Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

rock brud skrev 2013-01-04 19:11:37 följande:
    Jag hade smma problem med att klänningne skrnklade sig under brösten, Jag skyllde det på min bulle-mage som eh* putar ut och gör att den inte kan falla naturligt...samt att jag har ganska stora bröst som drar ner herrligheten. vette fan om jag har rätt dock...
    Iaf så försökte jag utgärda det med en korsett ( ebay!) och att jag sydde extra spetsapplikationer på för att stadga upp och dölja vecken.. Samt att spetsboleron dolde det mesta;
    Såhär såg det ut då det begav sig;

Jag stör mig inte på dem mera, det var snarare ngt med nerverna:P

I ditt fall kan jag nog inte rekomendera något annat åtgärdsförslag än korsetten. Din bolero slutar även lite olyckligt, går det att få ner den lite?
    Dock tycker jag du skall behålla korsettsnörningen, den e läcker:D
    först och främst, vad fin du var! vecken syns ju verkligen inte alls på bilderna. 
    I mitt fall så ska boleron sluta där. så den går ju inte att dra ner dessvärre. men klurar på att leta reda på en sömmeska/skräddare här i stan och kolla om de kan figursy den mer efter mina lovehandels och stora byst, hehe . så borde det ju hjälpa. 
    Tror min syrra har en korsett, kan ju testa hennes först för att se om det hjälper :) Tack för tipset! 
  • Principisessan

Daniiel: tack för ditt svar :) får leta på en bra sömmerska och kolla med denne vad som går att göra. Rent spontant känns det som att den måste figursys mer, och överdelen kortas något. Då borde det sitta mer perfekt .

• Principisessan

ok, testade att ha en bh och en gördel under, och snörade sedan hårdare. Den sitter lite tajtare upptill nu inte så att det blev direkt bulligt upptill, där klänningen slutar, men visst sitter den lite mer under armhålan nu. Dock kansek det inte gör något med tanke på att klänningen ska ha boleron över? 
    Jag tror att jag antingen måste ha den så högt upp och hårt snörad, eller lämna in den för att korta av midjan. Vad tycker ni?

och så en annan sak, ska jag låta bandet sitta där det sitter, såhär.. 

eller höja bandet så det sitter litet högre upp, såhär? (blomman med då förstås.  

• Principisessan

ja just ja, och så funderar jag på de tre kortare skenor som sitter mitt på magen, som lyser igenom litet... kanske kan man ta bort dem? För inte brukar väl sånt lysa igenom så mycket? 

• Principisessan

Bevi: jo först var min tanke att ha en egen tolkning av denna, som ju har en lång överdel allfordress.com/Store_show.asp Och bandet i midjan lite högre upp u gefär som på denna, candyanthony.com/ Jag kommer ha en underkjol som gör att kjolen blir mer fyllig. Men jag är osäker på om det ser konstigt ut på mig med den långa överdelen, är ju inte fullt lika smal som storleken på de två bilder jag länkade till :) Åh, så svårt att bestämma sig

• Principisessan

Minchristina: förstår att du inte är nöjd även om klänningen är fin. Be dem byta ut tyget på överdelen till hel spets och sätta klädda knappar.
    Och underdelen tycker jag iofs inte gör något att det är chiffong (?) men annars så måste du ju kunna säga att det på bilden är tyll med spetsapplikationer på.

• Principisessan

måste bara visa de söta näbbklänningarna jag fyndade på ebay. 2 st kläningar inkl. frakt till sverige för 600 kr (betalade för extra snabb leverans, annars hade det kostat 450 kr) 

De kommer matcha så fint till min kläning :) Hoppas barnen blir glada 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!