• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • ev2013
    Seductive Mermaid White Cap Style Sweetheart Satin Overlay Lace Sweep Train Wedding Dress (MWD-002)

EmmaLinnea: GRYMT fin klänning! Synd att den inte passa. Hoppas att den nya bli bättre!

Själv fick jag min Kina klänning igår (lightinthebox), dock så tog jag i för mkt när jag beställde, typ 2 stl för stor... på bilden håller jag in den ca 10 cm ;/
    Svårt det här med storlekar!

• Bewi

va visst lite snabb och kan tyvärr inte få bilden åt rätt håll... men är såååå nöjd med klänningen :)
  • Mimmi78

Hej tjejer!

Här har ni en ny blivande brud som hänger på! Vilken toppentråd!

Min första tanke när jag bestämde mig för att beställa en kinaklänning var att inte ändra för mycket från orginalet, för att undvika  missförstånd etc. Men jag vill inte ha en klänning med släp och det är det ju jättemånga som har.

Tror ni att det går att ändra alla A-line med släp till footlong utan att riskera att det ser konstigt ut?

• daniiel
    Emmalinnea och Bewi - Wow, vilka underbart vackra klänningar! Jag förstår att ni är nöjda, tråkigt bara med storleken för dig Emmalinnea, hoppas nästa blir rätt :) Bewi, klänningen ser jättebra ut på dig :)
  • daniiel
    Mimmi78 skrev 2013-01-03 19:51:33 följande:
    Tror ni att det går att ändra alla A-line med släp till footlong utan att riskera att det ser konstigt ut?
    Absolut, inga problem! :) Vara bara väldigt tydlig i beställningen.
  • Bewi

tack daniiel :) jag är jättenöjd och m2b oxå :D 

klänningen är verklgen jättebra sydd men tycker det är lite för mycket volym i kjolen. Är det ok att klippa bort ett lager tyll från underkjolen? eller blir det konstigt då? tycker lixom att det puffar ut lite för mycket vid höfterna..

• Principisessan

Vilka fina klänningar, Emmalinnea och Bewi. 

Vad tror ni kinaklänningsgurus. Jag har ju fått hem min klänning för ett par månader sedan, med snörning i ryggen. Men det retar mig lite att det liksom veckar sig under bysten.

Är det själva överdelen som är för lång, eller är klänningen för stor?
    Eller är det bara jag som är petig? :)

Snörningen baktill har kanske 4-5 cm brett där i midjepartiet, och känns inte som att jag borde dra åt det mer.
    Är det lösare så känns det ännu mer veckigt och kjolen blir ju finare om överdelen sitter tajt. 

Jag älskar verkligen klänningen i övrigt så jag kommer inte byta ut den, utan tänker att jag borde kunna lämna in för ändringssömnad om det nu går. 

En tanke jag haft är också att skippa snörningen och sätta i dragkedja istället, men vet inte om tyget räcker till längst upp då.

(och jag kommer ha en underkjol men inte köpt den ännu bara) 

nu har jag ju snört klänningen själv, vilket inte ser helt snyggt ut där, och bortse hårspännet som min dotter satte fast precis när jag skulle fota
     men ni ser här baktill att det inte riktigt finns så mycket utrymme att dra åt mer. Upptill går nog men längst ner kommer det ju bara se konstigt ut. 

• rock brud
    majjja skrev 2013-01-04 17:23:43 följande:
    Vilka fina klänningar, Emmalinnea och Bewi. 

Vad tror ni kinaklänningsgurus. Jag har ju fått hem min klänning för ett par månader sedan, med snörning i ryggen. Men det retar mig lite att det liksom veckar sig under bysten.

Är det själva överdelen som är för lång, eller är klänningen för stor?
    Eller är det bara jag som är petig? :)

Snörningen baktill har kanske 4-5 cm brett där i midjepartiet, och känns inte som att jag borde dra åt det mer.
    Är det lösare så känns det ännu mer veckigt och kjolen blir ju finare om överdelen sitter tajt. 

