• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Magenta

@kaffegrus

Jag tror du blandat ihop termonologin lite på Picture 1. Du har skrivit "veil" som betyder slöja men du verkar mena "train" istället som betyder släp

• Kaffegrus
    Magenta skrev 2013-01-06 15:47:35 följande:
    @kaffegrus

Jag tror du blandat ihop termonologin lite på Picture 1. Du har skrivit "veil" som betyder slöja men du verkar mena "train" istället som betyder släp
    Bra input. Jag tänkte kanske train var kjolen, och det är ju inte precis själva kjolen som ska vara lång. Den ska bara vara floor length. Så det som ska vara cathedral length tänkte jag att hade mer en slöjas funktion. Men den kanske måste vara på huvudet för att vara en slöja..? 

Jag är rädd för att kalla det train då jag inte vill att de ska missförstå och tro att det är släpet på själva klänningen som ska vara lång. Det er ju bara det tyll som är fast i klänningen.  Något förslag på annat namn?
  • daniiel
    majjja skrev 2013-01-05 17:49:31 följande:
    ja just ja, och så funderar jag på de tre kortare skenor som sitter mitt på magen, som lyser igenom litet... kanske kan man ta bort dem? För inte brukar väl sånt lysa igenom så mycket? 
    Du bör kunna plocka bort dom. Då blir klänningen bekvämare att sitta i också :)

Angående bandet i midjan, så tycker jag att det såg bättre ut att få något i midjan och inte nere vid höften, men jag håller med om att det inte blev så fint när man ser kanten mellan kjolen och överdelen så tydligt. Ska du flytta upp bandet, vilke ger dig finare midja tycker jag och bättre proportioner, så bör du byta till ett bredare band som även täcker skarven så att säga.
  • daniiel
    Kanonino skrev 2013-01-06 01:29:23 följande:
    Hej!

Har länge följt denna tråd och klurat på hur jag vill att min brudklänning skall se ut. Nu är jag färdig-funderad och har bestämt mig för att skicka följande bilder till Landy Bridal. Vad tror ni, kommer de att förstå hur jag menar? Har ni några tips på hur jag kan formulera mig annorlunda? 
    SÅ spännande att se hur klänningen blir tillslut...!
    Upprepningar är bra, men det måste vara tydligt. Väldigt tydligt. Enkla, korta och koncisa meningar. Precis som påpekat tidigare, så är det tex bättre att bara skriva "Mermaid silhouette. Floor length. No train." än meningen du använder dig av samt att hänvisa till en annan bild, även om du skrivit nummer, kan lätt bli missförstånd. Samma sak med "Zipper in the back. No buttons".  osv osv osv. Du förstår :)
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-01-06 12:17:58 följande:
    Jag har varit lite skeptisk till Kinaklänningar själv, men efter att ha sett EmmaLinneas tror jag att jag vill satsa på DinoBridal.

Har skickat detta mejl:
    Hi,
    Thank you for your responce,
    The dress is as I said i mixture of different dresses. 
    Samma sak här, ganska rörig beskrivning av vad du vill ha. Den sista bilden kanske är bättre, svårt att se när den är så liten, och isåfall råder jag dig till att bara skicka in den. Av egen erfarenhet vet jag att Dino är ännu sämre på engelska än Landy. Gällande släpet, så kallas det för Watteau (www.alltforbrudar.com/v-lj-r-tt-sl-pl-ngd) när det är fäst i klänningen sådär och inte för veil, veil är slöja :)

Pesonligen tror jag det blir finare med spetsapplikationer på kjolen om du ska ha överdelen helt i spets, det kan lätt bli lite obalans annars tycker jag. Smaken är dock som baken och du måste ju välja det du gillar bäst :) Jag tycker klänningen på första bilden med överdelen på andra bilden skulle bli en "perfect match" :) Och du vill ha själva klänningen golvlång va?

Båda mina klänningar som jag använde på bröllopsdagen är från Dino och jag har inget negativt att säga om dom alls :)
  • Kanonino

Tusen tack för inputs!
    Jag har skrivit om lite, tycker ni att det är tydligare nu? Eller har jag fortfrande för mycket text? Jag är livrädd för att vara "undertydlig" och att klänningen inte skall bli som jag vill... 
    Tar tacksamt emot tips på hur jag kan formulera mig bättre :) 

• Lakinna

Ojoj idag "impulsköpte" jag en klänning från Dino! Blev nyfiken efter allt Dinoprat i denna tråd och gick in och tittade och där fanns ju drömmen!! Hoppas den blir lika fin som era blivit! Undrar bara lite"vad gör jag nu?" jag har beställt och betalt, blev 1450kr inkl frakt (gratis frakt just nu), men det innebär ju att det borde bli tull och mons och allt sånt, men vem betalar man det till? Jag har ju betalt klänningen till Dino, ska jag betala något mer till någon annan? Eller väntar jag bara nu? Tack!

• daniiel
    Lakinna skrev 2013-01-06 19:42:53 följande:
    Ojoj idag "impulsköpte" jag en klänning från Dino! Blev nyfiken efter allt Dinoprat i denna tråd och gick in och tittade och där fanns ju drömmen!! Hoppas den blir lika fin som era blivit! Undrar bara lite"vad gör jag nu?" jag har beställt och betalt, blev 1450kr inkl frakt (gratis frakt just nu), men det innebär ju att det borde bli tull och mons och allt sånt, men vem betalar man det till? Jag har ju betalt klänningen till Dino, ska jag betala något mer till någon annan? Eller väntar jag bara nu? Tack!
    Nyfiken, vilken klänning blev det? :)

Just nu behöver du inte göra något mer. Om du vill, kan du skicka ett mejl med ditt ordernummer och dubbelkolla så dom fått beställningen, men det behöver man absolut inte.

När det gäller tull och moms, så har inte företaget med det att göra. Det är tullverket här i Sverige och om du behöver betala det får du reda på när klänningen kommer till Sverige :)

Men ja, just nu behöver du bara vänta :)
  • Lakinna
    daniiel skrev 2013-01-06 19:51:29 följande:
    Nyfiken, vilken klänning blev det? :)

Just nu behöver du inte göra något mer. Om du vill, kan du skicka ett mejl med ditt ordernummer och dubbelkolla så dom fått beställningen, men det behöver man absolut inte.

När det gäller tull och moms, så har inte företaget med det att göra. Det är tullverket här i Sverige och om du behöver betala det får du reda på när klänningen kommer till Sverige :)

Men ja, just nu behöver du bara vänta :)
    Tack så mycket för ditt snabba svar. Berättade för min m2b "om dig" idag och hur fantastiskt det var att ha dig här.... och voila; inom 10 min hade du svarat. hoppas du förstår att det är guld värt!

Det blev faktiskt den klänning som jag ville ha från början men ångrade efter att ha provat i affären. Tror att min besvikelse hade mer med dåligt bemötande i affären att göra än att klänningen inte skulle vara bra (provade 15 klänningar i en affär med fantastisk personal och där kändes alla klänningar toppen och sedan 7st klänningar i andra affären (med en sur gubbe som föreståndare) där ingen kändes bra och jag tappade helt lusten att leta klänning) 

Så för detta fantastiska pris är jag villig att chansa, håll tummarna för mig och min dröm!! :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!