Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-08-19 14:51:33 följande:
    Tack :) Njä... det var ett lager organza med fastlimmade tyllblommor på som jag klippte av i midjan på klänningen. Sedan slängde jag det. Då hade jag tänkt tvätta upp klänningen och sälja den och lagret med blommorna var väldigt smutstigt och lite söndertrampat och det hade lossnat några blommor. Det var ju före jul jag gjorde det.
    majjja skrev 2012-08-19 14:46:05 följande:
    ja jag hoppas det. Och så tänker jag att jag vill ha snörning i ryggen med tanke på att jag kan pendla nåt kilo upp eller ner. Och då är det ju betydligt enklare att köpa en ny bolero/spetstop eller sy om den än hela klänningen om det nu inte sitter riktigt som det ska när det väl är dags :) Så det blir nog bra att de inte sitter fastsydda i varandra.
    Ja, snörning är väldigt bra, speciellt om man pendlar något kilo och om man inte kan pröva klänningen innan man får hem den :)
    ah ok, men det där var ju fint det också. Det är ju inte helt lätt att tvätta heller om det var limmade blommor på. 
    tycker det är snyggt med trasch the dress bilder. Kanske vore något sen efter vårt bröllop med, såg nån gång för flera år sedan en tjej i vatten vid nån liten fors och stenhäll med sin klänning på, fantastiskt fint... dock här i stan är alla vatten lite brunaktiga eftersom det är sån botten så det är väl kanske något jag ger mig på för snygga foton iallafall hahah  
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-08-19 15:06:41 följande:
    Nej, precis :) Hehe ja, vi funderar på att först vara i en lekpark och leka med dottern. Sedan fara till en betongpark och åka skateboard, maken åker och dottern håller på att lära sig. Efter det åker vi till stranden och tar lite bilder där :) Vi kanske hittar på något mer under vägen, men så är planen :) Ska nog försöka få lite bilder där hunden (och eventuellt katterna) är med också. Jag ser det mest som en rolig grej, en kul dag, och om bilderna sedan inte blir några höjdare.. ptja, må så vara :P
    åh vad mysigt! låter som ett väldigt bra upplägg 
  • Principisessan

ni som beställt era klänningar.. mätte ni er själva eller hade ni hjälp av någon. Hade ni bh på er? 
    tycker det är lite svårt att bestämma vart midjan ska vara, antar att den inte är där jag är som smalast utan snarare där mina lovehandles sitter.... ?  

• Principisessan

Ska man ha på sig bh och åtsramande underplagg om man tänkt ha det under klänningen, även när man måttar för beställningen?

• Principisessan
    Darling Daisy skrev 2012-09-15 20:14:10 följande:
    Minuz:
    Jag tycker också att församlingshemmet ser bäst ut rent lokalmässigt.

Majja:
    Jag mätte med en ganska normal bh och utan underplagg (hade inte tänkt ha några heller, visserligen). När klänningen kom märkte jag att jag lugnt kunde vara utan bh i den pga att den inbyggda bh:n/korsetten var så bra.  
    tack för ditt svar. Jao jag har en sån där "gördel med trosa" som slankar till lite, och den hade jag nog tänkt ha under sen. Den är ju inte som en korsett utan mer slätar ut. Men det kanske inte är så noga om jag har den på eller inte, ska ha snörning i ryggen. 
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-09-16 09:10:40 följande:
    Det är knepigt det där med underkläder, svårt att veta i förväg vad som "behövs" eller inte. Jag hade också tänkt ha såna trosor, hade köpt ett par som var rätt snygga faktiskt med svart spets. De behövdes inte alls, klänningen höll in allt toppenbra ändå. De nästan stjälpte mer än vad de hjälpte :P Jag hade väl egentligen inte behövt ha BH heller, men valde det ändå, för jag kände mig så otroligt naken utan.
    hmm, ja där har du ju en poäng. Utan bh kan jag nog inte vara dock, skulle också känna mig jättenaken

• Principisessan

en annan måttfråga. Jag är 164lång och väger 70 kg. Så lovehandles har jag ju :) VAR är midjan? är det där jag är smalast eller är den egentligen längre ner? Vill inte att klänningslivet blir för kort nämligen :) 

• Principisessan
    emmadeckmar skrev 2012-09-16 16:35:15 följande:
    Midjan är där du är som smalast, strax ovanför naveln Glad 

Den här bilden tycker jag beskriver väldigt bra vart man ska mäta:

åh vad bra! ser nu på denna bild att jag nog mätt fel på vart axeln är. Jag mätte från benet, inte längst ut.. får väl mäta igen så det blir rätt 
  • Principisessan

beställde för nån vecka sen min klänning och nu går jag ju som på nålar tills att den blir klar. Hur är det för er andra som beställt från landy, har de hållt utlovad leveranstid hyfsat? Och får man bilder när klänningen är in progress? 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!