• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-07-15 20:41:03 följande:
    Vad tror ni - ska jag ringa distriktsköterskan i morgon o be att få såret omlagt? 
    Jag har gjort 3 kejsarsnitt och när det gällde det såret i nedre delen av magen så minns jag att det kunde göra mer ont efter några dagar. Så för mig låter allt du beskriver som normalt! men man kan ju alltid ringa och fråga, så får du höra deras ord om de tror det är ok eller inte, kan kännas tryggare Glad
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-07-15 22:10:08 följande:
    Jag är själv väldigt förtjust i den här www.ebay.com/itm/free-shipping-2-hoop-Train-W... jag har haft en sådan. Den ger bra vidd, utan att göra så kjolen ser ut som en ballong och släpet får ett fint fall :)
    www.alltforbrudar.com/
    Vilken fin ochbillig underkjol!

Vet du om jag behöver någon? Glad jag har totalt glömt underkjol! tror jag tänkte att klänningen ser så fluffig ut i sig att jag inte behöver ngn.

Är ju den här klänningen jag beställt, fast med högre midja Skrattande

• moa2012
    selma03 skrev 2012-07-16 10:22:54 följande:
    Verkligen jättevacker. Är du nöjd, bra kvalitet ? Hur lång tid tog det? Jag är nämligen sugen på att beställa därifrån.
    jag är jätte nöjd =) den har jättefin kvalitet...jag special beställde efter mina mått så det tog ca 30 dagar att dem sydde upp dem men sen tog det bara 4-6 dagar att få hem den när den var skickad =)
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-07-16 15:13:18 följande:
    Vilken fin ochbillig underkjol!

Vet du om jag behöver någon? Glad jag har totalt glömt underkjol! tror jag tänkte att klänningen ser så fluffig ut i sig att jag inte behöver ngn.

Är ju den här klänningen jag beställt, fast med högre midja Skrattande

Jag tror att den underkjolen jag länkat till på ebay skulle passa utmärkt till den där klänningen eftersom du flyttat upp midjan :) Vidden brukar man ju kunna ändra på ringarna, så man kan pröva sig fram till vad som passar bäst till just sin klänning :)
  • Darling Daisy
    emmadeckmar skrev 2012-07-16 15:04:23 följande:
    Jag har gjort 3 kejsarsnitt och när det gällde det såret i nedre delen av magen så minns jag att det kunde göra mer ont efter några dagar. Så för mig låter allt du beskriver som normalt! men man kan ju alltid ringa och fråga, så får du höra deras ord om de tror det är ok eller inte, kan kännas tryggare Glad
    Tack rara ni! Så här blev det:
    Jag var in till vårdcentralen idag (fick tjata mig till en tid, eftersom jag råkade ringa "fel" nr (till läkarmottagningen istället för distriktsköterskorna) )
    Sköterskan lättade på förbandet, ryggade tillbaka, sa att de var infektion i såret, att hon måste hämta en läkare och försvann fortare än blixten.. Väldigt lugnande uppträdande!
    Läkaren kom, såg oroad ut (ännu mer oroad blev Daisy).. Sen drog och tryckte han allt han kunde på/kring såret för att se så att det inte var vätska/var inne i sårhålan (det var det tackolov inte, men ont gjorde det). Han frågade om jag hade feber - Har inte tagit febern, men tror inte det, sa jag. Så då sa läkaren att jag skulle smörja med antibiotikakräm och gick. 
    Sköterskan klistrade på ett nytt förband (utan att rengöra något alls).  
    Jag frågade om hon kunde kolla min temp - Nej, vi har ingen febertermometer, svarade människan då!!! 

Nåja, nu är jag hemma, har tagit febern (ingen förhöjd temp), hämtat salvan på apoteket och ska nu tvätta och smörja såret själv. Det ser inte så najsigt ut, sårkanterna har ju inte kunnat fästa mot varandra pga infektionen och det är snuskigt var i mitten. Jag överlever nog.

Men jag undrar ju hur de funkar på vårdcentralen ibland! Ingen febertermometer???? Inte rengöra ett varfyllt sår?
    Det är ju som om en snickare ute på ett jobb säger - Nä, jag har ingen hammare! Eller att kockarna lagar mat i smutsiga kastruller...

• Darling Daisy
    emmadeckmar skrev 2012-07-16 15:13:18 följande:
    Och Emma, måste bara säga ännu en gång att din klänning är så otroligt vacker! Väntar med nyfikenhet på resultatet!
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-07-16 16:40:51 följande:
    Haha! whaat, ingen febertermometer?! det lät ju bara för knasigt Skrikandes

Ja men vad bra att du iaf fick hämta ut en salva, läskigt med infektion men förhoppningsvis läker det fint nu efter att DU rengjort det och smörjt in! är ju svårt det där med sår faktiskt tycker jag, men oftast brukar det läka bra.
    Darling Daisy skrev 2012-07-16 16:43:27 följande:
    Och Emma, måste bara säga ännu en gång att din klänning är så otroligt vacker! Väntar med nyfikenhet på resultatet!
    Men TACK!! Skrattande Jaa, jag väntar jag med! och väntar ..och väntar! är så nervös på något sätt att jag ska se ful ut, tycker ALLA andra ser så fina ut i deras klänningar!

Idag är det exakt 4v sedan jag betalade den så jag vet inte hur många veckor jag får räkna med men kanske 4v till? är liksom skräckblandad förtjusning det här med bröllopsklänning men jag hoppas den blir bra!
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-07-16 15:38:59 följande:
    Jag tror att den underkjolen jag länkat till på ebay skulle passa utmärkt till den där klänningen eftersom du flyttat upp midjan :) Vidden brukar man ju kunna ändra på ringarna, så man kan pröva sig fram till vad som passar bäst till just sin klänning :)
    Då ska jag köpa den! Den blir ju bara 170 spänn för kjolen, och gratis frakt! GILLAR Skrattande
  • fruwesterlund
    Pluppe skrev 2012-07-15 22:03:14 följande:
    Ja, jag kom på det i efterhand att det finns nog ingen underkjol som bär upp klänningen så bra som stålringar.. Ska bara försöka få tag i en bra sådan underkjol ;) Ja precis det är Mori Lee kopian med lila band i midjan :)

Här kommer lite bilder!

Jag bjuder på bilder ifrån 2 olika tillfällen, syns kanske på en liiiiten mer putande mage i vissa bilder ;) Och ni får ursäkta hängbrösten, men hade ingen bh på mig.. :P Bjuder även på putet som döljer sig under! Tycker ni klänningen fungerar trots att jag är gravid? Eller ser jag bara tjock ut?
    Jättefin klänning!

Vilken sida har du beställt den ifrån? 
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-07-16 16:40:51 följande:
    Skönt att du kunde få en tid iaf, men resten.. vad sysslar dom med? Det låter ju oerhört konstigt att de inte rengjorde och att de inte hade en febertermometer. Usch, så arg jag hade varit!

Nåja, nu hoppas jag att du ska må bättre snart och slippa ha ont :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!