• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Pernilla634 skrev 2012-10-28 22:59:55 följande:

Med denna överdelen??
    Om jag var du, så hade jag valt den här klänningen helt och hållet. Kjolen på den andra klänningen kommer att se ut som på den här klänningen om du har den golvlång, så det finns ingen anledning att trixa med det. Vill du inte ha släp, så kan du alltid säga att du vill ha utan. Vill du inte ha det lila bandet i midjan, så kan du alltid beställa även utan det, men banden i midjan brukar vara avtagbara. Du kan ju också få bandet i vilken färg du vill såklart.

Angående färger, så är ivory vit, men en lite varmare vit som enligt mitt tycke är mer smickrande och lättburen för dom flesta. Jag har dock aldrig upplevt en klänning i ivory som något annat än vit :)
  • Pernilla634
    daniiel skrev 2012-10-28 23:24:17 följande:
    Om jag var du, så hade jag valt den här klänningen helt och hållet. Kjolen på den andra klänningen kommer att se ut som på den här klänningen om du har den golvlång, så det finns ingen anledning att trixa med det. Vill du inte ha släp, så kan du alltid säga att du vill ha utan. Vill du inte ha det lila bandet i midjan, så kan du alltid beställa även utan det, men banden i midjan brukar vara avtagbara. Du kan ju också få bandet i vilken färg du vill såklart.

Angående färger, så är ivory vit, men en lite varmare vit som enligt mitt tycke är mer smickrande och lättburen för dom flesta. Jag har dock aldrig upplevt en klänning i ivory som något annat än vit :)
    Ok, men jag gillar inte som spetsen går ner nedanför midjan och du förstår?? Gillar precis som klänningen ser ut på den första fast med spetsliv istället för det rynkade. Spetsen går ju ner som ett "V" på klänning två och det gillar jag INTE! :)
  • Magenta
    Pernilla634 skrev 2012-10-29 07:47:06 följande:
    Ok, men jag gillar inte som spetsen går ner nedanför midjan och du förstår?? Gillar precis som klänningen ser ut på den första fast med spetsliv istället för det rynkade. Spetsen går ju ner som ett "V" på klänning två och det gillar jag INTE! :)
    Ser ut som du vill ha en liknande min

Jag håller med Daniiel att det enklaste är att ta den med setsöverdel och förklara att du vil a den floor length och med rak midja. Min är drop waist, dvs går nedanför midjan vilket gör att man får lite mer former tycker jag men det är ju en smaksak
  • SoonToBeBride2013

Nu har jag fått svar från Landy och priset landar på EXAKT samma som hos Miss fish! De skriver att de har gjort min klänning förut men att de inte har några real sample bilder just nu... hur skulle du ha gjort i denna situation? Landy har ju mycket bättre rykte än Miss fish, men Miss fish har ju iaf real sample bilder. Ska man våga chansa pa Landy och hoppas de gör ett ännu bättre jobb än Miss fish? :) Svårt !

daniiel skrev 2012-10-27 12:47:51 följande:
    Okej, så den kostar kring $340? Då tror jag att Landy hamnar i samma prisklass. Men ja, jag tycker det kan vara en smart idé att mejla Landy och fråga om dom sytt klänningen och har några bilder, samt pris osv :)
  • smisa

Jag har hittat en ny favoritklänning men tänkte rådfråga er hur ni tror kinaföretagen "klarar av" att sy den?
    Funderar nämligen på om jag vågar få den kinasydd eller om jag ska fjäska för mannen i hopp om att kanske köpa orginalet...

• daniiel
    Pernilla634 skrev 2012-10-29 07:47:06 följande:
    Har du kikat på den här klänningen då? www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1719.html För det är ju så att ju mindre klipp och klista och saker som ska ändras, desto större chans är det tat klänningen blir helt rätt :)
  • daniiel
    SoonToBeBride2013 skrev 2012-10-29 09:31:11 följande:

Nu har jag fått svar från Landy och priset landar på EXAKT samma som hos Miss fish! De skriver att de har gjort min klänning förut men att de inte har några real sample bilder just nu... hur skulle du ha gjort i denna situation? Landy har ju mycket bättre rykte än Miss fish, men Miss fish har ju iaf real sample bilder. Ska man våga chansa pa Landy och hoppas de gör ett ännu bättre jobb än Miss fish? :) Svårt !

Ja jag hade valt Landy faktiskt, men det blir säkert bra oavsett hur du gör :) Hoppas jag...
  • daniiel
    smisa skrev 2012-10-29 11:44:18 följande:
    Jag har hittat en ny favoritklänning men tänkte rådfråga er hur ni tror kinaföretagen "klarar av" att sy den?
    Funderar nämligen på om jag vågar få den kinasydd eller om jag ska fjäska för mannen i hopp om att kanske köpa orginalet...

Vilken fin klänning :) Jag tror nog inte att det ska vara några problem. Kolla med tex Landy och se vad som vill ha för att sy upp en kopia på den :)
  • SoonToBeBride2013

Ok :) Jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig :) Ska nog hur som helst vänta någon vecka till innan jag beställer, så har lite tid att fundera.

Tycker du man ska be dem göra klänningen i något speciellt material eller brukar de använda bra material redan fran början/automatiskt? Jag har ingen koll på material, men det kanske är något man borde diskutera vid beställningen?

daniiel skrev 2012-10-29 13:18:52 följande:
    Ja jag hade valt Landy faktiskt, men det blir säkert bra oavsett hur du gör :) Hoppas jag...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!