• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 17:59:37 följande:
    1700tal skrev 2012-01-03 18:14:54 följande:

Nää! Haha, jodå. Här är närbild på den första:

Anny - Har du sett denna helt fantastiskt fina klänningen som 1700tal visade tidigare här i tråden? Den kanske kan vara något? :D
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-13 20:21:37 följande:
    1700tal skrev 2012-01-03 18:14:54 följande:

Nää! Haha, jodå. Här är närbild på den första:

Anny - Har du sett denna helt fantastiskt fina klänningen som 1700tal visade tidigare här i tråden? Den kanske kan vara något? :D
    Japp den har jag allt sett. och ja den är fin! lite mkt bling, och sweetheart ser jag jättekonstig ut i, av någon anledning. 
  • daniiel
    Anny skrev 2012-04-13 20:26:36 följande:
    Japp den har jag allt sett. och ja den är fin! lite mkt bling, och sweetheart ser jag jättekonstig ut i, av någon anledning. 
    Määäähähä... den som är så perfekt! Jag önskade verkligen att jag var halva min storlek och ogift så jag kunde beställa den klänningen :P
  • knyttan
    Vilse skrev 2012-04-13 17:49:55 följande:
    Jättefina broderier:

Sen sitter den konstigt över brösten, ena bröstet blir rent spetsigt/tyget sjunker in mellan brösten.
    Förhoppningsvis blir det bättre när jag fått snörat ihop den mera...

Felen de gjort:
    * Fel modell!!
    * Axelbanden var inte direkt vad jag bad om (och de är inte avtagbara som jag också bad om, dock lätt att fixa)
    * Blomman är inte avtagbar (som jag bad om, men det är också lätt att fixa)

Hade de bara gjort klänningen i rätt modell så hade jag varit överlycklig över den, tycker den är jättefint gjord annars... :(
    Men du, det där att du inte tycker att du får fin figur i klänningen,och att den sitter konstigt över brösten, kan det inte vara för att den inte är riktigt snörd?? Jag tyckte också att min satt konstigt och att den var osmickrande över bysten, men sen provade jag den med en riktig axelbandslös bh och ordentligt snörd och det var som natt o dag! Be någon komma och snöra in dig ordentligt Gladså blir det kanske bättre?
  • Tinzi

Hej kära klänningsexperter!

Hjälp mig nu, har köpt ett band för att kunna ha runt handleden när jag  dansar,(sy fast i släpet)  MEN sen kom jag ju på att om jag hänger upp själva klänningen så kommer ju underkjolen att sticka ut (den har släp)

hade ni dansat MED hela släpet,
    tagit av er underkjolen inför dansen (då snubblar jag på den framåt iof) eller hur hade ni gjort?

Går inte att sätta upp underkjolen då den är ganska "stel".

Vad tror ni?

• hjgs
    Tinzi skrev 2012-04-13 21:04:15 följande:
    Hej kära klänningsexperter!

Hjälp mig nu, har köpt ett band för att kunna ha runt handleden när jag dansar,(sy fast i släpet) MEN sen kom jag ju på att om jag hänger upp själva klänningen så kommer ju underkjolen att sticka ut (den har släp)

hade ni dansat MED hela släpet,
    tagit av er underkjolen inför dansen (då snubblar jag på den framåt iof) eller hur hade ni gjort?

Går inte att sätta upp underkjolen då den är ganska "stel".

Vad tror ni?

sitter och funderar på samma sak, har också underkjol med släp, jag funderar på att köpa en tll från ebay utan släp så att man kan haka upp klänningen, eller så tar jag av mig kjolen tänkte jag. tänker att även om det går bra för mig att dansa i den så kan inte folk komma nära utan att tänka på att trampa på min klänning...

kan du inte ha några tunna säkerhetsnålar och "lägga upp" den lite snabbt fram?

• Minuz
    Magenta skrev 2012-04-13 15:09:30 följande:
    Min klänning kom idag!!! Betsällde från säljare på DHgate och jag är supernöjd!! Jag beställde 24 mars. Tror det är samma modell som Daniiel beställde för ett bra tag sedan. Här är originalet:

och här är resultatet :

Ser ju jättefin ut!
  • Tinzi
    hjgs skrev 2012-04-13 21:09:39 följande:

sitter och funderar på samma sak, har också underkjol med släp, jag funderar på att köpa en tll från ebay utan släp så att man kan haka upp klänningen, eller så tar jag av mig kjolen tänkte jag. tänker att även om det går bra för mig att dansa i den så kan inte folk komma nära utan att tänka på att trampa på min klänning...

kan du inte ha några tunna säkerhetsnålar och "lägga upp" den lite snabbt fram?

ja jag har ju faktiskt en underkjol utan släp också, den skulle jag kunnde byta till , SMART :) haha det tänkte jag inte ens på.

Kan inte nåla upp den framtill för då försvinner all svart spets, men får väl dansa riktigt långsamt...
    efter dansen skall jag ändå byta om till en kortare svart kvällsklänning så är bara för en kort stund.

min blivande sa det med att vi kommer få dansa med utsträckta armar pga klänningen hahaha :)
  • hjgs
    Tinzi skrev 2012-04-13 21:19:11 följande:
    ja jag har ju faktiskt en underkjol utan släp också, den skulle jag kunnde byta till , SMART :) haha det tänkte jag inte ens på.

Kan inte nåla upp den framtill för då försvinner all svart spets, men får väl dansa riktigt långsamt...
    efter dansen skall jag ändå byta om till en kortare svart kvällsklänning så är bara för en kort stund.

min blivande sa det med att vi kommer få dansa med utsträckta armar pga klänningen hahaha :)

ser där då kan det ju vara en idé att testa att byta ja just det det är du som har den jätttefina klänningen med svart i såg den i nån tråd.

haha kan se det framför mig det är ju mycket mer klänning än vad man har i vanliga fall, jag känner mig lite som att jag är utklädd då det är så ovant...

• Tinzi
    hjgs skrev 2012-04-13 21:24:06 följande:

ser där då kan det ju vara en idé att testa att byta ja just det det är du som har den jätttefina klänningen med svart i såg den i nån tråd.

haha kan se det framför mig det är ju mycket mer klänning än vad man har i vanliga fall, jag känner mig lite som att jag är utklädd då det är så ovant...

haha JAG MED! Ringde just till min pappa och sa att jag känner mig som en pampig prinsessa och när min mamam var här igår frågade jag nog henne 10 ggr om det inte "var för mycket" jag tror att man är ovan helt enkelt...ingen annan kommer nog att tycka att det är för mkt.

Min mor sa: OM man inte skall klä sig så när man gifter sig, när annars? ;)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!