• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    cccna skrev 2012-03-18 09:29:19 följande:
    Hej! jag är ny här. ska gifta mig i Augusti & tänkte beställa en klänning. någon som vet hur lång tid det tar från Milanoo.com ?

Hej och välkommen! Om du kollar i recentionstråden (översta länken i TS) och läser från början så finns säkert ett gäng klänningar därifrån och dess lev.tid.

Det har varit en del sämre resultat därifrån, så googla på reviews innan du beställer därifrån...

• 1700tal
    Schumeline skrev 2012-03-18 11:41:02 följande:
    Hej!

Någon som har provat en originalklänning och så beställt från en Kinasajt? Hade varit hur intressant som helst att få veta det..Är väldigt nyfiken på hur en Kinaklänning verkar då.. Med tanke på material och allt..

Någon?? GladGlad
    Jag har oxå! Jag lät göra en kopia på enzoanis "farlow". Bild finns i recensionstråden, överst i TS. Gå till sid 1, klicka på visa endast under mitt namn så ser du. det är den med svart bälte. Orginalen hittar du om du bildgooglar på "enzoani farlow".
  • Monstertjejen
    Anny skrev 2012-03-15 20:49:40 följande:
    Kan du piska Landy lite också när du ändå är på gång? =)

Jag tror jag precis bestämde mig för att avvakta att stressa på Landy till de 20-25 dagarna gått ändå. Står ju klart och tydligt  det tar 20-25 dagar att göra klänningen. Så först därefter kan man ju börja  ligga på och fråga.
    Jag väntar på Klänning från Landys och gjorde min beställningen i slutet på Januari början på Feb. Sedan så bad dom om info om ändringarna jag ville göra IGEN den 7:e feb. Sedan så  fick jag höra för ca 10 dagar sedan att dom behövde 10 dagar till och  nu behövde dom ytterligare 10 dagar,
    Jag vill inte riktigt stressa på dom så att det blir fel.... Förvånad
  • 1700tal
    Monstertjejen skrev 2012-03-18 18:48:13 följande:
    Nej, det där är nog knepigt.. När jag stressade milly riktigt ordentligt med en klänning så blev den riktigt dåligt sydd..
  • moonias
    Monstertjejen skrev 2012-03-18 18:48:13 följande:
    Jag väntar på Klänning från Landys och gjorde min beställningen i slutet på Januari början på Feb. Sedan så bad dom om info om ändringarna jag ville göra IGEN den 7:e feb. Sedan så  fick jag höra för ca 10 dagar sedan att dom behövde 10 dagar till och  nu behövde dom ytterligare 10 dagar,
    Beställde också dårifrån, i början på februari. Mailade förra veckan och frågade hur det gick och fick svaret att de behövde lite mer tid på sig men att de skulle skicka den så fort som möjligt. Är också rädd för att stressa på dem för mycket. De frågade när jag behövde den och då skrev jag att bröllopet var nåt datum i mitten på maj (det är i juli) för att iaf indirekt stressa litegran så inte jag också börjar bli stressad för att tiden kryper närmre dagen B :P.
  • sannasofia
    aurum skrev 2012-03-18 17:24:32 följande:
    Om du bara är ute efter underkjol och bolero skulle jag rekommendera dig att söka efter dessa på eBay. Det finns MÄNGDER att välja på i olika material och man kan komma riktigt riktigt billigt undan.
    Vad gäller tull och moms så gå in på tullverkets hemsida o kolla deras verktyg där. Oftast hamnar inte saker i tullen, men OM de gör det ska man vara beredd så klart.
    daniiel skrev 2012-03-18 17:34:10 följande:
    Jag håller med om att ebay kan vara ett bra alternativ för att komma billigt undan. Där kan man hitta det mesta till bra pris :) Jag köpte min bolero från ett företag i USA, till vad jag tycker är ett bra pris, de har en hemsida här www.tulipbridal.com/

Angående tull så behöver man inte betala någon tullavgift för kläder med ett värde under 1400kr, man kan dock få betala moms ändå. Jag skrev ett inlägg om tull här augustibrud.bloggplatsen.se/2012/02/28/743279... och självklart kan man läsa om det på tullverkets hemsida också :)
    Tack för svaren Glad Då är det Ebay jag ska satsa på alltså!
  • Anny

monstertjejen och moonias: Det lät ju inte så roligt. Då lär jag väl få räkna med att klänningen dröjer ännu längre än jag räknat med. Har ju ingen panik än, gifter mig först i höst. Men otålig är man ju iaf! Men hellre en ordentligt sydd klänning tycker jag.

• Fästmön

Jag gifter mej om lite mer än 2 månader och tänkte beställa tärnklänningar från Landy idag, men efter att ha läst att de är sena med så många leveranser nu så vågar jag inte! Så nu tänker jag om och satsar på Mylove istället. De är dock ihopklippta klänningar jag tänkte beställa och Mylove svarade inte på mailet jag skickade för 4 dagar sen (därav valet av Landy) så jag får helt enkelt hitta klänningar på deras sida att beställa. Äh, det blir nog bra Cool

• daniiel
    1700tal skrev 2012-03-18 18:23:56 följande:
    Den där tulip bridal var en sida jag inte sett innan! Men bilderna stöter man ju på titt som tätt när man bildsöker på boleros. Otroligt fina spetsboleros! Och inte dyra heller..
    Ja, jag är då väldigt nöjd med min därifrån och jämfört med priserna här i Sverige så är de inte alls dyra :)
  • knyttan
    Anny skrev 2012-03-18 21:11:25 följande:
    monstertjejen och moonias: Det lät ju inte så roligt. Då lär jag väl få räkna med att klänningen dröjer ännu längre än jag räknat med. Har ju ingen panik än, gifter mig först i höst. Men otålig är man ju iaf! Men hellre en ordentligt sydd klänning tycker jag.
    Milly-Lily sa till mig att klänningen skulle vara klar ngn gång i mitten av februari. Men nu är vi imitten av mars och fortfarande ingen klänning... jag hade själv inte räknat med att den skulle komma förrän typ nu, men den är ju fortfarande inte klar. Jag fattar verkligen inte vad det är som tar sån tid, då klänningsmodellen i sig är otroligt enkel.
    Jag sa att jag skulle gifta mig 26 maj, men jag gifter mig inte förrän i juli. Vet inte om det har med saken att göra, att man har gett dem ett datum, så att de liksom tycker att det inte är bråttom än..?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!