Jag älskar verkligen klänningen i övrigt så jag kommer inte byta ut den, utan tänker att jag borde kunna lämna in för ändringssömnad om det nu går. 

En tanke jag haft är också att skippa snörningen och sätta i dragkedja istället, men vet inte om tyget räcker till längst upp då.

(och jag kommer ha en underkjol men inte köpt den ännu bara) 
    nu har jag ju snört klänningen själv, vilket inte ser helt snyggt ut där, och bortse hårspännet som min dotter satte fast precis när jag skulle fota
     men ni ser här baktill att det inte riktigt finns så mycket utrymme att dra åt mer. Upptill går nog men längst ner kommer det ju bara se konstigt ut. 
    Jag hade smma problem med att klänningne skrnklade sig under brösten, Jag skyllde det på min bulle-mage som eh* putar ut och gör att den inte kan falla naturligt...samt att jag har ganska stora bröst som drar ner herrligheten. vette fan om jag har rätt dock...
    Iaf så försökte jag utgärda det med en korsett ( ebay!) och att jag sydde extra spetsapplikationer på för att stadga upp och dölja vecken.. Samt att spetsboleron dolde det mesta;
    Såhär såg det ut då det begav sig;

Jag stör mig inte på dem mera, det var snarare ngt med nerverna:P

I ditt fall kan jag nog inte rekomendera något annat åtgärdsförslag än korsetten. Din bolero slutar även lite olyckligt, går det att få ner den lite?
    Dock tycker jag du skall behålla korsettsnörningen, den e läcker:D
  • Principisessan
    rock brud skrev 2013-01-04 19:11:37 följande:
    Jag hade smma problem med att klänningne skrnklade sig under brösten, Jag skyllde det på min bulle-mage som eh* putar ut och gör att den inte kan falla naturligt...samt att jag har ganska stora bröst som drar ner herrligheten. vette fan om jag har rätt dock...
    Iaf så försökte jag utgärda det med en korsett ( ebay!) och att jag sydde extra spetsapplikationer på för att stadga upp och dölja vecken.. Samt att spetsboleron dolde det mesta;
    Såhär såg det ut då det begav sig;

Jag stör mig inte på dem mera, det var snarare ngt med nerverna:P

I ditt fall kan jag nog inte rekomendera något annat åtgärdsförslag än korsetten. Din bolero slutar även lite olyckligt, går det att få ner den lite?
    Dock tycker jag du skall behålla korsettsnörningen, den e läcker:D
    först och främst, vad fin du var! vecken syns ju verkligen inte alls på bilderna. 
    I mitt fall så ska boleron sluta där. så den går ju inte att dra ner dessvärre. men klurar på att leta reda på en sömmeska/skräddare här i stan och kolla om de kan figursy den mer efter mina lovehandels och stora byst, hehe . så borde det ju hjälpa. 
    Tror min syrra har en korsett, kan ju testa hennes först för att se om det hjälper :) Tack för tipset! 
  • daniiel
    majjja skrev 2013-01-04 17:23:43 följande:
    Jag tror att det i ditt fall kan vara att överdelen inte sitter riktigt som den ska och det kan nog bli bättre om du syr in/om överdelen lite. Om jag var du, så skulle jag absolut ta med den till en sömmerska och höra vad den personen tror om det hela. Klänningen är verkligen jättefin, så det är helt klart värt att försöka göra något åt det :) Jag tycker också att det ser ut som att midjan sitter långt ner på klänningen? Som att överdelen är lite onödigt lång. Min klänning som var liknande hade ett bredare band i midjan, som gjorde att jag inte alls fick några veck där. Det kanske också kan vara en lösning? Att få dit ett bredare vitt band i midjan som sträcker sig lite längre upp och på så sätt döljer lite?

Nu är inte det här den bästa bilden och klänningen är inte riktigt snörad ordenligt, hade just fått hem den och har ju helt fel bh under dessutom, därför är det lite småveck precis under bysten. På bröllopsdagen när det var rätt snörad och med annan bh, så var det dock inte just något veck, förutom när jag satt ner såklart :P Men bara så du ser vad jag menar med bandet i midjan och bredden.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!