• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Jane
    Vilse: Jag tycker den liknar något i silhouetten, men om du vill ha den mer A-linje så kanske man kan sy ut den lite vid höftpartiet? kolla om det finns några extra centimeter man kan jobba med där. Annars tycker jag den är jättefin faktiskt!
  • Jane

Leveransen tar 5-7 dagar, men räknar Kina, DHL och svenska posten med lördagar, söndagar och helgdagar då? Eller räknar dom bara på vardagar?

• daniiel
    Vilse - Hm. Jag kan inte säga att jag direkt tycker att orginalklänningen ser ut att vara annat än en ganska snäv A-linje och kopian är helt klart snävare lite längre ner, men så jättemegaenorm stor skillnad ser det inte ut att vara. Originalet ser ju dock ut att vara med underkjol. Har du prövat den med en underkjol? Eller om du har underkjol, har du prövat med en annan underkjol? Axelbanden har dom ju totalmissat på dock, vad tråkigt. Tror ju dock att den kan bli väldigt fin utan axelbanden :)
  • Vilse
    Jane skrev 2012-04-13 18:26:00 följande:
    Vilse: Jag tycker den liknar något i silhouetten, men om du vill ha den mer A-linje så kanske man kan sy ut den lite vid höftpartiet? kolla om det finns några extra centimeter man kan jobba med där. Annars tycker jag den är jättefin faktiskt!
    Tror inte det går att att sy ut tyvärr...
    daniiel skrev 2012-04-13 18:31:20 följande:
    Vilse - Hm. Jag kan inte säga att jag direkt tycker att orginalklänningen ser ut att vara annat än en ganska snäv A-linje och kopian är helt klart snävare lite längre ner, men så jättemegaenorm stor skillnad ser det inte ut att vara. Originalet ser ju dock ut att vara med underkjol. Har du prövat den med en underkjol? Eller om du har underkjol, har du prövat med en annan underkjol? Axelbanden har dom ju totalmissat på dock, vad tråkigt. Tror ju dock att den kan bli väldigt fin utan axelbanden :)
    Jag har provat orginalet, och det är en lite snäv A linje, men inte jättemycket. Och absolut inte så mycket som denna klänningen har. (jag tycker inte denna räknas som A linje längre, så pass snäv är den)

Håller på att sammanfatta ett mail till Mylove nu ivarje fall.
    Något speciellt att tänka på?

Jag nämner inte alls det med axelbanden och blomman nu, det känns som petitesser. Däremot bifogar jag bilder på denna och orginalklänningen där jag visar med linjer olika linker klänningens form, midja samt höfter.

Jag börjar brevet med att berömma dem för de fina arbetet ect (för det tycker jag faktiskt är riktigt fint), och sen ber jag henne hjälpa mig med detta...

Finns det fler "knep" för att öka chansen att de (helst) syr en ny klänning till mig?
  • UngBrud2012

Vilse jag har inga direkta tips till dig eftersom att jag inte kan nånting om sömnad, men om man bortser från felen så tycker jag spontant att klänningen var jättevacker!

Jättefina broderier! Tror den kommer göra sig mycket bättre snörad och med en underkjol.

• daniiel
    Vilse skrev 2012-04-13 18:47:54 följande:
    Tillägg:
    Jag har inte provat med underkjol ännu, ska hämta den imorgon eller på måndag.

Dock, den är a-linjeformad, och den kommer troligen krylla sig vid höften/precis under (sitter en ring där), ska jag ha underkjol till denna så måste jag nog ha denna modellen:
    www.ebay.co.uk/itm/Fishtail-Mermaid-Cocktail-...
    Jag hade en sån här underkjol och trots att den ser vid ut upptill, så var den inte det, utan gick att platta ner helt ovanför knäet typ, men den skulle nog ge rätt vidd nertill och det går ju förminska ringarna om man skulle vilja det, www.ebay.com/itm/2-Hoops-Wedding-Bridal-Accessories-adjustable-Waist-Petticoats-Train-120119E1K-/280809521773&var=&hash=item41618d426d

Annars tror jag att en sån här, sjöjungfru med släp, skulle bli bra www.dhgate.com/two-hoops-organza-mermaid-skirt-petticoat/p-ff808081331b1be801334960d0b41153.html

Förutsatt att du har släp på klänningen, men av bilden att döma så ser det ut som det :)
  • Vilse
    UngBrud2012 skrev 2012-04-13 18:49:05 följande:

Vilse jag har inga direkta tips till dig eftersom att jag inte kan nånting om sömnad, men om man bortser från felen så tycker jag spontant att klänningen var jättevacker!

Jättefina broderier! Tror den kommer göra sig mycket bättre snörad och med en underkjol.

Jo, den är jättevacker,det håller jag absolut med om.
    Men problemet är ju att jag innan ratat alla klänningar med den modellen, just för att jag inte känner mig bekväm i dem Rynkar på näsan
    daniiel skrev 2012-04-13 18:56:53 följande:
    Jag hade en sån här underkjol och trots att den ser vid ut upptill, så var den inte det, utan gick att platta ner helt ovanför knäet typ, men den skulle nog ge rätt vidd nertill och det går ju förminska ringarna om man skulle vilja det, www.ebay.com/itm/2-Hoops-Wedding-Bridal-Acces...

Annars tror jag att en sån här, sjöjungfru med släp, skulle bli bra www.dhgate.com/two-hoops-organza-mermaid-skir...

Förutsatt att du har släp på klänningen, men av bilden att döma så ser det ut som det :)
    Den sista underkjolen hade nog passat riktigt bra till denna - man det är trots allt fortfarande fel modell. Och en modell jag inte trivs i alls :(
    (och jo, jag har släp på klänningen)

Kom på en sak till nu de missat, de hade lovat mig en underkjol (avtagbar) till klänningen, det har de inte skickat med.

Nu ska jag ut och dra lite mossa, återkommer ikväll förhoppningsvis lite positivare :)
  • Anny

Jo klänningen jag nu suktar efter är inte alls olik den jag har. Så är ju iaf på rätt spår! Men jag skulle vilja ha så som Vilse INTE vill ha dvs snäv ner ill en bit av låren. Men man lite förändringar och justeringar (hoppas det går!) av min så blir den säkert super också. 

Vilse: Tycker din klänning blev jättefin. Och som jag nog redan avslöjat gillar jag den bättre om den är lite snäv =) Ordentligt snörd så kommer den säkert visa din tjusiga form än mer! 

• Anny
    Magenta skrev 2012-04-13 15:09:30 följande:
    Min klänning kom idag!!! Betsällde från säljare på DHgate och jag är supernöjd!! Jag beställde 24 mars. Tror det är samma modell som Daniiel beställde för ett bra tag sedan. Här är originalet:

och här är resultatet 

Jag var själv hemma så kunde inte snöra på mig den men den känns super bra. Gedigen och stabil.
    Ser riktigt fin ut!! Det enda är väl att det ser ut so om det kunde varit lite mer tyll. Men det kan det väl alltid
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!