• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    goli skrev 2012-10-27 16:45:38 följande:
    Tack! Jag har lite släp på klänningen men tänkte korta ner den lite, vill helst ha underkjol utan släp. Den andra såg bra ut men jag undrar hur pass stabil den är i och med att den inte har ringar?
    Den andra, som är utan släp, har en ring längst ner och det brukar räcka bra :) Om du inte vill ha så långt släp, så kan nog den passa till klänningen :)
  • goli
    daniiel skrev 2012-10-27 17:27:08 följande:
    Den andra, som är utan släp, har en ring längst ner och det brukar räcka bra :) Om du inte vill ha så långt släp, så kan nog den passa till klänningen :)
    Ok, tack så hemskt mycket för hjälpen!
  • tagetuss
    majjja skrev 2012-10-27 12:36:20 följande:
    Nu fick jag bild på klänningen. Den är inte helt klar ännu, och så ska jag ha till en bolero i spets till denna. Men det ser bra ut tycker jag :)

Jättefin klänning! Fick du bara bilden av Landy sådär eller mailade du och bad om bild?
  • SoonToBeBride2013

Hej goli! Tack igen för svar, det känns bra att ha lite koll innan man beställer :) Det gör inte så mycket om materialet och detaljerna är lite annorlunda, så länge det på det stora hela känns som att klänningen liknar originalet :)

Jag har bara några frågor till eftersom du använt just detta företag som jag troligen också kommer vända mig till: beställde du klänningen efter dina egna mått eller valde du en storlek som redan fanns? Blev det bra att isåfall gå efter deras tabell med storlekar? Hur kändes klänningen på? Vet du vilket material de hade använt sig av? Tycker din klänning blev jättefin iaf och hoppas min blir lika fin (kopiabilden tycker jag ser ganska lik ut)! :)

goli skrev 2012-10-27 16:43:47 följande:
    Hej igen! Ja, jag tycker den ser jättefin ut! Saken är den att det är ju inte samma material som själva originalet, i alla fall inte min klänning. Det var lite annorlunda mönster på broderingen på överdelen när jag fick den. Men samtidigt så tror jag att man måste vara förberedd på sånt när man beställer en kopia, det finns ju en anledning till att de är så billiga. Jag beställde min klänning runt 11e augusti och fick den ca 35 dagar senare. Man kan välja olika alternativ beroende på hur mkt man vill betala och de börjar räkna tiden för ordern fr o m det datum betalningen har gått igenom. Ändringarna som jag ville göra skrev jag i min beställning men sen mailade jag dem direkt efter för att försäkra mig om att de fått mitt önskemål. Så hörde jag av mig till dem lite då o då för att kolla hur det gick och de var alltid jättesnälla och trevliga.
  • goli
    SoonToBeBride2013 skrev 2012-10-28 09:21:05 följande:

Hej goli! Tack igen för svar, det känns bra att ha lite koll innan man beställer :) Det gör inte så mycket om materialet och detaljerna är lite annorlunda, så länge det på det stora hela känns som att klänningen liknar originalet :)

Jag har bara några frågor till eftersom du använt just detta företag som jag troligen också kommer vända mig till: beställde du klänningen efter dina egna mått eller valde du en storlek som redan fanns? Blev det bra att isåfall gå efter deras tabell med storlekar? Hur kändes klänningen på? Vet du vilket material de hade använt sig av? Tycker din klänning blev jättefin iaf och hoppas min blir lika fin (kopiabilden tycker jag ser ganska lik ut)! :)

Inget att tacka för! Kul att hjälpa till!

Jag har storlek 36 men beställde en storlek 38 eftersom min klänning har snörning och tänkte att det skulle bli bättre än att måttbeställa. Vårt bröllop är i augusti och mycket kan hända tills dess kroppsmässigt, hahaha, så jag tänkte hellre för stor än för liten. Om den är för stor kan man alltid göra den mindre, men om den är för liten kan det bli lite knasigt... Iallafall, så satt storlek 38 jättebra just pga snörningen så det var inga problem. Om du skulle måttbeställa så kan du alltid ta ngn centimeter extra någonstans för att ha lite utrymme... Klänningen kändes bra på, kändes inte alls som ngn billig kopia eller ngt. Vet inte vilket material det är, tyvärr men som sagt så kändes det bra. Tack så mycket! Hoppas att din klänning blir jättebra också! Håller tummarna för dig!
  • Tooie

Såå fin!! En sån där skulle jag nog vilja ha på min dag! Men jag är så nojig att min kroppstyp inte passar i bröllopsklänningar :(

• Principisessan
    tagetuss skrev 2012-10-27 22:07:01 följande:
    Jättefin klänning! Fick du bara bilden av Landy sådär eller mailade du och bad om bild?
    jag mejlade och frågade efter ett tag, typ 3 veckor efter beställningen, så mejlade de över nu häromdagen. 
  • eml33h
    Rosie skrev 2012-10-27 16:31:47 följande:
    Eml33h - så man behöver ha ett konto med western union för man ska kunna köpa från dinobridal?

Japp!

Men det var inte så omständigt.
    Som sagt, rätt så likt Paypal.

• Pernilla634

Ok, nu behöver jag jälp och åsikter!! Har varit i Vinslöv och provat klänningar, hittad modellen som jag vill ha och valet föll på en "prinsessklänning" med tight upptill och stor kjol nertill. Dock låg ju priset på över 8000 så jag har nu verkligen bestämt mig för att satsa på Kina!

Jag har bestämt mig för Landy då jag tycker de gör fantastiskt fina klänningar och verkar seriösa. Men, jag vill ha en blandning av två klänningar, tror jag iaf! Det är där jag behöver lite råd. Den första klänningen är helt ljuvlig men vill ha den i golvlängd, hur skriver man det?? Sen TROR jag att jag vill ha överdelen i spets, se andra bilden. Hur förklarar jag det så de förstår? Skärpet som är i midjan på klänning 1 vill jag ha utan pärlor på, ska man skriva "no stones"??? Och tror NI det blir fint att kombinera med spets och tyll som jag skrivit eller ska jag ta den överdel som redan finns på klänning 1??? Ja, ni fattar, jag är helt grön på detta! :)

Och sen till frägen. Många av Landys klänningar är vita. Dock sa hon i Vinslöv att man har Ivory på sin klänning, de hade nästan inga vita. Men jag tycker de klänningar som är i Ivory på Landys sida ser beiga ut?? Någon som har erfarenhet?? Ivory i verkligheten är så fint men jag är rädd att det inte blir samma från Kina!

Till sist, kan man klippa och klistra på nåt sätt så man kan sätta ihop den klänning man vill ha utifrån de bilder jag visat här?? Så jag själv kan se hur det kan se ut??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!