• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-02-28 15:49:29 följande:
    Jag tänkte på en sak angående den där mermaidklänningen.

Samma tjej på båda bilderna, i vilken klänning ser hon bredare ut? 

Trots att hon har kurvor, så är ju mermaidklänningen mycker mer smickrande. Nu måste man ju känna sig bekväm i en sådan klänning också, men jag tycker bara att såna klänningar inte bara är för långa och smala tjejer.

Nej, kurviga tjejer gör sig jättebra i figurnära klänningar också tycker jag! Den andra klänningen var dock också snygg...men stoor. en hel del volym i den
  • daniiel
    Anny skrev 2012-02-28 15:51:40 följande:
    Nej, kurviga tjejer gör sig jättebra i figurnära klänningar också tycker jag! Den andra klänningen var dock också snygg...men stoor. en hel del volym i den
    Ja, om man kikar på Mori Lees hemsida, så använder de ju sig av denna tjejen till mest alla Juliettaklänningarna och jag tycker faktiskt den där mermaidklänningen är en av de mest smickrande. Hon ser betydligt större ut i flera av de andra klänningarna.
  • 28juli2012

den första klänningen, mermaid är såååå vacker. Kan du ha det tycker jag absolut att du ska köra på den Glad

• Anny

snyggt med svart i midjan. snygg rygg!

Åååh titta vad snygg drapering!

• Anny
    Mysco skrev 2012-02-28 16:26:26 följande:
    Det finns för många klänningar!! :O
    Aaaaalldeles för många!
  • Mysco
    daniiel skrev 2012-02-28 15:49:29 följande:
    Jag tänkte på en sak angående den där mermaidklänningen.

Samma tjej på båda bilderna, i vilken klänning ser hon bredare ut?

Trots att hon har kurvor, så är ju mermaidklänningen mycker mer smickrande. Nu måste man ju känna sig bekväm i en sådan klänning också, men jag tycker bara att såna klänningar inte bara är för långa och smala tjejer.

Alltså...bildmässigt så ser hon ju bättre ut med mermaidklänningen, men då dom flesta bilderna ändå är photoshoppade så kan man nog inte räkna med att den är tillförlitlig. :/
  • daniiel

Jag var så glad över CSN tidigare idag och så förstör försäkringskassan allt!!! Jag har alltid tidigare försvarat dom, för vi har aldrig haft några problem med dom. Nu har vi fått söka om vår vårdbidrag för vår dotter (görs med 2års mellanrum) och jag har aldrig hört på maken till otrevlig kärring som ringde idag! Hon nekade oss allt, sa att ingen vi hade skrivit (samma som alla andra gånger, fast minus blöjor) var något vi kunde få ersättning för. Vår dotter är ju på dagis och mår bra tyckte hon. Att hon har fruktansvärt långa infektionsperioder, inte orkar vara heltid på dagis eller gå på en vanlig promenad var ju inga problem. Att hon knappt äter och att hennes sovsituation är hemsk - nejdå, inga problem. Att jag fått traggla på VUX i 4år (8 terminer, hade egentligen klarat det på 2) pga dotterns långa sjukperioder... näää vadå.. det räknas inte. Att jag nu måste studera en termin utan studiemedel alls för att jag haft det så krångligt i så många terminer tyckte hon inte var en giltig form av typ bortfall av inkomst eller liknande. Hur i helvete ska vi kunna leva när jag inte kan plugga heltid ens, än mindre ha ett jobb + plugga och efter jag pluggat klart inte kunna jobba heltid eftersom dottern inte kan vara heltid på fritids?! Vi har läkarintyg från dotterns hjärtläkare som bekräftar allt som vi skrivit, men det tyckte hon inte stämde alls. Ursäkta, men hon har inte ens träffat vår dotter och än mindre prövat leva vårat liv. Jag är så fruktansvärt arg och besviken nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Får vi inte vårdbidraget beviljat, så måste vi flytta till något mindre utanför stan och dottern förlorar alla sina vänner. Nu kommer jag må fruktansvärt dåligt i 2månader tills vi får veta....

• 28juli2012
    daniiel skrev 2012-02-28 16:36:26 följande:
    Jag var så glad över CSN tidigare idag och så förstör försäkringskassan allt!!! Jag har alltid tidigare försvarat dom, för vi har aldrig haft några problem med dom. Nu har vi fått söka om vår vårdbidrag för vår dotter (görs med 2års mellanrum) och jag har aldrig hört på maken till otrevlig kärring som ringde idag! Hon nekade oss allt, sa att ingen vi hade skrivit (samma som alla andra gånger, fast minus blöjor) var något vi kunde få ersättning för. Vår dotter är ju på dagis och mår bra tyckte hon. Att hon har fruktansvärt långa infektionsperioder, inte orkar vara heltid på dagis eller gå på en vanlig promenad var ju inga problem. Att hon knappt äter och att hennes sovsituation är hemsk - nejdå, inga problem. Att jag fått traggla på VUX i 4år (8 terminer, hade egentligen klarat det på 2) pga dotterns långa sjukperioder... näää vadå.. det räknas inte. Att jag nu måste studera en termin utan studiemedel alls för att jag haft det så krångligt i så många terminer tyckte hon inte var en giltig form av typ bortfall av inkomst eller liknande. Hur i helvete ska vi kunna leva när jag inte kan plugga heltid ens, än mindre ha ett jobb + plugga och efter jag pluggat klart inte kunna jobba heltid eftersom dottern inte kan vara heltid på fritids?! Vi har läkarintyg från dotterns hjärtläkare som bekräftar allt som vi skrivit, men det tyckte hon inte stämde alls. Ursäkta, men hon har inte ens träffat vår dotter och än mindre prövat leva vårat liv. Jag är så fruktansvärt arg och besviken nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Får vi inte vårdbidraget beviljat, så måste vi flytta till något mindre utanför stan och dottern förlorar alla sina vänner. Nu kommer jag må fruktansvärt dåligt i 2månader tills vi får veta....
    Rynkar på näsan fy fn vilken kärring, så typiskt. Men jag håller tummarna för er att det ska gå bra. Om inte får ni överklaga så någon annan får titta på ärendet..
    skickar massa styrke kramar
  • daniiel
    Mysco skrev 2012-02-28 16:30:02 följande:
    Alltså...bildmässigt så ser hon ju bättre ut med mermaidklänningen, men då dom flesta bilderna ändå är photoshoppade så kan man nog inte räkna med att den är tillförlitlig. :/
    Det är ju anledningen till att jag jämför alla bilder på henne som finns på Mori Lee, om du läser någon kommentar ner. Inte bara den som jag hade i exemplet, valde dock den för den var mest extrem. Men googlar man, så hittar man också många bilder som visar att även kurviga tjejer passar bra i mermaidklänningar. Jag är bara så sjukt less på att lite större tjejer tror att det enda de kan ha är A-linje klänningar, för det är verkligen inte alltid det mest smickrande.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!