• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Solstice skrev 2012-07-15 18:40:49 följande:
    Här kommer en bild av oss som jag hittade på facebook, fotografens bilder dröjer någon vecka. Köpte min klänning från myweddingdresses.com och jag är supernöjd med den!
    Vilken härlig bild :) Grattis! Ni var jättefina och klänningen ser väldigt fin ut :)
  • Five year engagement

solstice: makalöst vacker bild! Man ser lyckan som sprudlar om er!! =)=) om en vecka kan jag också stolt publicera bilder... nedräkning pågår.. =)

• Darling Daisy
    Solstice skrev 2012-07-15 18:40:49 följande:
    Här kommer en bild av oss som jag hittade på facebook, fotografens bilder dröjer någon vecka. Köpte min klänning från myweddingdresses.com och jag är supernöjd med den!

Grattis!!! Ni var kanonfina! Klänningen satt ju fantastiskt bra på dig, förstår att du är nöjd!
  • Darling Daisy

Lite OT-gaffel:
    Är det nån som har koll på sårläkning efter operation?
    Jag opererades på magen (de tog bort en knöl) i onsdags. Det har stramat i såret (några cm långt) och gjort "normalt" ont hittills. Idag på em tyckte jag dock att det började göra lite mer ont, gör nu ont nästan hela tiden jmf med endast vid vissa rörelser tidigare.
    Jag slutade med värktabletterna igår, så det kan också vara en bidragande faktor till smärtökningen, men jag blir ju lite oroad att det ska vara något tokigt. Det ser ut som om det har börjat vätska sig lite under kompressen (har inte bytt förband sen op, det skulle sitta tills det lossnade vilket det inte gjort ännu).
    Vad tror ni - ska jag ringa distriktsköterskan i morgon o be att få såret omlagt? 

• daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-07-15 20:41:03 följande:
    Lite OT-gaffel:
    Är det nån som har koll på sårläkning efter operation?
    Jag opererades på magen (de tog bort en knöl) i onsdags. Det har stramat i såret (några cm långt) och gjort "normalt" ont hittills. Idag på em tyckte jag dock att det började göra lite mer ont, gör nu ont nästan hela tiden jmf med endast vid vissa rörelser tidigare.
    Jag slutade med värktabletterna igår, så det kan också vara en bidragande faktor till smärtökningen, men jag blir ju lite oroad att det ska vara något tokigt. Det ser ut som om det har börjat vätska sig lite under kompressen (har inte bytt förband sen op, det skulle sitta tills det lossnade vilket det inte gjort ännu).
    Vad tror ni - ska jag ringa distriktsköterskan i morgon o be att få såret omlagt? 
    Det är ju alltid svårt att säga när man inte vet hur det ser ut eller känns. Jag opererade bort gallan för snart 2år sedan via titthål, så jag hade fyra ca 2-3cm långa sår på magen då. För mig var det dock lite likadant, efter knappt en vecka började jag bli mer öm över såren och samma för mig, jag skulle inte plocka bort något, utan låta det sitta tills det lossnade. Jag ringde dock sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag kunde plocka bort ändå och tvätta, så jag gjorde det och på en-två dagar blev det då bättre igen :)

Är du orolig, så är det alltid bättre att ringa och fråga!
  • Darling Daisy
    daniiel skrev 2012-07-15 21:10:03 följande:
    Det är ju alltid svårt att säga när man inte vet hur det ser ut eller känns. Jag opererade bort gallan för snart 2år sedan via titthål, så jag hade fyra ca 2-3cm långa sår på magen då. För mig var det dock lite likadant, efter knappt en vecka började jag bli mer öm över såren och samma för mig, jag skulle inte plocka bort något, utan låta det sitta tills det lossnade. Jag ringde dock sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag kunde plocka bort ändå och tvätta, så jag gjorde det och på en-två dagar blev det då bättre igen :)

Är du orolig, så är det alltid bättre att ringa och fråga!
    Ja, jag ringer nog imorgon och frågar. Skönt att höra att det verkar ha varit likadant för dig. Det är ju lite svårt att veta hur såren ser ut när man har kompressen på, liksom!
    Det gör inte så ont att jag lider alla h*vetes kval här, så jag tror inte att det är något akut-akut.  
    Nu går jag och knaprar lite värktabletter och hoppas på en skön natts sömn!
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-07-15 21:15:34 följande:
    Ja, jag ringer nog imorgon och frågar. Skönt att höra att det verkar ha varit likadant för dig. Det är ju lite svårt att veta hur såren ser ut när man har kompressen på, liksom!
    Det gör inte så ont att jag lider alla h*vetes kval här, så jag tror inte att det är något akut-akut.  
    Nu går jag och knaprar lite värktabletter och hoppas på en skön natts sömn!
    Alltid bäst att höra av sig om man är lite osäker :) Haha ja, det är ju helt omöjligt att veta då hur det ser ut under, så det är klart att man börjar fundera om det gör ont. Jag hoppas att du ska få sova gott och att det blir bättre snart eller att du får hjälp om det behövs :)
  • Pluppe

Ja, jag kom på det i efterhand att det finns nog ingen underkjol som bär upp klänningen så bra som stålringar.. Ska bara försöka få tag i en bra sådan underkjol ;) Ja precis det är Mori Lee kopian med lila band i midjan :)

Här kommer lite bilder!

Jag bjuder på bilder ifrån 2 olika tillfällen, syns kanske på en liiiiten mer putande mage i vissa bilder ;) Och ni får ursäkta hängbrösten, men hade ingen bh på mig.. :P Bjuder även på putet som döljer sig under! Tycker ni klänningen fungerar trots att jag är gravid? Eller ser jag bara tjock ut?
  • Pluppe

Klänningen är inte lika "puffig" på dem 2 nedre bilderna då innerkjolen var knölig upptäckte jag efter att jag ahde tagit korten.

• daniiel
    Pluppe skrev 2012-07-15 22:04:28 följande:
    Klänningen är inte lika "puffig" på dem 2 nedre bilderna då innerkjolen var knölig upptäckte jag efter att jag ahde tagit korten.
    Klänningen är ju jättefin :) Jag tror absolut att en underkjol som ger lite vidd kommer bli väldigt bra till den där klänningen! Du kan ju alltid beställa från ebay, där finns det ju många billiga. Jag är själv väldigt förtjust i den här www.ebay.com/itm/free-shipping-2-hoop-Train-White-Petticoat-Wedding-Crinolines-Slips-Underskirt-/140758028833&hash=item20c5d51221 jag har haft en sådan. Den ger bra vidd, utan att göra så kjolen ser ut som en ballong och släpet får ett fint fall :)

Grattis till magen också!, eller främst till det som gömmer sig där i :) Om du kan ha klänningen med gravidmage är ju upp till dig själv, hur du tycker det ser ut och känns. Själv hade jag nog valt något som framhäver magen mer, men där vill man ju olika :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!