• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-08 21:09:33 följande:
    Nu är det en månad sedan jag beställde från Landy.. är vansinnigt nyfiken på klänningen, vill att den ska skickas (och anlända) nu. Är inne ett par gånger om dagen för att kolla om ordern uppdaterats.
    Vill ha klänningen hemma så att jag kan gå och titta på den i garderoben på samma sätt som jag smygprovar vigselringen med jämna mellanrum.

Nu har vi i alla fall fixat vigselförrättare, det känns jättebra att ha det gjort. Lite i taget blir allt verklighet. :)
    Kan tänka mig att du börjar bli övervänt, men nu kan det ju inte vara alltför länge kvar! Förhoppningsvis..

Härligt med vigselförrättaren också :) För mig var det verkligen så att när kyrkan var bokad och festlokalen var bokad, då först kändes det verkligen på riktigt!
  • knackamackadam

Finns det någon här med erfarenhet av Landybridal som vet hur de klänningarna är i storleken? Stämmer det överens med vad man beställer?

• eml33h

Jag beställde en underkjol med släp.. har testat lite halvhjärtat med klänningen och det känns riktigt bra. Betydligt lättare att gå och mycket luftigare..

Men jag undrar, hur ska jag "knyta" upp släpet på kvällen under middag och dans så det inte är i vägen?
    Bör jag ta bort underkjol då?

• daniiel
    eml33h skrev 2012-10-09 07:14:23 följande:
    Jag beställde en underkjol med släp.. har testat lite halvhjärtat med klänningen och det känns riktigt bra. Betydligt lättare att gå och mycket luftigare..

Men jag undrar, hur ska jag "knyta" upp släpet på kvällen under middag och dans så det inte är i vägen?
    Bör jag ta bort underkjol då?
    Ja, ska du knyta upp släpet, så bör du vara utan underkjolen. Speciellt om du har en underkjol med släp. Annars kommer ju underkjolen att kika fram under klänningen, ja, den kommer synas väldigt väl.

Du kan antingen sätta en ögla på undersidan av släpet på klänningen, så du kan hänga den runt handleden och på så sätt hålla upp släpet. Vill du ha en mer permanent lösning för hela kvällen, utan att behöva ha något runt handleden, så kan en bustle vara en bra lösning.

Du kan läsa mer tex här www.projectwedding.com/wedding-ideas/bustles-for-your-gown för det finns flera olika sätt att göra det på.
  • eml33h

Hmm..
    Får se om jag kanske införskaffar en till klänning istället.. frågan är bara hur jag ska lägga fram det för min m2b, han kommer mest troligt att tycka det är onödigt ;P

• FrökenSnartFru
    daniiel skrev 2012-10-08 21:24:19 följande:
    Kan tänka mig att du börjar bli övervänt, men nu kan det ju inte vara alltför länge kvar! Förhoppningsvis..

Härligt med vigselförrättaren också :) För mig var det verkligen så att när kyrkan var bokad och festlokalen var bokad, då först kändes det verkligen på riktigt!
    Jag är mest orolig för att beställningen glömts bort, eftersom jag valt standardmodell i standardstorlek utan att ha någon föregående kontakt med Landy. Usch, usch, hoppas inte.

Angående festlokal så har vi preliminärbokat en lokal, men den vi egentligen vill ha får man inte hyra som privatperson - så vi försöker komma runt det.
  • daniiel
    eml33h skrev 2012-10-09 09:04:30 följande:

Hmm..
    Får se om jag kanske införskaffar en till klänning istället.. frågan är bara hur jag ska lägga fram det för min m2b, han kommer mest troligt att tycka det är onödigt ;P

Det finns ju så många billiga, så du skulle säkert kunna hitta en för ungefär samma pris som det skulle kosta att lämna in klänningen till en sömmerska för att få en sån bustle gjord ;) Jag trodde att min kära make skulle bli helt omöjlig, men han tyckte det var en bra idé. Han ville ju inte att jag skulle känna mig obekväm på festen och han tyckte att min korta klänning var så fin :)
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-09 09:24:52 följande:
    Jag är mest orolig för att beställningen glömts bort, eftersom jag valt standardmodell i standardstorlek utan att ha någon föregående kontakt med Landy. Usch, usch, hoppas inte.

Angående festlokal så har vi preliminärbokat en lokal, men den vi egentligen vill ha får man inte hyra som privatperson - så vi försöker komma runt det.
    Nejdå, det tror jag inte :) Du kan ju mejla och fråga hur det går? Du har väl ett ordernummer?

Ahaa okej. Ja, vi panikbytte ju festlokal typ en vecka före inbjudningarna skickades ut :P Lokalen vi helst ville ha fick man inte heller hyra som privatperson, men vi la inte ner någon tid på att försöka komma runt det. Något jag kan ångra idag faktiskt, så jag hoppas att det ska gå vägen för er! :)
  • eml33h

Min syster är otroligt duktig på att sy, så det ska nog inte vara några problem.
    Känner att jag gärna vill ha min klänning hela dan, den är ju så fin : )

Nåja.. det är ju rätt länge kvar, det hinner gå många tåg : )

Tack för hjälpen iaf!

• malli716
    daniiel skrev 2012-10-08 21:23:05 följande:
    Hittade den här www.aliexpress.com/item/Free-shipping-new-arr... och det är ju då någon som beställt klänning därfrån och den blev väldigt bra. Säljaren såg ju ut att ha rätt bra feedback dessutom.

Annars kan du ju alltid skicka in bilder på klänningen till tex Milly och Landy och få den uppsydd.
    Tack! Angående tradera-annonsen så hade den säljare massor av klänningar ute av både denna modell och andra. Så antingen var det någon som hade direktkontakt med aliexpress eller någon som satt i system att beställa hem klänningar och sälja vidare. 

Min nästa fråga är om aliexpress är bra att beställa ifrån eller om man blir mer nöjd med kvalitén och pris om man skickar till milly eller landy? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!