• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • liva
    vinterbrud2012 skrev 2012-02-28 19:40:26 följande:

Här är min milly klänning som jag är supernöjd med!! Fick den precis som jag ville, fint sydd och till bra pris. Vad mer kan man begära??     =)
    Vilken otroligt vacker bild
  • daniiel
    Skumboll skrev 2012-02-28 20:51:11 följande:
    Finns ju inte en sportmössa att man ska hinna läsa ikapp här alltså.... ni kacklar ju på rätt bra! FörvånadFlörtHua, verkligen frustrerande! Tanterna på FK kan verkligen konsten att bryta ner en. Kan du komplettera ansökan och förtydliga ytterligare? Finns det några gamla domar som du kan hänvisa till?
    Sökte assistans för sonen för ett par månader sedan och då göra ju även en ny bedömning av vårdbidraget... är livrädd!! Tidigare har vi haft vb till sonen är 19 så jag har ju egentligen aldrig behövt söka om, men nu gick det av bara farten. 
    Haha ja, är man inte inne ett par gånger om dagen, så hänger man inte med ;P

Nja, jag tycker att vi skrivit så tydligt som vi kan. Vet inte hur många A4-sidor, samt allt vi berättat muntligt för henne. Då sa hon ju visserligen emot oss i allt vi sa. Hur hon nu kan veta något om vår dotter som hon aldrig ens träffat. Vi har ju alltid fått det beviljat tidigare, utan problem, men då hade vi en annan handläggare också. Att det ska spela så stor roll är ju hemskt egentligen. Läkarintyget bettyde inget för denna människan heller, hon praktiskt taget sa att läkarna bara hittade på och hade fel. Jag förstår faktiskt att du är livrädd, det är fuktansvärt och vi har ju pratat med många andra föräldrar som också haft det jättekämpigt med vårdbidraget. Jag hoppas dock att det ska gå bra för er del och ni slipper ha att göra med en likadan människa som vi!
  • liva
    daniiel skrev 2012-02-28 21:20:08 följande:

Nja, jag tycker att vi skrivit så tydligt som vi kan. Vet inte hur många A4-sidor, samt allt vi berättat muntligt för henne. Då sa hon ju visserligen emot oss i allt vi sa. Hur hon nu kan veta något om vår dotter som hon aldrig ens träffat. Vi har ju alltid fått det beviljat tidigare, utan problem, men då hade vi en annan handläggare också. Att det ska spela så stor roll är ju hemskt egentligen. Läkarintyget bettyde inget för denna människan heller, hon praktiskt taget sa att läkarna bara hittade på och hade fel. Jag förstår faktiskt att du är livrädd, det är fuktansvärt och vi har ju pratat med många andra föräldrar som också haft det jättekämpigt med vårdbidraget. Jag hoppas dock att det ska gå bra för er del och ni slipper ha att göra med en likadan människa som vi!
    Just det är med handläggare är så svårt, förra vändan jag hade en massa kontakt med FK hade jag en fantastiskt handläggare som hela tiden förklarade vilka papper hon behövde och hur saker och ting skulle ske och hur reglerna var.
    Hon jag har nu är rörig till tusen, kan inte reglerna själv ordentligt och bara stressar upp mig.  Så nu har jag krävt att få allt skriftligt.

Jag håller med Skumboll, finns det inga domar eller utlåtanden som ni kan använda emot henne?
  • knyttan

Meeeeh aaaaaaa!!

I dag när jag kom hem så låg det en avi på hallmattan - nån hade varit där o försökt lämna ett paket stod det ... och jag bara: jiiiiho kläääääningen!!

Men så ringde jag posten (för smart nog hade de inte skrivit VART jag skulle hämta ut paketet som de inte kunde lämna över) och dom då: jaha, det är ett paket från England va?
    och jag bara neeeeeej... *suck* - Det var brudväskan som jag bestälde från Etsy i förra veckan... (och den är ju så klart också fin och det var ju kul att den kom, och så där... men...)

Alltså, fortfarande inget från Milly och jag beställde innan jul... ska jag börja oroa mig/ skicka små sonderare till Milly Lilly??

