• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Just Me
    knyttan skrev 2012-04-15 11:38:14 följande:
    Green:
    OJdå! Inte så likt! Hoppas den inte vart så dyr....

Sen bara en tanke jag fick när jag läste om landy och att deras mail "slutade funka", och innan var det väl problem med Myloves sida eller hur?? Och när jag beställde från Milly så slutade deras email funka och de började använda en annan...
    Och jag tänkte på då att jag läste ett inlägg från någon här på BT en tid tillbaka från en kille vars flickvän hade beställt från Mylove, (det var när mylove-sidan låg nere) typiskt nog kan jag inte alls komma på vad tråden egentligen hette eller handlade om, han hade bara postat ett inlägg. Ialla fall så hade han tydligen börjat chatta med någon kundtjänst på det webbhotell dår Myloves sida låg eftersom flickvännen inte fick sin klänning och han undrade om det gick att få någon refund eller komma åt företaget via dem (minns inte alls detaljerna men det var ingefär så). Och då framkom det att man hade stängt ned sidan pga varumärkesintrång. Kundtjänstkillen sa att man nog inte skulle räkna med att få några leveranser... Han had eklistrat in hela mailkonversationen i tråden, så det är ju typiskt att jag inte kan hitta den! Nu vill jag inte göra någon nervös här men det verkar ju onekligen som det pågår ett ganska stort jobb att stänga ned dessa sidor?? Jag tror säkert att alla som har fått betalt kommer att få sina klänningar, men det verkar ju som om man får räkna med att kommunikationen med företagen kanske kommer att bli än skakigare i fortsättningen...

Eller vad tror ni, är det bara högsäsong och överbelastning, och jag är lite för konspiratorisk??
    Men Landy har ju startat en ny sida på:  www.landybridal.co  
    som verkar fungera. Det kan ju vara något med varumärkesintrång och göra och att de därför startat en ny sida och ny emailadress. De finns fortf kvar på Facebook. 
    Ska maila Chris nu så får vi se om jag får svar, men på de andra sidorna verkar ju problemet ha varit att de till slut slutade att svara nästan helt och hållet... 
    Du & Jag 23/3-2013
  • knyttan
    Just Me skrev 2012-04-15 11:44:50 följande:
    Men Landy har ju startat en ny sida på:  www.landybridal.co  
    som verkar fungera. Det kan ju vara något med varumärkesintrång och göra och att de därför startat en ny sida och ny emailadress. De finns fortf kvar på Facebook. 
    Ska maila Chris nu så får vi se om jag får svar, men på de andra sidorna verkar ju problemet ha varit att de till slut slutade att svara nästan helt och hållet... 
    Du & Jag 23/3-2013
    Jo det är det jag menar - att de tvingas öppna nya sidor och mailadresser eftersom de gamla blir nedstängda. Eller det kanske har varit så hela tiden? Att de skaffar nya adresser och domäner vartefter och det är så de kan fortsätta. Det de gör (syr upp kopior av märken) är ju kanske inte olagligt i Kina, men däremot i ganska stora delar av resten av världen... faktiskt.
  • Cattis77

Någon av er som har beställt en underkjol med 1 ring som håller god kvalité från någon "kinasida"?
    Behöver en underkjol som sitter tajt en bit ned på höften, och sen går ut med 1 ring längst ned. Om du har en bild på en sådan, blir jag glad :)
    Mvh C 

• Hvidbrud

På fet tiden när det begavs att jag skulle köpa min Kina klänning, hade vi också problem med stängda sidor. De sidor som hade problem, var de som kallade originalen vid originalens namn. Om en klänning, som var en kopia men ändå marknadsfördes som en sottero tex, de stängdes ner. Om sidan kallade modellen för en ms istället fi k de vara kvar. Så mitt råd till blivande köpare är att försöka beställa klänning från ett företag som inte kallar sina kopior för designerns namn, gärna från ett företag med real sample dresses, så borde ni slippa stängda sidor och ont i magen.

• daniiel
    knyttan skrev 2012-04-15 11:38:14 följande:
    Green:
    OJdå! Inte så likt! Hoppas den inte vart så dyr....

Sen bara en tanke jag fick när jag läste om landy och att deras mail "slutade funka", och innan var det väl problem med Myloves sida eller hur?? Och när jag beställde från Milly så slutade deras email funka och de började använda en annan...
    Och jag tänkte på då att jag läste ett inlägg från någon här på BT en tid tillbaka från en kille vars flickvän hade beställt från Mylove, (det var när mylove-sidan låg nere) typiskt nog kan jag inte alls komma på vad tråden egentligen hette eller handlade om, han hade bara postat ett inlägg. Ialla fall så hade han tydligen börjat chatta med någon kundtjänst på det webbhotell dår Myloves sida låg eftersom flickvännen inte fick sin klänning och han undrade om det gick att få någon refund eller komma åt företaget via dem (minns inte alls detaljerna men det var ingefär så). Och då framkom det att man hade stängt ned sidan pga varumärkesintrång. Kundtjänstkillen sa att man nog inte skulle räkna med att få några leveranser... Han had eklistrat in hela mailkonversationen i tråden, så det är ju typiskt att jag inte kan hitta den! Nu vill jag inte göra någon nervös här men det verkar ju onekligen som det pågår ett ganska stort jobb att stänga ned dessa sidor?? Jag tror säkert att alla som har fått betalt kommer att få sina klänningar, men det verkar ju som om man får räkna med att kommunikationen med företagen kanske kommer att bli än skakigare i fortsättningen...

Eller vad tror ni, är det bara högsäsong och överbelastning, och jag är lite för konspiratorisk??
    Jag chattade med samma kundtjänst dagen efter och frågade samma sak och kvinnan jag fick svar av då skrev att det kan ingen på deras företag ha den minsta vetskap om och att den personen som skrivit det där inte kan ha sådan information under några omständigheter som helst och att om någon hade skrivit så, så är det bara personliga spekulationer och ett grovt tjänstefel.
  • Magenta

Nu är klänningen provad. Jag har växlat mellan att hata den och gilla den och landar nog i att jag gillar den. Rosetten rök med en gång och tänkte nu köpa nån fin lila brocsh att sätta på bandet istället. Med underkjol så blev den klart fluffigare också. Men jag har betsmt att släpet måste bort för det blev alldeles för mycket och framförallt opraktiskt. Klänningen är så tjock och mycket tyg att jag först fick panik men med underkjol och sedan lite tillvänjning så ska det nog gå bra (hoppas jag)

• knyttan
    daniiel skrev 2012-04-15 14:03:23 följande:
    Jag chattade med samma kundtjänst dagen efter och frågade samma sak och kvinnan jag fick svar av då skrev att det kan ingen på deras företag ha den minsta vetskap om och att den personen som skrivit det där inte kan ha sådan information under några omständigheter som helst och att om någon hade skrivit så, så är det bara personliga spekulationer och ett grovt tjänstefel.
    Jaha minsann där ser man! Ja det kanske bara är jag som vill hitta på spännande konspirationsteorier då Cool
  • Green

Snubben på kundtjänst är i maskopi med ett konkurrerande företag {#emotions_dlg.djavulsk}

• daniiel
    knyttan skrev 2012-04-15 19:55:10 följande:
    Jaha minsann där ser man! Ja det kanske bara är jag som vill hitta på spännande konspirationsteorier då Cool
    Ja, eller så hade hon jag chattade med noll koll bara :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!