• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • emmadeckmar
    Lilo84 skrev 2012-07-05 18:05:31 följande:
    Om jag får ge ett tips, om ni äter/gillar smörkräm så spackla med det istället för grädde om du inte redan hade tänkt göra det... det är 1000 ggr lättare att få det snyggt så och så håller tårtan formen mkt bättre...
    åh, önskar jag läst ditt svar tidigare! Skrattande
    spacklade med grädde för jag läst på nätet att en viss sockerpasta "tålde" det, just den jag köpte, men efter att den stått i kylen en stund nu så tycker jag den har fuktat till sig lite väl..  får tänka på det i november! verkar som att många inte tycker om smörkräm men vad jag minns så är det gott så det ska nog funka bra Glad

Nu var det här bara en TESTTÅRTA, första gången jag ens anv sockerpasta. Har bara gjort en kant som dekoration här också. Vet inte vad jag ska ha mer eller om jag ens ska ha kanten (den är glittrig/skinande vilket inte syns så väl här, ser ojämnt ut). Vet iaf att jag vill göra den HÖGRE. (här är 3 bottnar)

Rosa + vitt var inte så snygg kombo som jag hade tänkt heller.. det ska vara om den görns mycket ljusare rosa då men då blir det en massa extra jobb. Vill hålla det enkelt! Nåja det löser sig nog.. ska vela ett tag till och sen får det vara nog, måste bestämma mig för något! Flört
  • Sirifisen

Nu har jag beställt en klänning från JenJenHouse!! Mkt pännande! Blev denna. Väntar spänt på att den ska komma Skrattande

• sanmal
    Sirifisen skrev 2012-07-05 23:02:26 följande:
    Nu har jag beställt en klänning från JenJenHouse!! Mkt pännande! Blev denna. Väntar spänt på att den ska komma Skrattande
    Oooh, jenjenhouse beställde jag oxå ifrån, jag blev helnöjd! Och fort gick det!! :)

Din klänning var gudomligt fin! Hoppas på bild när den kommit ;)
  • Darling Daisy

Anny: 
    Av de klänningarna som du länkade till här så gillar jag personligen nog den sista mest. Fast de är så lika varandra att jag inte riktigt vet varför jag gillade den mest. Tror att jag i a f förstått vilken modell du är ute efter

1700tal: Det låter ju helt underbart!!! Vilket drömhus ni verkar ha hittat! Det är helt fantastiskt när så mycket  av originalinredningen är kvar. Har också bott i ett hus med så breda golvplankor, det är jättevackert.

Five year: Snyggt sminkat!

Sirifisen: Jättevacker klänning, håller tummarna för att den du får hem är lika fin som den på bilden!

Emma: tårtan var fin, men jag håller med om att den bör vara högre för att kanten ska se så bra ut som möjligt.

Och Skumboll: Heeeeeeej! Hoppas ni mår bra!!!  

• emmadeckmar

NU har jag hittat en tårta som är "jag", ska försöka härma den här (fast med endast 2 vån) och min kantdekor istället. Spetsen på bilden kostar 400 spänn, så dyr men är otroligt vacker! får se om jag får ett ryck och köper den ändå.. Drömmer
    Blir nog fint med småa hjärtan i olika toner som på bilden, fast inte den med stora "hello" på, hihi Skrattande Skrattande

Så, nu ska jag inte posta några fler tårtbilder här i klänning-tråden hoppas jag, ville bara skriva av mig lite. Har ju ingen att snacka med förutom min älskling eftersom vi inte gått ut med att vi ska gifta oss ännu.. Flört

• 2 0 1 2
    emmadeckmar skrev 2012-07-06 18:19:50 följande:
    NU har jag hittat en tårta som är "jag", ska försöka härma den här (fast med endast 2 vån) och min kantdekor istället. Spetsen på bilden kostar 400 spänn, så dyr men är otroligt vacker! får se om jag får ett ryck och köper den ändå.. Drömmer
    Blir nog fint med småa hjärtan i olika toner som på bilden, fast inte den med stora "hello" på, hihi Skrattande Skrattande

Så, nu ska jag inte posta några fler tårtbilder här i klänning-tråden hoppas jag, ville bara skriva av mig lite. Har ju ingen att snacka med förutom min älskling eftersom vi inte gått ut med att vi ska gifta oss ännu.. Flört
    Kolla på Ebay efter tårtverktyg om du inte redan gjort det. En bråkdel av priset!
  • Skumboll

DD: Heeeeeeej! Vi mår nog rätt okej... Förutom att lillan fortfarande håller sig kvar på insidan! *trött på eländet*

• 1700tal
    Skumboll skrev 2012-07-05 20:52:37 följande:
    MEN, vad är det jag hör (eh, läser!). Grattis till husköp 1700!! Låter fantastiskt mysigt huset, hoppas ni kommer trivas bra! Solig

Men skummis, HEEEJ!! *vinkevink*

Du måste skriva mer i tråden, vi saknar dig! Att lillan inte har poppat ut än... Vilket datum var/är beräknad födsel?

Ja, vi kommer nog trivas. Men banken där vi hade lånelöfte krånglar så vi måste börja om låneprocessen hos vår andra bank. Är livrädd för att det ska bli nåt problem där, får vi avslag vet jag inte vad vi gör! Vi ska ut till huset idag egen och titta och prata med ägarinnan.

• emmadeckmar
    2 0 1 2 skrev 2012-07-06 22:19:13 följande:
    Kolla på Ebay efter tårtverktyg om du inte redan gjort det. En bråkdel av priset!
    Precis vad jag satt och gjorde igår eftermiddag! köpte lite utstickare och en såndär man skär med.. 
    Kan verkligen tipsa om det! sakerna kostade inte många kronor och så var det GRATIS frakt till Sverige på det! för bra fär att vara sant Köpte från > den här < säljarenSkrattande

Men hittade tyvärr inget på hela ebay som liknade den fina spetsen! sökte på flera olika sökord, men det kom upp mindre eller så inte några som liknade. Ska fundera ut om det är värt 400kr (+frakt) för en figur, grr! Skrikandes
  • Linda1983

Hej alla brudar :) någon som har erfarenheter från webben om jenjenhouse.se Hur säker är det och är de ett seriöst företag och hur funkade betalning leverans och så vidare! Tacksam för så många svar som möjligt. Skriv här eller i min gästbok

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!