F.ö och på tal om ingenting så har jag två elever i en klass där en heter Schalin i efternamn och den andra heter Milly i förnamn... tycker det är roligt nästan varje gång jag tar närvaron Solig

• daniiel
    knyttan - Jag förstår vad du menar, lite surt att få en väska när man väntar på en klänning :P Även om väskan är fin och roligt att den kommer också, men i sammanhanget... Jag hoppas din klänning kommer snart, det borde den göra. Är det inte dom som beställt efter dig som redan fått sina klänningar? Hm. Jag kanske blandar ihop..
  • daniiel
    liva skrev 2012-02-28 21:28:18 följande:
    Just det är med handläggare är så svårt, förra vändan jag hade en massa kontakt med FK hade jag en fantastiskt handläggare som hela tiden förklarade vilka papper hon behövde och hur saker och ting skulle ske och hur reglerna var.
    Hon jag har nu är rörig till tusen, kan inte reglerna själv ordentligt och bara stressar upp mig.  Så nu har jag krävt att få allt skriftligt.

Jag håller med Skumboll, finns det inga domar eller utlåtanden som ni kan använda emot henne?
    Ja, exakt så var vår förra handledare. Det var toppenbra :) Denna... urk! Mja, det är ju inte hon som tar beslutet, vilket kanske är tur, så vi avvaktar tills vi får beslutet och kommer överklaga om vi inte får något vårdbidrag. Känns lite surt bara, då vårt liv (inte riktigt bokstavligt talat, men..) faktiskt hänger på det bidraget. Får vi inte det måste vi flytta till något mindre och billigare, då måste dottern flytta från alla sina vänner och vi måste förmodligen sälja bilen, som vi köpte just för att kunna åka bränslesnålt och säkert till och från alla sjukhus osv. Att ha en säker bil som alltid startar känns viktigt. Samt att bo där vi bor, en gata nedanför sjukhuset. Det är en enorm trygghet. Vi prövade köpa hus drygt 1mil utanför stan, men det funkade inte.
  • daniiel

Hörrni alla kackelhönor, försök att inte tjattra på så mkt imorgon, för jag kan inte kika in i tråden på heeela dagen GråterTungan ute Haha det blir så mkt att läsa ikapp!

Vi åker iväg till dotterns hjärtläkare imorgon och håller alla tummar och tår för att det ska se bra ut!, alltså inte ha blivit någon ytterligare försämring. Hoppas också på att hon kan få göra sitt arbetsprov imorgon, stortjejen :)

• knyttan
    daniiel skrev 2012-02-29 00:40:18 följande:
    knyttan - Jag förstår vad du menar, lite surt att få en väska när man väntar på en klänning :P Även om väskan är fin och roligt att den kommer också, men i sammanhanget... Jag hoppas din klänning kommer snart, det borde den göra. Är det inte dom som beställt efter dig som redan fått sina klänningar? Hm. Jag kanske blandar ihop..
    Jag vet inte om det är ngn som beställt från Milly efter mig som har fått hem sin klänning, men det är defenitivt flera itråden som har beställt senare o redan fått sina Gråter
  • Skumboll
    daniiel skrev 2012-02-28 21:20:08 följande:

Jag är ju glad om jag hinner in nån gång i veckan...

Det är ju en himla tur att det inte är hon som tar beslutet. Samtidigt kan man ju fråga sig hur tungt hennes bedömning väger när beslutfattaren tar beslutet.... Hoppas iaf att hon tar sitt förnuft tillfånga! Jag vet exakt hur det är att vara beroende av vårdbidraget, det är min enda inkomst och utan det går vi inte runt. Sorgligt men sant! 
    Tack och lov är vår assistanshandläggare väldigt vettig, vid hembesöket så fick jag en bra magkänsla. Och det är ju hon som samtidigt gör den nya bedömningen av vårdbidraget så jag hoppas verkligen på det bästa. Återstår väl att se om man ska skratta eller gråta när beslutet kommer. 

Lycka till på sjukhuset idag, hoppas allt går enligt planerna!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!