• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Humlan66 skrev 2011-05-01 17:27:14 följande:
    1700 tal , den gick på 750 kr ca .asbilligt jue och han ska ha en silvergrå väst  och antigen en lika plasttrång eller slips eller en platstrång i lavendel
    Ja det var billigt! Vi tänkte ta från suitopia faktiskt till honom. Är ju kina det oxå men då behöver man bara beställa en gång. Där ingår ju omsömnad om den inte sitter bra.
    Humlan66 skrev 2011-05-01 17:35:07 följande:
    1700 tal VART hade du hittat den lila klänningen du visa bild på ??

VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRR
    "redo att trycka på köp nu knappen "
    Visst är den läcker!!

Den är från millys eget sortiment. PM0912 heter den. Finns inte i det vanliga kundsortimentet så du får skicka en förfrågan till dem. Skrattande Den är nog inte superbillig som de på milanoo osv dessvärre men vet inte faktiskt eftersom den inte ligger ute liksom.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 17:44:33 följande:
    Darocan???
    jag tycker den som du visade först eller den som du la in på ettan här otroligt snygga detaljer på den snygg och intressant. Men vill hon ha lite mer täckande upptill så trivs hon nog bäst i den som du la in först

Dennahäringa ju! Den har jag velat ha sen foreeeever men lät bli eftersom den inte gick att göra som enaxlat bra...
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-01 17:49:54 följande:

Dennahäringa ju! Den har jag velat ha sen foreeeever men lät bli eftersom den inte gick att göra som enaxlat bra...
    Ach so! Men då måste du ju ha en sådan!! Du kanske känner dig snyggar ei den än i någon av de enaxlade! Slå till på en gång, tycker inte heller att det skulle bli för likt din mamma i isåfall. Snarare snyggt på korten när det går i samma stil!

Förresten funderar jag på hur ser det ut med halsband tillsammans med enaxlad? Har man det? Så ju en så snygg enaxlad men jag vill gärna ha halsband då jag skalåna mammas pärlhalsband som pappa gav till henne
  • Smuppra

Hm... shopaholics, hjälp tack! Jag tror jag ska se mig om efter en slöja. Vill ha tiara (silverfärgad) och att slöjan ska utgå från den. Har hår till typ midjan och vill ju att slöjan ska täcka den längden (inte blir det snyggt om håret sticker ut nedanför?). Håret ska lockas lite men annars vara utsläppt. Vill att håret ska synas genom slöjan och att slöjan ska ligga över axlarna. Min klänning finns på min sida (finns inte på denna dator). Klänningen är i ivory. klänningen har inget bling bling eller spets på, eller något sådant. Vad sjutton ska man ha för slöja då? 

(Jag som inte ens skulle ha slöja...) 

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 18:03:51 följande:
    Ach so! Men då måste du ju ha en sådan!! Du kanske känner dig snyggar ei den än i någon av de enaxlade! Slå till på en gång, tycker inte heller att det skulle bli för likt din mamma i isåfall. Snarare snyggt på korten när det går i samma stil!

Förresten funderar jag på hur ser det ut med halsband tillsammans med enaxlad? Har man det? Så ju en så snygg enaxlad men jag vill gärna ha halsband då jag skalåna mammas pärlhalsband som pappa gav till henne
    Mmmm, visst måste jag det.... Drömmer I den riktiga silk satin då... Oskyldig Har ju kvar att beställa en duchess silk satin-klänning på min to-do-list... Cool
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-05-01 18:27:40 följande:
    Hm... shopaholics, hjälp tack! Jag tror jag ska se mig om efter en slöja. Vill ha tiara (silverfärgad) och att slöjan ska utgå från den. Har hår till typ midjan och vill ju att slöjan ska täcka den längden (inte blir det snyggt om håret sticker ut nedanför?). Håret ska lockas lite men annars vara utsläppt. Vill att håret ska synas genom slöjan och att slöjan ska ligga över axlarna. Min klänning finns på min sida (finns inte på denna dator). Klänningen är i ivory. klänningen har inget bling bling eller spets på, eller något sådant. Vad sjutton ska man ha för slöja då? 

Miceme - ett uppdrag med ditt namn på! Du kan ju allt om shopping!
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-05-01 18:27:40 följande:

Om du menar att din klänning finns i ditt galleri så måste du lägga det tillgängligt för oss..
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-01 18:46:33 följande:
    Miceme - ett uppdrag med ditt namn på! Du kan ju allt om shopping!
    I´m on it!!
  • zvartaliljan

Ihhh igår lämnade min senaste brudklänning Kina Beställde den från DH-gate och säljaren skickade iväg den efter exakt 7 dagar!! Helt otroligt! Mina första två klänningar som jag beställde från Milanoo den 14 och 30 mars är fortfarande inte skickade....

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 18:51:55 följande:
    I´m on it!!
    You go girl!

Värsta bara att vi inte kan se hennes klänning förrän hon har ändrat inställningarna. Men du får ösa på med kinaslöjor tills dess!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!