• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    pinklove skrev 2012-05-11 22:35:55 följande:
    Hej alla brudar!

Jag har ett litet dilemma. Fick hem min klänning i början av december förra året och då var den lite för liten. Beställde för liten klänning med flit eftersom jag planerade att gå ner några kilo.

Nu är dock klänningen plötsligt för stor! Inte mycket men lite. Beställde inte med snörning bak då jag helst vill ha knappar, men nu ångrar jag mig såklart.

Helst vill jag också gå ner några kilo till men vill ju kunna ha min klänning. Frågan är om jag ska beställa en ny klänning men med snörning och efter mina nuvarande mått, eller om jag helt enkelt ska se mig själv nöjd med den vikt jag har nu. Eller ska jag försöka ge mig på att sy in klänningen någon vecka innan vigseln när jag nått min målvikt? vill ju inte riskera att sy fel...då står jag där i knipa...

Hur hade ni gjort?

Jättefin klänning, helt underbar! Jag tycker definitivt att du ska leta upp en sömmerska och boka en tid ett par veckor före bröllopet för att sy in den. Jag tror inte det blir så väldigt dyrt. Ja, om du kan fixa det själv är ju det bra såklart :) Om du vill vara helt säker på att kunna ha den, så kan du låta byta till snörning på klänningen.
  • daniiel
    pinklove skrev 2012-05-11 22:35:55 följande:
    Och ett litet tillägg, jag tycker absolut inte att du behöver gå ner mer i vikt, men du ska trivas och känna dig bekväm med dig själv. Känner du dig vacker på din bröllopsdag så kommer du stråla och därmed se extra vacker ut :)
  • knyttan
    operfekt skrev 2012-05-11 20:05:35 följande:
    Tinzi: Sminket & håret ser jättebra ut, men jag får ju se imorgon :D

Naive: Åh vilken fin klänning, älskar släpet!

Car1021: Klänningen ser fin ut, vill ju se en bild med den på ;D

Imorgon åker sambon till tyskland för att handla alkohol, sitter här & försöker klura ut vad & hur mkt han ska köpa, det är inte lätt! :S
    Vi ska åka till tyskland nästa fredag :)
    här har du ett förslag på lathund:
    www.systembolaget.se/Dryckeskunskap/Om-mat-och-dryck/Hur-mycket-dryck-gar-at/
    Det finns även tusen trådar om detta på forumet så det är bara att använda sökfunktionen så får du massvis av tips. men det är ju alltid svårt att gissa vad folk kommer vara sugna på... blir det varmt så kommer det ju vara mer vitt vin tex...
  • pinklove
    daniiel skrev 2012-05-11 22:41:08 följande:
    Jättefin klänning, helt underbar! Jag tycker definitivt att du ska leta upp en sömmerska och boka en tid ett par veckor före bröllopet för att sy in den. Jag tror inte det blir så väldigt dyrt. Ja, om du kan fixa det själv är ju det bra såklart :) Om du vill vara helt säker på att kunna ha den, så kan du låta byta till snörning på klänningen.
    daniiel skrev 2012-05-11 22:42:53 följande:
    Och ett litet tillägg, jag tycker absolut inte att du behöver gå ner mer i vikt, men du ska trivas och känna dig bekväm med dig själv. Känner du dig vacker på din bröllopsdag så kommer du stråla och därmed se extra vacker ut :)
    Tack snälla för dina svar! :)

Ja, jag kanske får se till att boka in en tid hos en sömmerska, eller flirta med min svägerska som är duktig.

Och angående vikten så känner jag väl att jag egentligen skulle vara nöjd med den vikt jag har nu till själva bröllopet, men jag skulle vilja gå ner några kilo till till sommaren oberoende av bröllopet, så att man törs visa sig i bikini också. Klänningen döljer ju det mesta ganska fint ändå. Haha. Eller så handlar det mest om att försöka träna och bli lite fastare. Om en post-graviditetsmage kan bli fastare med allt skinn som hänger? ;)
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-11 09:26:50 följande:
    Ååh snälla knyttan kan du inte lägga upp en bild på dig i den? Så jag får se hur lång den blir på dig (hur llång är du?) och hur fluffig den blir. Snäääälla!

Tinzi: Vad fin du är!!

Och ni som ska få klänningar: Bild bild bild!! =)
    Okej nu blir det lite vågat Tungan ute nä men skämt åt sido, sorry för att jag visar underkläderna, men här är jag i underkjolen!

