• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    goli skrev 2012-10-27 09:07:03 följande:
    Här är min klänning som är en kopia på Maggie Sotteros Nora. Själv har jag problem med underkjolen, vet inte vilken sort jag ska ha för att få "prinsessfluffet". Någon som kan hjälpa mig? Vore hemskt tacksam!

Väldigt fin klänning :) Har du släp på din klänning? Jag tror antingen en sånhär underkjol, men släp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html eller en sånhär utan släp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html kan bli bra för din klänning, beroende på hur du vill att den ska se ut.
  • Principisessan

Nu fick jag bild på klänningen. Den är inte helt klar ännu, och så ska jag ha till en bolero i spets till denna. Men det ser bra ut tycker jag :) 

• SoonToBeBride2013

Hej igen!!! Ok, då förstår jag om Landy vs Milly. Jag tänkte att jag kunde maila Landy och fråga om de gjort den klänningen förut och isåfall kan skicka bilder, då kan jag ju jämföra deras bilder med Miss fish. Det var bra att Miss fish hade egna bilder (såg inte det när jag först gick in), då far man ju iaf en bättre uppfattning om hur det kommer att se ut. Det känns bra att det var en annan tjej här som också använt dem och som var nöjd, även om det aldrig är någon garanti. Spännande!!!

Jag undrade mest över lappen på insidan eftersom jag bor utomlands och det här är förbjudet att köpa falska kopior (dvs där det står designerns namn när det egentligen är ett annat företag som gjort klänningen). Klänningen skulle kosta runt 2 300 kr på Miss fish, så det är billigt för en sådan klänning! :) Jag undrar bara över färgen: tror du att det är vit eller ivory på bilden?

Tack för hjälpen igen!! :)

daniiel skrev 2012-10-27 11:59:24 följande:
    Nu hade ju Missfish "real sample"-bilder på klänningen och den såg väl bra ut. Även golis klänning såg ju fin ut tycker jag. Du kanske ska beställa där ändå. Oavsett vart man beställer ifrån, så är det ju en chansning. Vad kostar klänningen hos Missfish?
  • daniiel
    SoonToBeBride2013 skrev 2012-10-27 12:37:19 följande:
    Jag tror att den är i ivory, det är vanligast och det ser ju vitt ut. Jag tycker klänningar i ivory är finast och lättast att bära upp :) Svårt att säga säkert dock, då ivory kan skilja sig mkt i färgen och beroende på vad det är för material och ljus osv.

Aha okej, men det brukar aldrig stå designerns namn i kopiorna, så det behöver du inte oroa dig för.

Okej, så den kostar kring $340? Då tror jag att Landy hamnar i samma prisklass. Men ja, jag tycker det kan vara en smart idé att mejla Landy och fråga om dom sytt klänningen och har några bilder, samt pris osv :)
  • daniiel
    majjja skrev 2012-10-27 12:36:20 följande:
    Nu fick jag bild på klänningen. Den är inte helt klar ännu, och så ska jag ha till en bolero i spets till denna. Men det ser bra ut tycker jag :)

Åh, vilken söt liten tylldröm :D Jag tror det kommer bli jättefint med en spetsbolero till sen :)
  • SoonToBeBride2013

Ja precis, den kostar $348 :) Jag har mailat Landy nu och väntar med spänning på svar!

Jag skulle också gissa på Ivory, ibland kan jag tycka att vitt blir alldeles för starkt vitt.. men färgen på bilden är ju fin, så vill gärna efterlikna den så mycket som möjligt :)

daniiel skrev 2012-10-27 12:47:51 följande:
    Jag tror att den är i ivory, det är vanligast och det ser ju vitt ut. Jag tycker klänningar i ivory är finast och lättast att bära upp :) Svårt att säga säkert dock, då ivory kan skilja sig mkt i färgen och beroende på vad det är för material och ljus osv.

Okej, så den kostar kring $340?
  • Principisessan
    daniiel skrev 2012-10-27 12:49:51 följande:
    Åh, vilken söt liten tylldröm :D Jag tror det kommer bli jättefint med en spetsbolero till sen :)
    ja det tror jag också :) Jag engagerade mig inte i att rita upp alla ändringarna på bilden med pilar och så, utan skrev bara kortfattat vad jag ville att de skulle göra. Så jag var lite orolig först för att få precis som bilden om de inte läste ordentligt. Men det blev ju precis som det skulle vara. Rosen ska gå att ta av också om man inte vill ha den, men den ser bra ut på bild iallafall :) 
  • Rosie

Eml33h - så man behöver ha ett konto med western union för man ska kunna köpa från dinobridal?

• goli
    SoonToBeBride2013 skrev 2012-10-27 10:31:47 följande:

Hej goli! Tack för svar!! Vad roligt att höra att du använt Miss fish och att du var nöjd med din klänning! Man blir ju alltid lite osäker över dessa sidor när man inte hört så mycket feedback. Jag la precis upp två bilder i ett separat inlägg på klänningen som miss fish gjort, tycker du den ser bra ut? Det är så svårt att se på bilder ibland. Men de har ju iaf gjort klänningen förut, vilket definitivt är ett plus... när beställde du din klänning? :) Står det företagets namn på insidan av klänningen sedan? Om man vill göra ändringar, gör man det i beställningen direkt då eller måste man kontakta dem separat först?

Hej igen! Ja, jag tycker den ser jättefin ut! Saken är den att det är ju inte samma material som själva originalet, i alla fall inte min klänning. Det var lite annorlunda mönster på broderingen på överdelen när jag fick den. Men samtidigt så tror jag att man måste vara förberedd på sånt när man beställer en kopia, det finns ju en anledning till att de är så billiga. Jag beställde min klänning runt 11e augusti och fick den ca 35 dagar senare. Man kan välja olika alternativ beroende på hur mkt man vill betala och de börjar räkna tiden för ordern fr o m det datum betalningen har gått igenom. Ändringarna som jag ville göra skrev jag i min beställning men sen mailade jag dem direkt efter för att försäkra mig om att de fått mitt önskemål. Så hörde jag av mig till dem lite då o då för att kolla hur det gick och de var alltid jättesnälla och trevliga. Tyvärr kan jag inte säga ngt om företagets namn står på klänningen, eftersom jag pluggar utomlands och min klänning är hemma i Sverige! Och mina föräldrar är bortresta och kommer tillbaka om två veckor, annars hade jag bett dem kolla direkt. Men du kan ju alltid fråga de på missfish?
  • goli
    daniiel skrev 2012-10-27 12:03:05 följande:
    Väldigt fin klänning :) Har du släp på din klänning? Jag tror antingen en sånhär underkjol, men släp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... eller en sånhär utan släp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... kan bli bra för din klänning, beroende på hur du vill att den ska se ut.
    Tack! Jag har lite släp på klänningen men tänkte korta ner den lite, vill helst ha underkjol utan släp. Den andra såg bra ut men jag undrar hur pass stabil den är i och med att den inte har ringar?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!