• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Utomlands 2013
    Kroatien2013 skrev 2012-12-16 13:29:59 följande:
    Nu har jag fått klänningen från Light in the Box. Lite för stor över midja o höfter, annars sitter den bra. Dock tycker jag underkjolen med tre lager tyll ger lite för mkt volym.

Så fin klänning!

Jag funderar också på att beställa från Lightinthebox och undrar två saker:

1) Är ni nöjda med klänningarna? Om inte, vad har inte varit bra?

2) Hur länge har leveransen tagit? Har du då valt en färdig storlek eller måttbeställt?

Är lite orolig för att inte hinna få klänningen i tid... Har en kombination av att inte få tummen ur att beställa samt ganska spontant bröllop (utomlands).

Klänningarna jag funderar på är tärnklänningar, men för ett strandbröllop känner jag att det är helt rätt för mig. Vad tycker ni om dessa;

http://www.lightinthebox.com/sv/disa---brudtarna-av-chiffon_p205867.html

och

http://www.lightinthebox.com/sv/ethel---brudtarna-av-chiffon_p188919.html

Är jag knäpp om jag beställer båda två för att se vilken som blir bäst????

• Principisessan

Daniiel: tack för ditt svar :) får leta på en bra sömmerska och kolla med denne vad som går att göra. Rent spontant känns det som att den måste figursys mer, och överdelen kortas något. Då borde det sitta mer perfekt .

• Principisessan

ok, testade att ha en bh och en gördel under, och snörade sedan hårdare. Den sitter lite tajtare upptill nu inte så att det blev direkt bulligt upptill, där klänningen slutar, men visst sitter den lite mer under armhålan nu. Dock kansek det inte gör något med tanke på att klänningen ska ha boleron över? 
    Jag tror att jag antingen måste ha den så högt upp och hårt snörad, eller lämna in den för att korta av midjan. Vad tycker ni?

och så en annan sak, ska jag låta bandet sitta där det sitter, såhär.. 

eller höja bandet så det sitter litet högre upp, såhär? (blomman med då förstås.  

• Principisessan

ja just ja, och så funderar jag på de tre kortare skenor som sitter mitt på magen, som lyser igenom litet... kanske kan man ta bort dem? För inte brukar väl sånt lysa igenom så mycket? 

• Kanonino

Hej!

Har länge följt denna tråd och klurat på hur jag vill att min brudklänning skall se ut. Nu är jag färdig-funderad och har bestämt mig för att skicka följande bilder till Landy Bridal. Vad tror ni, kommer de att förstå hur jag menar? Har ni några tips på hur jag kan formulera mig annorlunda? 
    SÅ spännande att se hur klänningen blir tillslut...!

• Kanonino

PS: Vet att jag upprepar ord flera gånger men vill vara så tydlig som möjligt!
    PS 2: Använder ordet lace-fabric för att de inte skall blanda ihop det med snörning eller liknande. Behövs det tror ni?

• Bewi
    majjja skrev 2013-01-05 17:42:10 följande:
    ok, testade att ha en bh och en gördel under, och snörade sedan hårdare. Den sitter lite tajtare upptill nu inte så att det blev direkt bulligt upptill, där klänningen slutar, men visst sitter den lite mer under armhålan nu. Dock kansek det inte gör något med tanke på att klänningen ska ha boleron över? 
    Jag tror att jag antingen måste ha den så högt upp och hårt snörad, eller lämna in den för att korta av midjan. Vad tycker ni?

och så en annan sak, ska jag låta bandet sitta där det sitter, såhär.. 

eller höja bandet så det sitter litet högre upp, såhär? (blomman med då förstås.  

åååååh vilken fin klänning!!! tycker inte du ska ha bandet högre upp det ser konstigt ut när kanten mellan överdel och kjol syns och bandet är ovanför tycker jag. Kankse du kan köpa ett bredare band att ha i midjan om du vill få upp bandet lite, så att det täcker både kant mellan överdel/kjol och lite högre upp. 

