd, ni bjöd väl hundratals från hans sida? Fast alla kunde inte komma förstås. Så häftigt! Gillar kulturkrockar och seder och bruk som sätts hamnar i centrum, sånt är spännande... Skrattande
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-27 18:43:57 följande:
    Oj, men är ni flest utländska gäster då? Så skulle vi inte kunna göra även om det skulle va nog så enkelt, majoriteten av våra gäster är svenska. Nej, här får det blir på 3 språk. Fast inte vigseln, den blir på svenska. Men hemsidan och "pappersgrejerna" blir på olika språk som jag sitter och översätter för full rulle nu när vi bestämt var vi ska vara. Skrattande Ska försöka få den blivande toastmastern (blivandes bror) att hålla lite info och ev tal på alla 3 språken. Han har bott i usa och har läst tyska så det skulle vara han som klarar det... Flört
    Miceme skrev 2011-05-27 17:57:27 följande:

Klart vi ska skåla för dig! Vi skulle göra upp en lista med alla era datum så vi kan hålla ordning på allas stora dagar! {#emotions_dlg.flower} Det är ju NU allt håller på att hända, det vi alla väntat på! Utom för mig då som måste vänta ett år till... Gråter Ingen kommer vara kvar i tråden då...

Man vet aldrig, vi kommer säkert kika in då och då! Och jag vill ju se bilder från ditt bröllop också!

Ja en lista vore kul, 4 juni 15:00 i Brahe kyrkan visingsö blir det för mig!

• zvartaliljan
    1700tal skrev 2011-05-27 18:49:21 följande:
    Just det, läste om dig i en annan tråd, ni bjöd väl hundratals från hans sida? Fast alla kunde inte komma förstås. Så häftigt! Gillar kulturkrockar och seder och bruk som sätts hamnar i centrum, sånt är spännande... Skrattande
    haha ja hela tjocka släkten bjöds...hans fastrar o farbröder, hans föräldrars kusiner och deras barn o typ kusiners kusiner och mormors syster o gud vet alla som bjöds...
    De som kommer är hans föräldrar, syskon med respektive, hans moster och kusin, mormor, hans mammas kusin med respektive och deras barn. Sen några grannar till hans föräldrar också...(två olika par, ett av dom har jag iaf träffat).
    Sen är flera av sambons vänner utländska också och utspridda runtom i världen och jag har också en del vänner med utländskt påbrå (alla mina vänner förstår dock svenska) så det blir en sjösala blanding från Argentina, spanien, Venezuela, England, Italien, Tyskland o så mina vänner som är lite polacker, grek, iranier, afrikan, indier o ja jag orkar bara inte räkna upp alla...ska bli skoj iaf
    Det jag är mest rädd för är hans mamma för hon fattar ju svenska men hon förstår verkligen INTE ett dugg skämt eller ironi, hon tar liksom allt bokstavligt (bland annat därför hon avskyr mig, för hon tror att jag sagt elaka saker) och tar illa upp och min familj är väldigt ironiska och sarkastiska i sina tal...som att de skämtar o kallar sambon för Negerboll...efternamnet låter nämligen VÄLDIGT likt och det tycker de är jättekul (sen kan de ju inte uttala hans efternamn heller utan det blir verkligen negerboll när de försöker!) o sambon fattar skämtet o vet att de inte menar något rasistiskt...men hoppas verkligen inte de skämtar så inför hans mamma Tyst
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!