• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-01 16:44:03 följande:
    Super tjusig! Vad hon kommer bli fin! Älskar också kragen det var ju den som gjorde hela klänningen. Håller med mamma ta bort lite veck, vem vill ha massa veck över rumpan?
    Ja, visst är den fin! Skrattande Den är väldigt hon oxå, hon älskar halterneck och krusidull i måttlighet (och till fest) och jag tycker den passar till en mogen kvinna på snart 65. Eller hur? För många av de andra klänningarna var så tärn-aktiga, sexiga och urringade. Den här var riktigt sofistikerad...
  • sandis1977

Förlåt, kan inte låta bli att fnissa lite tyst.
    Gifter du dig snart? Kan du smörja försiktigt med lite brun utan sol så det blir bättre övergång?
    Nej, jag har inget tips alls :(
  • Pinkgrape
    jennifaer skrev 2011-05-01 16:45:29 följande:
    Åh vad jobbigt! Jag tycker nog också att ni ska satsa på nya ringar i såna fall. Vi ska byta ut våra förlovningsringar nu men skillnaden är ju att vi visste från början att de bara var tillfälliga. Men det är ju viktigt att man verkligen trivs med ringen eftersom man (förhoppningsvis) ska ha dem resten av sitt liv
    Ja, jag känner lite så också.. och det är egentligen inte så att det sitter i pengarna för min del, alls. Så länge jag gillar ringen och den passar, så har jag inget emot en silverring med en CZ sten för 300kr. Det bekommer mig inte. Hm. Kanske skulle leta rätt på en sådan och sen sälja in idén till min käre sambo :P Usch, vad han kommer tycka att jag är onödig som är så ombytlig av mig.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-01 16:45:16 följande:
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 16:37:11 följande:
    Jag sitter här och funderar över detta med ringar...

Jag har ju redan köpt min ring, då vår budget var betydligt lägre än vad den är nu. Jag tycker jättemycket om den ringen, men det är ju långt ifrån mitt första hands val. Det var ett budget val och en ring jag gärna skulle använda, men just som vigselring skulle jag nog hellre vilja ha en annan ring.. kanske. Beroende på..

Min blivandes ring var alldeles för stor när den kom och han vill hellre köpa en ny ring, än att ändra storleken på ringen som han beställde.

Ska vi köpa nya ringar till oss båda helt enkelt? Vår budget för ringar är ju definitivt inte stor alls, men större än vad den var tidigare, trots att vi redan spenderat 2000kr på två ringar. På sätt och vis tycker jag att det känns onödigt av mig att köpa en ny ring, men samtidigt vill jag gärna ha en annan.

Åh, varför ska jag vara så snabb med saker?! Jag skulle ha väntat!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    För det första, skälet till att du är så snabb med saker och inte kan vänta beror på att du är fisk. Så, nu när det är avklarat (och du därmed kan sluta med nåt ev dåligt samvete) så finns det ju bara en sak kvar - köp din drömring! Du ska ju bära den hela livet...
    Det där är sååå typiskt mig också, jag är så impulsiv!! Är jag i affären och ser något så kan jag inte gå hem och fundera på saken, Det kan ju ta slut!!!
  • Miceme
    sandis1977 skrev 2011-05-01 16:48:57 följande:
    Förlåt, kan inte låta bli att fnissa lite tyst.
    Gifter du dig snart? Kan du smörja försiktigt med lite brun utan sol så det blir bättre övergång?
    Nej, jag har inget tips alls :(
    Jag förstår dig så det bjuder jag på Jag gifter mig 4 juni.
    jag ska vänta ett par dagar och se vart det tar vägen
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 16:46:51 följande:
    Jättetjusig! Väldigt fina broderier också! Jag skulle nog köpa den något längre ( jag antar att denna slutar över knät) jag tycker det är så snyggt med "halvlånga" klänningar, men det är jag det :)
    ska du bara beställa en till din mor
    Jaså, tror du den går ovanför knät? Nej, det går inte, hon vill absolut inte visa några knän. Jag tänkte den skulle gå till strax nedanför knät. Men längre än så kan den inte ha för hon är bara 162 cm lång. Men jag kan ju beställa den kanske 20 cm längre? Så kan jag fålla upp den själv efter hon har provat den.

Nej nej för 17, här ska beställas 3-4 till mor - det har vi redan bestämt! Visade mest denna jag att jag redan har bestämt oss för att det blir denna! Ska hämta bilder på de andra oxå, one moment..
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 16:53:54 följande:
    Jag förstår dig så det bjuder jag på Jag gifter mig 4 juni.
    jag ska vänta ett par dagar och se vart det tar vägen
    Oj, var det så snart du gifter dig... Obestämd
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-01 16:54:03 följande:
    Jaså, tror du den går ovanför knät? Nej, det går inte, hon vill absolut inte visa några knän. Jag tänkte den skulle gå till strax nedanför knät. Men längre än så kan den inte ha för hon är bara 162 cm lång. Men jag kan ju beställa den kanske 20 cm längre? Så kan jag fålla upp den själv efter hon har provat den.

Nej nej för 17, här ska beställas 3-4 till mor - det har vi redan bestämt! Visade mest denna jag att jag redan har bestämt oss för att det blir denna! Ska hämta bilder på de andra oxå, one moment..
    Ja jag tycker den ser ut att vara modell kortare, men det kanske går att ta reda på. Nej jag tycker också det är snyggare när det slutar nedanför knät, mer elegant, ska bli kul att se bilderna! Blir det någon hatt?

Bra där hon behöver ju ha lite att välja mellan
    1700tal skrev 2011-05-01 16:55:42 följande:
    mmmmmm
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-05-01 16:46:40 följande:
    Åå, vad snygg!
    Den vill jag med ha till ett bröllop jag ska gå på 2 v innan vårt.
    Har du provat den? Är den normallång? Avskyr att visa lår.
    Den slutar ovanför knät men absolut inte kort. Men skynda skynda den är slut att beställa på nätet såg jag men här fanns den i butiken jag var i :)
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-01 16:58:04 följande:
    Ja jag tycker den ser ut att vara modell kortare, men det kanske går att ta reda på. Nej jag tycker också det är snyggare när det slutar nedanför knät, mer elegant, ska bli kul att se bilderna! Blir det någon hatt?

Bra där hon behöver ju ha lite att välja mellan
    1700tal skrev 2011-05-01 16:55:42 följande:
    mmmmmm
    Nej, nån skulle jag inte få henne till... Gråter "Sånt spektakel", tycker hon om sånt...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!