Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Kommer bli ett nervvrak innan klänningen är här. När beställningen var gjord stog det att dom är tillbaka den 10 februari. Så bara att vänta tills dess. Blir nervös när man inte hör ngt......

1/6 2013
  • bridetobe2013

Gav ett inbjudningskort till en vän igår. Hon blev så glad att hon började gråta och skulle börja kolla efter en fin klänning på en gång. Det känns jätte kul med tanke på att vi kommer ha ett pytte litet bröllop irådhuset med nästan inga inbjudna. Hon var bara så glad att hon var en av dom få som fick äran att vara med. Med sådana gäster behöver man inte så många

Gillar inte heller det kinesiska nyåret. På dailymoda där jag beställde skulle dom komma tillbaka den 10 februari... Jag vill ju ha ett livstecken nu .....

Antar att det bara är att härda ut och vänta... (är inte jätte duktig på att vänta i dagsläget känner jag)

1/6 2012
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-01-29 15:52:14 följande:
    Tack! Den var ju inte alls vad jag tänkt mig men tyckte den satt så himla bra! Skönt att få lite bekräftelse på att den passar!
    Sitter verkligen jätte bra. Jätte smickrande. Hoppas att min sitter hälften så bra på mig som din gör på dig. Bra köp
    1/6 2013
  • bridetobe2013
    pulmonate skrev 2012-01-30 14:32:19 följande:
    Jag har föresten kommit på hur jag får på mig klänningen utan hjälp, så nu har jag provat den flera gånger till
    Här kommer lite foto på ryggen som jag är mest nöjd med. Spettsen på framsidan ska göras om på något sätt. Jag har bett Milly skicka 1 meter av spettsen de använd så att jag kan fixa något. Nu har de ju klippt ut spetts och sytt på. Jag vill ha det lite mer helt, som på ryggen.
    Den ska föresten sys in vid höften. På bilderna drar jag åt tyget på framsidan så att det ska sitta bättre. Jag har heller inga skor på mig på bilden och jag väntar med att eventuellt sy upp den/låta den vara när jag hittat skorna. Jag står på ett lakan, så det är inte släpet jag står på Oskyldig
    Det ena fotot har det extra lagret chiffon för mer "romantisk" känsla och sen utan (den är avtagbar med dolda knappar) för mer "sexig" look. Vilket tycker ni är snyggast? Tänkte att man kunde kanske ha det med chiffon under ceremonin och sen ta av det till festen. Fotot med chiffonlagret har sash i "dark champagne" och i fotot utan så har jag satt på den i "light champagne".
    Jag funderar även på att sy på hakar så att man kan haka upp släpet under festen. Har ni förslag på vad som kan bli snyggt? Bustling, heter det tydligen...

Klänningen sitter verkligen jätte fint på dig. Älskar ryggen på den. 8som jag aldrig skulle kunna ha) Tycker det låter som en bra ide att ha det extra släpet i kyrkan och sen vara utan på festen. det mörka bandet var finast till tycker jag...
    1/6 2013
  • bridetobe2013
    Sessan67 skrev 2012-02-01 13:47:55 följande:
    Tack Glad
    Sessan: Får man fråga vart ni köpt ringarna och pris. Jätte fina och jag är på jakt......
    1/6 2013
  • bridetobe2013
    Jane skrev 2012-02-01 18:13:31 följande:
    Usch, jag fick lite panik nu.....klänningen jag beställde på eBay den 19 jan och som jag väntar i mars, har fått massor med negativa kommentarer av personer som har betalat och inte fått sin klänning i tid eller inte fått sin klänning alls.

Jag skickade ett email till säljaren igår om att jag vill ha klänningen sydd i en matt organza, men har inte fått något svar än. Jag läste också någonstans att kinesiska nyåret firas 24-28 januari, och då borde ju alla vara tillbaka och jobba nu, eller har jag helt fel?

Jag blir så skrämd av att jag kanske har blivit snuvad, inte för pengarnas skull, utan att man väntar i ovisshet och missar typ 3 månader i onödan och sen måste stressa ihop en klänning på annat håll. Men som sagt vet jag ännu inte om den kommer bli skickad till mig eller inte....
    Men jag har många tankar i huvudet efter alla negativa recensioner jag läste idag...

Där jag beställde ifrån kommer dom tillbaka den 10 februari.... Är också nervös innan jag hört ngt. Men vi hoppas att du verkligen får din klänning och att du blir nöjd.. (och jag)

1/6 2013
  • bridetobe2013

Ngn som vet vad tyll til en underkjol kan kosta i Sverige ? Eftersom jag glömde beställa så funderar jag på att köpa det här och ev be min moster sy..... Men undrar om det blir dyrt. Tror jag hinner maila dom om en ev underkjol annars då dom skulle vara lediga tills den 10 feb. Men blir inte det krångligt med betalning då jag redan har betalat klänningen?? Eller ska man kanske kika på ebay?

1/6 2012
  • bridetobe2013

Eftersom jag har beställt en klänning (som kommer vara för liten. börjar bli nervös) så borde jag inte kika vidare på klänningar. Men nu har jag hittat en klänning som är så JAG, Den här fast vit... Om Jag inte kan ha den jag beställt. (och chansen att jag inte ska kunna komma i den är total) Så blir det nog en sådan här. Jätte enkel. Eftersom vi gifter oss i rådhuset så blir det ingen gräddbakelse delux..... Å andra sidan så vill ju jag ha en cermoni utomlands på en strand ngn gång och du skulle ju den här klänningen passa...... Ångrar verkligen att jag beställde en för liten klänning. Antar att det känns extra hopplöst eftersom jag inte har fått hem den än och kunnat prova hur mkt för liten den är....
    1/6 2012
  • bridetobe2013

Har precis förlorat "ebay oskulden".

Beställt en väst med slips till sambon. Spännande att se om och när jag får den. Gick på 261:- inkl frakt så det är inga stora pengar, men man vill ju ändå ha hem det man beställt. Ngn gång innan mitten på mars skulle den komma. Spännande!

1/6 2012
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-02-05 22:14:49 följande:
    Grattis! Min är fortfarande intakt, tro´t eller ej...

Blir nervös att man ska bli blåst bara... Men det är väll bara att vänta och se.

Men du ska ju shoppa slöjor hejvilt på ebay nu så snart är din tagen också

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!