• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • knyttan
    Anny skrev 2012-03-19 19:05:51 följande:
    Åh snygga!! 
    Och ja har tyvärr hittat den sidan ja.dyyyyrt. men tror säkert de är riktigt bra. Jag intalar mig det iaf
    11?! Oh-la-la!

Min sambo är inte så himla lång, men ffa har jag totalt glömt hur man går i klackar. Så får försöka vara lite moderat.
    Jag dansar tango, så då lär man sig hantera löjligt höga o smala klackar. Sen ska det även sägas att 3 cm försvinner bort i platån, så det blir egentligen "bara" 8 cm... vilket för mig är rätt modest. Men det är klart, i 10 cm stilettos springer man ju inte runt en hel dag, det gör man inte...
  • 1700tal
    knyttan skrev 2012-03-19 19:02:41 följande:
    1700-tal: Även om man tar billigt fraktalternativ? Har för mig att det stod mellan en o två vckor då?
    Så skönt att svärisarna är glada för er skull!

Jo, antingen är det ju med flyg och då tar det 2-3 dar eller med båt och tåg och då tog det typ 1,5 mån (fick mina tygprover så). Tror de skickade din klänning med expressen för att den redan var försenad.

• 1700tal
    knyttan skrev 2012-03-19 19:16:32 följande:
    Jag dansar tango, så då lär man sig hantera löjligt höga o smala klackar. Sen ska det även sägas att 3 cm försvinner bort i platån, så det blir egentligen "bara" 8 cm... vilket för mig är rätt modest. Men det är klart, i 10 cm stilettos springer man ju inte runt en hel dag, det gör man inte...
    Vet inte vilket jag blir mest så där pinsamt avundsjukt impad av, tangon eller 11 cm höga smala klackar...
  • Mollee
    knyttan skrev 2012-03-19 19:16:32 följande:
    Ooo! En gång för länge sen hängde jag med en kille på tangolektion och efterföljande tangocafé - satan i gatan vad kul det var! Skorna jag hade med mig var ett par väldigt förnuftiga mary janes med breda, halvhöga klackar, men jag fick låna ett par riktiga dansskor. Och jävlar! Även om jag har kunnat gå i stilettklackar (är uppväxt på 80-talet) så var ju det svåraste att inte tippa över ända i skorna!

Tyvärr var min danspartner som att släpa runt på ett kylskåp; hade det inte varit för det så hade jag nog fortsatt! För när man fick dansa med nån som visste hur man skulle göra så var det verkligen tokhäftigt!

Och trots att skorna såg allt annat än bekväma ut, så är de ju som att gå på moln inuti. Nu har jag tyvärr gjort sönder en tå och kan inte gå i klackar mer, men min plan var alltid att köpa ett par riktiga dansskor och ha som brudskor, just för att kunna gå i dem en hel dag utan att fötterna dör.

Tävlingsdansar du, eller är det på hobbynivå?
  • knyttan

Haha nej nej det är bara för skojs skull Glad Fast det blir verkligen inte så ofta nu mer. Min sambo och blivande man är ju argentinare, men som alla argentinare så dansar han inte tango, även om jag har tvingat med honom på ett par kurser Glad. Så det blir ju inte så att man kommer iväg på egen hand. Men jag var rätt bra ett tag om jag får säga det själv Cool Vi ska däremot försöka dansa tango som brudvals!

• Frédéric684
    Lommila1 skrev 2012-03-18 12:40:01 följande:
    Jag har! Prövat en pronovias fresno i butik  och beställt den samma fast utan släp.

Klart det är skillnad, på de i tyllen och i spetsen, på håll ser dom relativt lika ut, men då man börjar syna hittar man massa olikheter... ex. hade inte min kopia knappar vid dragkedjan som originalet hade

Sådär stabiltetsmässigt så är det i mitt tycke ingen skillnad- dvs min kinaklänning hålls på plats;D och dne har jag definitvt haft längre stunder på mig än den jag prövade i butik..

Min klänning äri spets o tyll, och jag tror det är enklare att få en mer lik klänning om den är i tex. taft eller satin ( tror alltså, jag har ju ingen erfarenhet)

Men jag är nöjd med den klänningen jag fick hem! men jag var ju också medveten om att det inte var samma klänning jag skulle få, men de har utan tvivel gjort sitt bästa! och att den blev närmare 13000kr billigare är ju en annan sak, man får ju lite vad man betalar för också och jag skulle inte anse att den äkta var värd så mycket mera!
    OK!
    Menade egentligen inte "skillnad" på om de ser så lika ut eller inte, men snarare skillnad i kvalitet - alltså om den ser "billig" ut! Jag vill väldigt gärna ha en enkel modell på min klänning men i helspets och fina smådetaljer.. Och då blir jag osäker på hur fint det egentligen ser ut om man beställer en billigvariant.
    Hur var din i spets? Helspets eller bara några detaljer?
    Jag vill ju helst inte lägga såå mycket pengar på en klänning jag bara ska ha en dag! Men samtidigt inte skämmas för den, hehe ;)
  • Anny

åååh denna beslutsångest!! Jag planerar nog med rätt stor säkerhet beställa ett par skor från Milk&Honey. Hur kul som helst at få ett par skor man designat själv ju. Det kan jag vara värd

Men vilka??? Vore läckert med ett par färgade (typ lila glitter) men samtidigt så kanske man inte använder de så mycket sen då? Så borde kanske köra mer safe och ta ett par svarta? Men då är frågan om man ska ha glittriga eller annat? Med färgad piping eller inte? ÅÅåååh dessa val!!

Åsikter?? Någon??

• Mollee
    knyttan skrev 2012-03-19 21:37:40 följande:
    Haha nej nej det är bara för skojs skull Glad Fast det blir verkligen inte så ofta nu mer. Min sambo och blivande man är ju argentinare, men som alla argentinare så dansar han inte tango, även om jag har tvingat med honom på ett par kurser Glad. Så det blir ju inte så att man kommer iväg på egen hand. Men jag var rätt bra ett tag om jag får säga det själv Cool Vi ska däremot försöka dansa tango som brudvals!
    Ett par kompisar dansade brudtango! Eller, det började som vanlig wienervals, men växlade över till Roxanne-tangon från Moulin Rouge. Riktigt häftigt!
    Vi som kände brudgummen var mest chockade över att han, som i vanliga fall inte ens kunde tugga i takt (seriöst, var vi ute på klubb så låtsades folk inte känna honom om han började dansa), plötsligt dansade som vore det final i SYTYCD. Det gick rykten om att bruden skickat honom på träningsläger...
  • Darling Daisy
    Avellana skrev 2012-03-19 09:43:48 följande:
    Det var jag ja =) Mmmm den som heter LB1933 känns ju helrätt =) Världens veligaste fick ännu mer beslutsångest!! Mest är det att jag inte har råd att köpa en ny om det skulle bli fel....... 

En fråga, kan man se vilka klänningar de faktiskt sytt upp? På bilderna till denna får jag känslan att modellen är originalet men den som sitter på docka är en de sytt, kan det stämma? 
    Japp, så tror jag också att det är. Den som sitter på provdockan är sydd i Landys fabriker. Jag känner också igen en del bilder från deras "atelje" i andra annonser, bilder med samma bakgrund som den klänningen jag beställde förra året. 
    De måste ju ha en jättestor bildbank, med tanke på hur många klänningar de sytt genom åren!
  • satinsilk

Åhh klarar inte av väntan! Min klänning skickades med "flytexpress" den 13.....Hur lång tid ska det ta innan man får den då?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!