• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Lisapi skrev 2012-03-18 08:39:47 följande:
    Ja, min fästman säger det med, han är rädd att jag ska bli besviken. Den kostar 16.500:- och det känns nästan värt det, vi har ju räknat på den klänningen i budgeten men det är mycket pengar! =)
    Mm.. OM du ska testa att beställa en kopia så skulle jag iaf göra det hos den dyraste tänkbara kinatillverkaren du kan hitta. Spetsen är ju jätteviktig.
  • Lisapi
    1700tal skrev 2012-03-18 08:53:14 följande:
    Mm.. OM du ska testa att beställa en kopia så skulle jag iaf göra det hos den dyraste tänkbara kinatillverkaren du kan hitta. Spetsen är ju jätteviktig.
    Jaa, det ligger verkligen omsorg och tanke bakom varje stygn på den klänningen och materialet är oslagbart. jag vet inte, gahh klänningspanik! 
  • cccna

Hej! jag är ny här. ska gifta mig i Augusti & tänkte beställa en klänning. någon som vet hur lång tid det tar från Milanoo.com ?

• Schumeline
    Lisapi skrev 2012-03-17 12:01:23 följande:
    Detta är drömklänningen (på bilden har jag BH under vilket inte behövs) och den sitter som smäck!
    Behövs inga justeringar, utöver armarna som behöver tightas till =)

Å. den var jättevacker! Vad kostade den i butiken, original?
    Men du ska beställa den från en kinasajt??
    Underbar var den! Satt helt perfekt! 

• Schumeline

Hej!

Någon som har provat en originalklänning och så beställt från en Kinasajt? Hade varit hur intressant som helst att få veta det..Är väldigt nyfiken på hur en Kinaklänning verkar då.. Med tanke på material och allt..

Någon?? GladGlad

• Lommila1
    Schumeline skrev 2012-03-18 11:41:02 följande:
    Hej!

Någon som har provat en originalklänning och så beställt från en Kinasajt? Hade varit hur intressant som helst att få veta det..Är väldigt nyfiken på hur en Kinaklänning verkar då.. Med tanke på material och allt..

Någon?? GladGlad

Jag har! Prövat en pronovias fresno i butik  och beställt den samma fast utan släp.

Klart det är skillnad, på de i tyllen och i spetsen, på håll ser dom relativt lika ut, men då man börjar syna hittar man massa olikheter... ex. hade inte min kopia knappar vid dragkedjan som originalet hade

Sådär stabiltetsmässigt så är det i mitt tycke ingen skillnad- dvs min kinaklänning hålls på plats;D och dne har jag definitvt haft längre stunder på mig än den jag prövade i butik..

Min klänning äri spets o tyll, och jag tror det är enklare att få en mer lik klänning om den är i tex. taft eller satin ( tror alltså, jag har ju ingen erfarenhet)

Men jag är nöjd med den klänningen jag fick hem! men jag var ju också medveten om att det inte var samma klänning jag skulle få, men de har utan tvivel gjort sitt bästa! och att den blev närmare 13000kr billigare är ju en annan sak, man får ju lite vad man betalar för också och jag skulle inte anse att den äkta var värd så mycket mera!
  • sannasofia

Behöver hjälp av er som har vana av kinasidorna...

Jag har nämligen köpt en (enligt budgeten) för dyr klänning och till den behöver jag en underkjol och en bolero. Så jag tänkte att man kanske skulle kunna komma lite billigare undan om man beställde via en kinasida, men jag har ju ingen aning om hur det går till!!! 

Blir det mycket billigare när jag "bara" ska köpa dessa sakerna eller hamnar man på ungefär samma pris som om man köpte här i Sverige? Med tanke på frakt, tull etc.

Tack på förhand 

• aurum
    sannasofia skrev 2012-03-18 16:15:48 följande:

Jag har nämligen köpt en (enligt budgeten) för dyr klänning och till den behöver jag en underkjol och en bolero. Så jag tänkte att man kanske skulle kunna komma lite billigare undan om man beställde via en kinasida, men jag har ju ingen aning om hur det går till!!! 

Blir det mycket billigare när jag "bara" ska köpa dessa sakerna eller hamnar man på ungefär samma pris som om man köpte här i Sverige? Med tanke på frakt, tull etc.

Tack på förhand 
    Om du bara är ute efter underkjol och bolero skulle jag rekommendera dig att söka efter dessa på eBay. Det finns MÄNGDER att välja på i olika material och man kan komma riktigt riktigt billigt undan.
    Vad gäller tull och moms så gå in på tullverkets hemsida o kolla deras verktyg där. Oftast hamnar inte saker i tullen, men OM de gör det ska man vara beredd så klart.
  • daniiel
    sannasofia skrev 2012-03-18 16:15:48 följande:
    Tack på förhand 
    Jag håller med om att ebay kan vara ett bra alternativ för att komma billigt undan. Där kan man hitta det mesta till bra pris :) Jag köpte min bolero från ett företag i USA, till vad jag tycker är ett bra pris, de har en hemsida här www.tulipbridal.com/

Angående tull så behöver man inte betala någon tullavgift för kläder med ett värde under 1400kr, man kan dock få betala moms ändå. Jag skrev ett inlägg om tull här augustibrud.bloggplatsen.se/2012/02/28/7432795-det-har-med-tullavgift-och-moms/ och självklart kan man läsa om det på tullverkets hemsida också :)
  • 1700tal

Den där tulip bridal var en sida jag inte sett innan! Men bilderna stöter man ju på titt som tätt när man bildsöker på boleros. Otroligt fina spetsboleros! Och inte dyra heller..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!