Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

blir lite kluven nu, min klänning är beställd men tror inte de hunnit börja med den ännu. 
    har klippt ihop 2 bilder till en, för att få till ungefär det jag vill ha (fast med ett midjeband också under blomman)
    Ska jag låta ryggen se ut sådär (se spegelbilden) eller ska jag göra båtringning även baktill?
    Vad tycker ni?

• Principisessan
    aviman skrev 2012-10-14 23:26:28 följande:
    Jag hade lämnat den lite djupare ryggen! Dramatisk klänning!
    Superfin! Bra smak :D

jo, det kanske är snyggast trots allt. :) 
    ja jag gillar den, lite "mad men" över den.  
  • Principisessan

tack för era kommentarer. Jag vete sjutton hur jag ska göra. BÅtringning är fint, och jag slipper tänka på att jag kan få en kvissla på ryggen, hehe 
    å andra sidan ska jag ändå ha slöja, så det kanske inte spelar så stor roll. måste suga lite på det där och bestämma mig snart... klänningen torde ju vara klar snart om jag inte hojtar till innan, eller köper en till topp för att testa. de var inte så dyra.  

• Principisessan
    eml33h skrev 2012-10-23 11:08:30 följande:

Det skulle va 299 för klänningen och 60 för frakten. Plus 29 för en underkjol.

Ingen som helst mailrabatt eller nån annan typ av rabatt :/

Har mailat milly och lily för att kolla priser, men det lär ju hamna på samma summa hos dem.

jag förstår inte riktigt. Varför skulle du få en rabatt? Blev du lovad det först? 
    Kan ha fel men tror at milly är dyrare än landy. var de iallafall när jag kollade med dem. fast det kanske är olika.  
  • Principisessan
    eml33h skrev 2012-10-23 11:24:08 följande:

Näe hade inte blivit lovad nån rabatt..
    Men det borde ju gå att pruta?!
    Fast dom ville inte pruta en dollar ens, och tyvärr klarar inte vår budget det.
    2000 skulle jag kunna tänka mig, men tillome det är lite i överkant.

ok, ja det är ju inte kul såklart att budgeten blir ansträngd. Hoppas du får den andra klänningen såld. 
    Sen är det ju så att även fast den är från Kina så är den ju skräddarsydd. Och det är ju ruskigt billigt med en skräddarsydd klänning för 2000 kr.
    Men 299 dollar alltså? Det är ju 2066 svenska kronor, iallafall enligt valutaomvandlaren från Forex.  
  • Principisessan
    eml33h skrev 2012-10-23 11:41:09 följande:

Ja det är ju självklart inte alls dyrt, men det tillkommer ju frakt och underkjol och eventuell tull..
    Och särskilt när jag redan lagt ut 2000 på min första klänning.
    Hellre så kanske jag får den på köp&sälj för 2500 om jag prutar bort slöjan och sjalen.

jo, det jag menar bara är att de som jobbar i fabrikerna tjänar väldigt lite pengar och har långa arbetsdagar. 
    Är något väldigt billigt eller närapå gratis så är det oftast någon som är varan, om du förstår hur jag menar. 

Det är ju trots allt inte deras fel att du redan köpt en annan klänning. Eller kom den klänningen också från Landy och inte motsvarade vad de lovat dig?
  • Principisessan
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-23 12:03:40 följande:
    Nu har min klänning kommit hem Skrattande

Jag är supernöjd!! Funderade på om jag skulle tycka organzan är för glansig, men eftersom det inte är några paljetter eller annat på klänningen så är det fint med lite extra glans i tyget. Färgen i ivory är ljuvligt gräddig.

Blir nog perfekt när jag väger 20 kilo mindre och har underkjol som håller upp klänningen istället för magen :)

vad fin! 
    var beställde du den? 
  • Principisessan
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-23 12:05:48 följande:
    Tack! Standardklänning från Landy
    ah .. jättefin. 
    Jag tror att de flesta klänningar från kina har en lite glansigare organsa. Men så länge den inte är sådär tokblank som prisnessklänningarna till barn i grälla färger som säljs på torg och liknande, så är det ju ingen fara. Det ser inte för glansigt ut på bilden iallafall :) 
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-10-23 12:13:12 följande:
    Det kan man önska. Min klänning från Kina hade en väldigt matt och fin organza :) Tygerna som används när sk. kinaklänningar sys är samma tyger som används när klänningar i brudbutiker sys.
    jo jag vet. Men om man inte uttryckligen ber om det, så får man nog inte som standard den matta. Nu vet jag inte detta säkert, men det verkar mer vanligt med den glansiga nämligen i alla kinatrådar :)
  • Principisessan
    eml33h skrev 2012-10-23 12:44:10 följande:

Försökte beställa den från Dino för 1300 inkl frakt, men av nån anledning var det omöjligt att betala.
    Landy ville ha nästan dubbelt så mycket, 2500 inkl frakt.
    Och nu fanns den helt plötsligt på köp&sälj för 3000.

www.dinobridal.com/discount-store-2012-aline-...

men det måste ju gå att lösa med dino? har de inte paypal? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!