• malli716

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

På de flesta kina-sidor återkommer ju samma bilder = det är inte deras egna klänningar och de syr en kopia av bilden. Men jag undrar om det finns någon kinasida som bara visar sina egna verk? Så man verkligen vet vad man beställer? Eller om ni vet någon av kinasidorna som är väldigt duktig på att sy en kopia av sina bilder.

• malli716

Hej, ni som har koll på kinaklänningar, är det nåon som vet var denna klänning kommer ifrån? Hittade den på tradera för ett tag sedan och som ni ser har de suddat över namnet på sidan den kommer ifrån. Dock ser man lite av loggan längst till höger. Någon som känner igen den?

• malli716
    daniiel skrev 2012-10-08 21:23:05 följande:
    Hittade den här www.aliexpress.com/item/Free-shipping-new-arr... och det är ju då någon som beställt klänning därfrån och den blev väldigt bra. Säljaren såg ju ut att ha rätt bra feedback dessutom.

Annars kan du ju alltid skicka in bilder på klänningen till tex Milly och Landy och få den uppsydd.
    Tack! Angående tradera-annonsen så hade den säljare massor av klänningar ute av både denna modell och andra. Så antingen var det någon som hade direktkontakt med aliexpress eller någon som satt i system att beställa hem klänningar och sälja vidare. 

Min nästa fråga är om aliexpress är bra att beställa ifrån eller om man blir mer nöjd med kvalitén och pris om man skickar till milly eller landy? 
  • malli716

Är det någon som vet något om www.vowstory.com? Tycker det verkar vara billigt om man jämför med andra liknande klänningar. Men är det någon som vet om de är bra på sy kvalité osv?

• malli716

Nu har jag (nog) bestämt mig för vilken klänning det blir. DOCK ett litet dilemma: klänningen finns på både Landy och Dino. Det skiljer ca 100 dollar mellan sidorna för att få den custome made. Men priset spelar ingen roll utan vad ni som har massor erfarenhet och sett sidornas både bra och dåliga egenskaper här säger. Så vad säger ni; Landy eller Dino? Detta är klänningen: www.landybridal.co/a-line-v-neck-brush-train-white-wedding-dresses-h1pn0104.html www.dinobridal.com/discount-store-sexy-deep-vneck-appliques-ruffled-aline-bridal-gown-in-2013-wd2013042-p-5251.html

• malli716

daniiel. Tack! Några flera frågor. Ska man lägga till något extra när man mäter eller ska det vara exakta mått? Underkjol är nog ett måste. Duger den som finns på dino eller rekommenderar du någon annan från lightinthebox?

• malli716

daniiel: Tack för svar på alla mina frågor, du är verkligen guld värd här på bröllopstorget. Jag har lärt mig så mycket genom att läsa i den tråd där man kan ställa frågor om kinaklänningar och även i denna tråd. Tack även till er andra som också delar med er av era kunskaper och erfarenheter! NU, har jag precis skickat efter klänningen från dino plus underkjol från LITB (utan släp) plus lite annat skräp som följer med som vanligt =) Så spännande! Klänningen kostade nu 1450 kr (utan tull inräknat) och frakten var gratis! Längtar sååå mycket tills jag får hem den!!! (svävar på moln)

• malli716

Hallå. Nu skulle jag behöva lite hjälp igen. Jag har beställt från Dino. Om jag loggar in så står det: Order status: Processing och precis under står det Shipped to: xxxx(mitt namn). Vad betyder det? Jag beställde den i fredags och dessutom måttbeställd, den kan väl inte redan vara skickad? Eller är "shipped to:" bara ett extra sätt att säga vilken adesss den är beställd till och ska skickas till? Hur lång tid man jag räkna med att det tar innan den blir färdig? Inte för att jag måste ha den snabbt utan bara så jag vet när ungefär jag kan förvänta mig att får den. Många frågor blev det visst nu...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!