Det är ju rätt mycket fluff ändå! Förresten när ska du gifta dig Anny?? För jag kommer nog sälja denna lilla sockermaräng vidare efter vårt bröllop, så säg till om du skulle vara intresserad... (tror inte jag kommer ha massivt stor nytta av denna igen efter vigseln nämligen Tungan ute)

I eftermiddags passade jag på, eftersom sambon är borta på middag, och slet upp alla små påsar och paket jag har undanstoppade i garderoben och provade hela outfitten Skrattande Har varit lite nervös för att det ska kännas too much, men det blir alla tiders! Får jag bara klänningen snörad ordentligt, och med håret o sminket fixat så kommer jag nog känna mig jättefin på dagen D!! Guud det kändes riktigt i magen när jag stod och kollade mig i spegeln! Det är på riktigt liksom!!!
  • Linda L

Knyttan,
     Skrattande jag glädjs med dig!
    förresten, jag (som nog alla andra)  gömmer också saker i garderoben hahaha!
    men mitt överskåp e inte så fyllt än för det är ju ett år kvar.. men de går ju inte att hålla sig för det är så sjukt kul!!
    har ångrat mig angående klänningen, så nu har jag flera favoriter Skrattande

har köpt t-shirtar med eget tryck för att testa färg och kvalité på tröjorna.. visade dom för killen och han skrattade och sa att jag är rolig. haha!
    köpte även lite "diamanter" som jag ångrade direkt.... tokskrattade åt dom pyttepyttesmå påsarna ^^
    ett diadem som e för litet  m.m.

men herreguuuud va fint det kommer bli med rosa under brudklänningen

• Linda L
    Ringsåker skrev 2012-05-12 20:26:38 följande:
    Åhh är så spänd igår beställde jag min klänning ifrån Jenjenhouse.se, väntar frenetiskt!
    roligt!!
    har du en bild kanske? 
  • Anny
    knyttan skrev 2012-05-12 19:09:43 följande:
    Okej nu blir det lite vågat Tungan ute nä men skämt åt sido, sorry för att jag visar underkläderna, men här är jag i underkjolen!

Det är ju rätt mycket fluff ändå! Förresten när ska du gifta dig Anny?? För jag kommer nog sälja denna lilla sockermaräng vidare efter vårt bröllop, så säg till om du skulle vara intresserad... (tror inte jag kommer ha massivt stor nytta av denna igen efter vigseln nämligen Tungan ute)

I eftermiddags passade jag på, eftersom sambon är borta på middag, och slet upp alla små påsar och paket jag har undanstoppade i garderoben och provade hela outfitten Skrattande Har varit lite nervös för att det ska kännas too much, men det blir alla tiders! Får jag bara klänningen snörad ordentligt, och med håret o sminket fixat så kommer jag nog känna mig jättefin på dagen D!! Guud det kändes riktigt i magen när jag stod och kollade mig i spegeln! Det är på riktigt liksom!!!
    Åh tack snälla!! ( Nu kommer jag ha mardrömmar inatt efter att ha sett dig i underkläder :-P )

Jag kommer gifta mig den 29 sept. Tack för erbjudandet, men rosa blir inte riktigt rätt för mig. Grymt att du är 168 cm dock, jag med! Jag tror jag kommer satsa på en kortare kjol faktiskt. Hade det varit för vigseln hade jag nog gått för en lite längre men nu blir det "bröllopsefterfest" som den kommer användas till så jag satsar på knäkort istället Och den blir nog svart...
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-13 00:01:11 följande:
    Åh tack snälla!! ( Nu kommer jag ha mardrömmar inatt efter att ha sett dig i underkläder :-P )

Jag kommer gifta mig den 29 sept. Tack för erbjudandet, men rosa blir inte riktigt rätt för mig. Grymt att du är 168 cm dock, jag med! Jag tror jag kommer satsa på en kortare kjol faktiskt. Hade det varit för vigseln hade jag nog gått för en lite längre men nu blir det "bröllopsefterfest" som den kommer användas till så jag satsar på knäkort istället Och den blir nog svart...
    Haha, ok! Ja men då kommer du nog inte ha några problem med att hitta en fin kjol i rätt längd! Jag hade sådana problem att hitta en som var tillräckligt lång, det vanligaste verkar vara 25 inches som är typ knäkort och det skulle ju inte gå alls med min klänning! Det finns massvis som är billigare än pettiskirtstyle på tex Ebay och resultatet blir nog desamma så jag skulle rekomendera att shoppa där!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!