• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013

Slog mig precis att jag gifter mig om 3 veckor... Och klänningen är fortfarande inte klar på butiken... Även om dom lovat att den snart är klar så blir man lite nervös......

Känns lite overkligt att ngt man drömt om så länge (varit tillsammans i 12½år) snart är över..... Eller egentligen så är det ju då det börjar... men men.'

Har verkligen kommit massor med fina klänningar nu på slutet.

Och TINZI... Jätte fin frisyr och smink....

Och lycka till på den stora dagen

1/6 2012
  • car1021

Jag fick hem min klänning från Dressilyme igår och den var helt fantastiskt fin! Den var helt underbar och satt perfekt och längden var bra. Allt var bra! Den var otroligt välsydd och det tog 1 månad från det att jag beställde den. Den var tom bättre och finare än jag kunnat föreställa mig. Eftersom jag gifter mig för andra gången så ville jag inte ha en helvit. Dessutom älskar jag rosa så valet var ju inte svårt..
    Men det är ju altid svårt att titta på en liten färgkarta på datorn och veta hur den kommer att se ut i verkligheten. Jag beställde icepink och det var en ljus jätte fin rosa sen är det vitt tyll/spets över hela klänningen och en del glitter stenar. Jag kunde inte ta några bra bilder på den igår när jag hade på mig den. Lite krångligt när man ska göra allt ensam eftersom min sambo inte får se den Glad Men här är en bild på överdelen:

• moonias
    AnnL skrev 2012-05-11 07:25:02 följande:
    Den här:

Ska verkligen bli spännande och se hur den sitter :)
    Den klänningen har jag i original hängande här hemma ;). Köpte den i "panik" och oro över att min kinaklänning kanske inte skulle bli bra men det blev den så nu ska jag sälja den igen... Den är verkligen otroligt vacker, hade gärna haft på mig båda klänningarna! :P.
  • lycklig01

vart har du köpt den här? vad fin den var :)

AnnL skrev 2012-05-11 07:25:02 följande:
    Den här:

Ska verkligen bli spännande och se hur den sitter :)
  • knyttan
    Anny skrev 2012-05-11 09:26:50 följande:
    Ååh snälla knyttan kan du inte lägga upp en bild på dig i den? Så jag får se hur lång den blir på dig (hur llång är du?) och hur fluffig den blir. Snäääälla!

Tinzi: Vad fin du är!!

Och ni som ska få klänningar: Bild bild bild!! =)
    Jag beställde en i strl Large som ska vara 29 inches och den går ner till smalbenet på mig som är 168 cm lång. Dock är den då lite stor i midjan och jag måste fundera på en lösning som gör att jag inte behöver oroa mig för att den ska kasa ner. Resåren är rätt lös. Ska se om jag kan fixa en bild under helgen. Glad
  • Minuz
    car1021 skrev 2012-05-11 15:01:12 följande:

Jättefin, gillade den rosa färgen
  • Lommila1
    car1021 skrev 2012-05-11 15:01:12 följande:

Jag fick hem min klänning från Dressilyme igår och den var helt fantastiskt fin! Den var helt underbar och satt perfekt och längden var bra. Allt var bra! Den var otroligt välsydd och det tog 1 månad från det att jag beställde den. Den var tom bättre och finare än jag kunnat föreställa mig. Eftersom jag gifter mig för andra gången så ville jag inte ha en helvit. Dessutom älskar jag rosa så valet var ju inte svårt..
    Men det är ju altid svårt att titta på en liten färgkarta på datorn och veta hur den kommer att se ut i verkligheten. Jag beställde icepink och det var en ljus jätte fin rosa sen är det vitt tyll/spets över hela klänningen och en del glitter stenar. Jag kunde inte ta några bra bilder på den igår när jag hade på mig den. Lite krångligt när man ska göra allt ensam eftersom min sambo inte får se den Glad Men här är en bild på överdelen:

Så najs! o modigt att våga rosa! Tycker dne ser jättefin ut! har du länk till orginalet? Mina skor är btw pearl pink:D
  • Lommila1
    Naive skrev 2012-05-10 20:54:06 följande:
    Ok, här kommer bilderna!!! Hade inte förväntat mig paljetterna....?! Men jag tycker inte att de stör alls! 

Och här är den på... Liiiiiite tight över rumpan, kanske, men det ska jag väl hinna åtgärda tills den 14:e September? 

Så, WOW! verkligne fin, o vilken figur den ger dig sen! man blir ju grön av avunsjuka, då man själv försöker dölja sin valkar bäst man kan:D

Gillar att spetsen har domdär bågarna ist för rosor o blommor och vad de annars brukar vara! Har du ngn bild till originalet? milly länken fungerade inte:(
  • operfekt

Tinzi: Sminket & håret ser jättebra ut, men jag får ju se imorgon :D

Naive: Åh vilken fin klänning, älskar släpet!

Car1021: Klänningen ser fin ut, vill ju se en bild med den på ;D

Imorgon åker sambon till tyskland för att handla alkohol, sitter här & försöker klura ut vad & hur mkt han ska köpa, det är inte lätt! :S

• pinklove

Hej alla brudar!

Jag har ett litet dilemma. Fick hem min klänning i början av december förra året och då var den lite för liten. Beställde för liten klänning med flit eftersom jag planerade att gå ner några kilo.

Nu är dock klänningen plötsligt för stor! Inte mycket men lite. Beställde inte med snörning bak då jag helst vill ha knappar, men nu ångrar jag mig såklart.

Helst vill jag också gå ner några kilo till men vill ju kunna ha min klänning. Frågan är om jag ska beställa en ny klänning men med snörning och efter mina nuvarande mått, eller om jag helt enkelt ska se mig själv nöjd med den vikt jag har nu. Eller ska jag försöka ge mig på att sy in klänningen någon vecka innan vigseln när jag nått min målvikt? vill ju inte riskera att sy fel...då står jag där i knipa...

Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!