• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FrökenSnartFru

Svärmor erbjöd sig att hjälpa till med sömnad. Antar att hon egentligen menade för klänningens skull.. men kan man be om hjälp med att sy servetter tror ni? Hade så gärna velat ha tygservetter men orkar inte sy typ 80 servetter själv.

• daniiel
    malli716 skrev 2012-10-09 10:15:39 följande:
    Tack! Angående tradera-annonsen så hade den säljare massor av klänningar ute av både denna modell och andra. Så antingen var det någon som hade direktkontakt med aliexpress eller någon som satt i system att beställa hem klänningar och sälja vidare. 

Min nästa fråga är om aliexpress är bra att beställa ifrån eller om man blir mer nöjd med kvalitén och pris om man skickar till milly eller landy? 
    Väldigt många kinaföretag säljer ju samma/likadana klänningar, så den som säljer på tradera behöver inte ha något alls med aliexpress att göra. Många företag säljer via tradera och ebay också.

Jag har bara sett en brud som beställt från aliexpress, hennes klänning var väldigt fin, men det är ju många olika säljare på aliexpress och det kan ju skilja mkt från säljare till säljare. Jag personligen hade litat mer på Milly eller Landy, för jag har sett så många brudar som fått hem fina klänningar därifrån :)
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-09 10:55:41 följande:
    Svärmor erbjöd sig att hjälpa till med sömnad. Antar att hon egentligen menade för klänningens skull.. men kan man be om hjälp med att sy servetter tror ni? Hade så gärna velat ha tygservetter men orkar inte sy typ 80 servetter själv.
    Det kan du väl göra? :) Det värsta som kan hända är ju att hon säger nej.
  • Magenta
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-09 10:55:41 följande:
    Om det inte är nåt speciellt tyg du är ute efter så finns det väldigt mycket linneservetter att fynda second hand för en billig peng om inte svärmor vill sy,
  • FrökenJohnsson
    daniiel skrev 2012-10-05 17:51:01 följande:
    Hej :)

Kinaklänningar är ju bra på det sättet att om du hittar en vit brudklänning som du gillar, så kan du få den i svart och/eller rött istället. Vilken typ av klänning är du ute efter? Med eller utan axelband? Lång eller kort? Med släp? osv osv.

Låter lovande :)

En lång klänning med en ganska klassisk kjol, kanske med ett mindre släp (inget jag behöver hålla en massa koll på). Med/utan axelband spelar egentligen ingen direkt roll, men en korsettvariant vore snyggt, men som då går upp över brösten bra, för bröst som håller på att rymma eller får mig att se ut som någon som hör hemma på en saloon vore trevligt att undvika :)

• FrökenSnartFru
    Magenta skrev 2012-10-09 12:54:33 följande:
    Om det inte är nåt speciellt tyg du är ute efter så finns det väldigt mycket linneservetter att fynda second hand för en billig peng om inte svärmor vill sy,
    Finns det? Kan inte lägga tusentals kronor på servetter, så de får max kosta 5 kr styck. Har inte hittat några bra begagnade till det priset.
  • daniiel
    Lilo84 skrev 2012-10-09 15:21:32 följande:
    Vad heter det kortaste släpet nu igen, är det brush train?
    Japp, det är brush :) För att det just så pass "brushes the ground" ;P
  • daniiel
    FrökenJohnsson skrev 2012-10-09 15:00:02 följande:

Låter lovande :)

En lång klänning med en ganska klassisk kjol, kanske med ett mindre släp (inget jag behöver hålla en massa koll på). Med/utan axelband spelar egentligen ingen direkt roll, men en korsettvariant vore snyggt, men som då går upp över brösten bra, för bröst som håller på att rymma eller får mig att se ut som någon som hör hemma på en saloon vore trevligt att undvika :)

Okej, då finns det ju en helt uppsjö av fina klänningar för dig att välja mellan :) Har du någon aning om siluett? Om du vill ha en A-linje, ball gown eller tex sjöjungfrumodell? Om du vill ha spets, tyll eller bara satin? Det finns ju alternativet att kika på tärnklänningar eller balklänningar också. De är ju oftast lite enklare, men billigare och visas ju på bild i färg, tex svart. Släplängd kan man välja själv, så även om klänningen på bilden inte har något släp alls eller ett väldigt lånt släp, kan man ändra till den längd man vill ha.

Här är ju några olika modeller, valde dock alla i svart.
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-brush-train-tulle-black-wedding-dress-h200ld0552.html
    www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-train-black-wedding-dress-h1lbld1020.html
    www.landybridal.co/asymmetrical-strapless-brush-train-black-wedding-dress-h6lbld0477g2.html
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-evening-dress-pelbpr2129g.html
    www.landybridal.co/strapless-brush-train-evening-dress-pelbpr2053.html
    www.landybridal.co/v-neck-floor-length-evening-dress-pelbpr1843.html
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-evening-dress-pelbpr1839.html
    www.landybridal.co/strapless-brush-train-evening-dress-pelbpr1301.html
    www.landybridal.co/strapless-floor-length-prom-dress-prlbpr1044g.html

Bara så du får igång tankarna lite på vad du gillar och inte gillar :) Du kan ju också leta fram en klänning på tex google som du gillar och skicka in bilder och få uppsytt en kopia av den.
  • Hanno39
    daniiel skrev 2012-10-08 11:11:33 följande:

Stort tack för hjälpen daniiel! nu får jag allt ta mig en funderare =) Milly hade inga "real sample" men de andra du visade hade stor potensial så det kanske bilr någon av dem istället ; P 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!