• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    http://viewitem.eim.ebay.se/BELL-SLEEVE-CHIFFON-BRIDAL-WEDDING-BOLERO-JACKET-WRAP/270710093085/item lång ärmad chiffon bolero!

humlan: Gör en to do lista! Det är alltid lättare när man kan bocka av, då blir det int eså rörigt och man har mer koll.
    Sedan för att muntra upp dig själv, beställ lite klänningar

Darling Daisy; vad kul att du hittade lite du gilllade också, jag tror jag ska köpa mig en chiffong bolero de fanns ju i massa färger. Kan vara bra att ha.
    Jag går heller aldrig axelbandlöst men det är ju ett måste nu känner jag för jag vill INTE ha ränder någon stans
  • Darling Daisy

Humlan!
    Jag känner nog lite likadant! Har visserligen bara två månader kvar, men herrans mycket att fixa!
    Vår lokal har inget golv ännu... ska vi försöka få hit byggfirman för att gjuta golv så fort de kan! Hoppas innan 2 juli i alla fall!
    Annars: trädgården ser ut som sjutton, jag har fortfarande ganska många cm kvar till måtten jag lämnade till Landy, har ingen aning om frisyr eller sminkning (men har i alla fall beställt tid hos frisören), vet inte riktigt hur vi ska kunna ställa borden på ett smidigt sätt, har inte riktigt koll på hur vi ska göra med drickat till festen osv osv..

Och så är jag nervös över att min klänning inte ska passa eller (ännu värre) inte komma alls... Att de inte svarar på mail hos Landy gör ju inte mig lugnare, direkt!  

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-05-01 20:19:34 följande:
    Humlan!
    Jag känner nog lite likadant! Har visserligen bara två månader kvar, men herrans mycket att fixa!
    Vår lokal har inget golv ännu... ska vi försöka få hit byggfirman för att gjuta golv så fort de kan! Hoppas innan 2 juli i alla fall!
    Annars: trädgården ser ut som sjutton, jag har fortfarande ganska många cm kvar till måtten jag lämnade till Landy, har ingen aning om frisyr eller sminkning (men har i alla fall beställt tid hos frisören), vet inte riktigt hur vi ska kunna ställa borden på ett smidigt sätt, har inte riktigt koll på hur vi ska göra med drickat till festen osv osv..

Och så är jag nervös över att min klänning inte ska passa eller (ännu värre) inte komma alls... Att de inte svarar på mail hos Landy gör ju inte mig lugnare, direkt!  
    Svarar inte landy på mail nu?? Hmm jag som tänkte maila o kolla om min går bra. När ska din vara klar ?
  • Skumboll

Humlan: Jag har 3,5 månad kvar men det mesta är fixat. Men jag skulle tipsa om en lista, och lista ALLT, smått som stort. Se till att ta tag i nån punkt varje dag, se till att slutföra innan du börjar rodda med en massa annat. (okej, du behöver ju inte inte nödvändigtvis slutföra samma dag)

• Darling Daisy
    Miceme skrev 2011-05-01 20:17:58 följande:
    viewitem.eim.ebay.se/BELL-SLEEVE-CHIFFON-BRID... lång ärmad chiffon bolero!

humlan: Gör en to do lista! Det är alltid lättare när man kan bocka av, då blir det int eså rörigt och man har mer koll.
    Sedan för att muntra upp dig själv, beställ lite klänningar

Darling Daisy; vad kul att du hittade lite du gilllade också, jag tror jag ska köpa mig en chiffong bolero de fanns ju i massa färger. Kan vara bra att ha.
    Jag går heller aldrig axelbandlöst men det är ju ett måste nu känner jag för jag vill INTE ha ränder någon stans
    Jag får väl också se till att skaffa några tubtoppar att svassa omkring i hemma i stallet. Ser inte klok ut i såna, men det får jag väl bjuda på om nån skulle leta sig hit ut.

Usch, velar om ifall jag ska beställa en klänning till eller inte. Och då är ju frågan varifrån man ska beställa!! 
    Det verkar nästan som om flera fått varor från div DHgatesäljare snabbare än Milanoo just nu...
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-05-01 20:19:34 följande:
    Humlan!

Nej sådär är det ju här med. all denna ORO. Tänk om inte klänningen blir bra. alla placeringskort som ska fixas. kyrkoporgrammen. menylistan och sen hade jvi tänk ha godisbuffe med roliga skyltar vid varje godiskål
     a lot to dooo
  • zvartaliljan
    1700tal skrev 2011-05-01 19:59:36 följande:
    Det blir nog inget problem. Det var väl snörning?
    ja jag tog med "lace-up" vilket jag hoppas innebär att jag får hem en med korsettsnörning i ryggen...man vet ju aldrig med dessa kina-säljare...
  • Smuppra
    Humlan66 skrev 2011-05-01 20:10:44 följande:
    Tjejer - jag måste få lufta lite bara å säga att jag känner mig helt slut och tom.SÖNDERSTRESSAD
     Vi har endast 3 månader kvar och SÅÅ mkt kvar att göra- Jag förstår inte hur jag ska hinna

Hur mycket har ni kvar ni som har ca 3 mån kvar ?

Jag vill verkligen ha mitt drömbröllop ala usa style om ni förstår.. vi blir inte så många ca 50 st men med utsmyckning ochsådär. Nu gick min plan och runda bord i stöpet "snyft" så nu ska jag planera med tunga 4 kantiga fula bord i stället. Och jag VÄGRAR ha borden i tungor som alla andra.
    Vi har ju dukar på borden visseligen men ändå
    -fotograf är kvar , maten inte bestämd, inte frillan heller, make up. har inte alla dekorationer
    å det baaaaara fortsätter.. suck å suck igen

Inte hjälper det att jag hela tiden sjuknar om i dessa ögoninflammationer & förkylningar heller och fet som en jevla kossa känner man sig med.. å HUR ska jag hinna träna med all planering som ska fixas- Dygnet har ju bara 24 tim

Kanske ni  kan köra lite pepptalk så jag orkar köra på fniss
    Nämen, kraaam! Lugn och andas. Tre månader är 2160 timmar och det hinner man bra mycket på! (Sova? Va, nää...).
    Synd att borden inte går att få som ni vill ha det, men fyrkantiga bord kan också bli jättesnyggt!
    Gör ett schema på det du ahr kvar och när det ska vara klart. Tex, på fredag ska du ha hittat vad för mat ni vill ha, på måndag ska du ha bestämt frisyr och make up, på fredag ska fotograf vara funnen och under dötiden däremellan fixar du med dekorationerna (som du ska ha bestämt på onsdag).
    Tre månader är ganska lång tid ändå, bara du vet vad som ska göras. Jag gifter mig om strax över 3 måander och jag är inte ett dugg orolig (har massor kvar). Mamma däremot har lite panik, haha.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!