• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-05-01 16:34:09 följande:
    PumpsOch dessa köpte jag idag för att öva o gå i klackar, går sådär ska nog gå och prova dem nu.. eller så väntar jag. Är ju usel på klackar
    Det där var ju en perfekt övningsklack! Men jag håller med miceme, det är lättare utomhus (men kanske lite mer pinsamtFlört)
  • Miceme
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 16:37:11 följande:
    Jag sitter här och funderar över detta med ringar...

Jag har ju redan köpt min ring, då vår budget var betydligt lägre än vad den är nu. Jag tycker jättemycket om den ringen, men det är ju långt ifrån mitt första hands val. Det var ett budget val och en ring jag gärna skulle använda, men just som vigselring skulle jag nog hellre vilja ha en annan ring.. kanske. Beroende på..

Min blivandes ring var alldeles för stor när den kom och han vill hellre köpa en ny ring, än att ändra storleken på ringen som han beställde.

Ska vi köpa nya ringar till oss båda helt enkelt? Vår budget för ringar är ju definitivt inte stor alls, men större än vad den var tidigare, trots att vi redan spenderat 2000kr på två ringar. På sätt och vis tycker jag att det känns onödigt av mig att köpa en ny ring, men samtidigt vill jag gärna ha en annan.

Åh, varför ska jag vara så snabb med saker?! Jag skulle ha väntat!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    om jag var du skulle jag köpt en ring jag ville ha, för mig (och skumbolls toyboy ) sitter det sentimentala i ringen och min vigselring skulle jag inte kunna byta ut senare för då skulle det bara vara en ring och inte min vigselring. Däremot skulle jag kunna byta ring i samband med förnyande av löften.
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-05-01 16:39:49 följande:
    Här är den jag ska beställa till mamma förresten! Fast den ska gå högre i ryggen och ska be dem göra den slätare över rumpan, hon gillade inte att den hade så mkt veck där. Har inte bestämt färg än men det kommer bli en mörk åt det hållet som bilden är.

Vad tror ni, visst är den tjusig och väldigt mother-of-the-bride? Löööövar kragen, det gör vi båda två! Så vad sägs?

Oooh vad snygg! En sån där skulle min mamma aldrig ha tagit på sig, jag är bara glad om min mamma inte väljer svart till bröllopet
  • Sommarbrud
    Här är den jag ska beställa till mamma förresten! Fast den ska gå högre i ryggen och ska be dem göra den slätare över rumpan, hon gillade inte att den hade så mkt veck där. Har inte bestämt färg än men det kommer bli en mörk åt det hållet som bilden är.

Vad tror ni, visst är den tjusig och väldigt mother-of-the-bride? Löööövar kragen, det gör vi båda två! Så vad sägs?

Super tjusig! Vad hon kommer bli fin! Älskar också kragen det var ju den som gjorde hela klänningen. Håller med mamma ta bort lite veck, vem vill ha massa veck över rumpan?
  • sandis1977

Supersnygg!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-01 16:34:09 följande:
    PumpsOch dessa köpte jag idag för att öva o gå i klackar, går sådär ska nog gå och prova dem nu.. eller så väntar jag. Är ju usel på klackar
    Hehe, du valde ju inte de lägsta klackarna att träna på heller!

Jag har ju redan köpt min ring, då vår budget var betydligt lägre än vad den är nu. Jag tycker jättemycket om den ringen, men det är ju långt ifrån mitt första hands val. Det var ett budget val och en ring jag gärna skulle använda, men just som vigselring skulle jag nog hellre vilja ha en annan ring.. kanske. Beroende på..

Min blivandes ring var alldeles för stor när den kom och han vill hellre köpa en ny ring, än att ändra storleken på ringen som han beställde.

Ska vi köpa nya ringar till oss båda helt enkelt? Vår budget för ringar är ju definitivt inte stor alls, men större än vad den var tidigare, trots att vi redan spenderat 2000kr på två ringar. På sätt och vis tycker jag att det känns onödigt av mig att köpa en ny ring, men samtidigt vill jag gärna ha en annan.

För det första, skälet till att du är så snabb med saker och inte kan vänta beror på att du är fisk. Så, nu när det är avklarat (och du därmed kan sluta med nåt ev dåligt samvete) så finns det ju bara en sak kvar - köp din drömring! Du ska ju bära den hela livet...
  • jennifaer

Åh vad jobbigt! Jag tycker nog också att ni ska satsa på nya ringar i såna fall. Vi ska byta ut våra förlovningsringar nu men skillnaden är ju att vi visste från början att de bara var tillfälliga. Men det är ju viktigt att man verkligen trivs med ringen eftersom man (förhoppningsvis) ska ha dem resten av sitt liv
  • sandis1977
    Sommarbrud skrev 2011-05-01 15:15:43 följande:
    Klänning Rosa 399 krDenna har jag köpt till dagen efter. 400 kr på lindex känns ju helt okej faktiskt
    Åå, vad snygg!
    Den vill jag med ha till ett bröllop jag ska gå på 2 v innan vårt.
    Har du provat den? Är den normallång? Avskyr att visa lår.
  • Miceme

Jättetjusig! Väldigt fina broderier också! Jag skulle nog köpa den något längre ( jag antar att denna slutar över knät) jag tycker det är så snyggt med "halvlånga" klänningar, men det är jag det :)
    ska du bara beställa en till din mor
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-01 16:41:31 följande:
    Skumboll? Nej du hon kan säkert gå som star i kalckar men sommarbrud hon ser ut som en vessla när hon stapplar sig fram :) Parkering hmm men i området kan jag gå här är det asfalt är ju ändå ute med W. Tack för tipset. Jag är bättre på att gå sakta än fort märker jag. Så öva öva öva :)
    Nej nu var jag ute och seglade.... jag skyller på solsting!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!