Sen tycker jag ocå att överdelen behöver kortas lite ser ut som den borde sluta där du har bandet på sista bilden att den är lite för lång.. Men klänningn är suuuuperfin och du passar jättebra i den :) 
  • Kaffegrus
    Kanonino skrev 2013-01-06 01:31:24 följande:
    PS: Vet att jag upprepar ord flera gånger men vill vara så tydlig som möjligt!
    PS 2: Använder ordet lace-fabric för att de inte skall blanda ihop det med snörning eller liknande. Behövs det tror ni?
    Jag tror det är bra att upprepa och vara tydlig, så behåll det. Från vad jag förstår är dom inte jätteduktiga på engelska, så tänk på att använda korta meningar och enkla ord. Jag kanskje skulle skippat "I want the dress to fall like this all way around" och i stället skrivit "floorlength, no train. "

Vidare har även jag lite svårt att första vad du menar med "Sweetheart neckline on the fabric under the lace-fabric". Fattar dock utifrån din svenska förklaring. 

Slutligen tror jag de fattar lace utifrån sammanhangen, men de förstår kanske lace-fabric också.  

Klänningen ser ut till att bli jättefin och jag tycker du har gjort ett bra jobb Hoppas du delar med oss när den kommer. Är det någoon orsak till att du har valt just Landy Bridal? Jag har sett lite på vad andra har lagt upp för bilder och har sett en spetsklänning från Milly Bridal där det behövdes göras om lite eftersom spetset på bröstet inte blev så fint. Klänningen EmmaLinnea lade upp bilder på var dock sjukt vacker och är beställd från Dino Bridal. Riktigt välsytt!

Jag har varit lite skeptisk till Kinaklänningar själv, men efter att ha sett EmmaLinneas tror jag att jag vill satsa på DinoBridal.

Har skickat detta mejl:
    Hi,
    Thank you for your responce,
    The dress is as I said i mixture of different dresses. 
    The main dress is Picture 1. As you can see it has a veil droppes from the lower back in cathedral length. I want this veil to be detachable, so that I can take it of during dance.

The differences I want to make on this dress is to have a sweetheart neckline with lace v-neck over. Like in Picture 2.

I want a v-back as well like in Picture 3, but the back is in lace, not tulle as in the picture.
    And finally I want a satin bottom, like in Picture 4, not lace over like Picture 1. 
    Picture 5 is explanation of all the pictures.

Nu blev ju den sista bilden väldigt liten när jag postar den här, men den borde vara i normal storlek när jag skickar den via mejl til dem.

Har lite samma frågor som Kanonino. Är det förståeligt? Någon fler än EmmaLinnea med erfarenhet av DinoBridal?

Slutligen är jag så orsäker på om jag verkligen ska ha satinkjol eller beålla den i spets som på bild 1. Vad tror ni? 
  • Principisessan

Bevi: jo först var min tanke att ha en egen tolkning av denna, som ju har en lång överdel allfordress.com/Store_show.asp Och bandet i midjan lite högre upp u gefär som på denna, candyanthony.com/ Jag kommer ha en underkjol som gör att kjolen blir mer fyllig. Men jag är osäker på om det ser konstigt ut på mig med den långa överdelen, är ju inte fullt lika smal som storleken på de två bilder jag länkade till :) Åh, så svårt att bestämma sig

• rock brud
    majjja skrev 2013-01-05 17:42:10 följande:

Tack för smickret:D Nog ser man ett ganska stort veck vid bröstet på bild ett, men på bild 2 syns inget tack vare boleron.. MEn man är ju nog själv den som dömmer hårdast:D

det ser nog bättre ut nu, med bh o gördel!:) Jag skulle inte lämna in den till en sömmerska. Iaf inte för att korta av den, jag tror helt enklet den sakll sitta sådär "högt" upp
    Jag tycker bandet skall sittai skarven mellan kjolen och toppen, annars blir det så mycket linjer
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!