• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll

Sommarbrud: Ja det ska bli roligt med en tjej faktiskt, men det känns lite märkligt och är en stor omställning när man förväntat sig en pojk till.

• Sommarbrud

Skumboll: ha ha det förstår jag ! Kag skulle vilka hs en tjej för att det e kul att handla annat än kill klädet :) men nu har jag två killar så är väldigt inställd på att om vi får en trea så är det en kille :) min man vill att han ska heta Bosse:)

• daniiel
    Skumboll skrev 2012-02-29 17:24:49 följande:
    Tummar hålls! Och går det inte vägen får ni överklaga!! 

Han har autistiskt sydrom, utvecklingsstörning, sondmatas via gastrostomi, extrema kräkanfall (antagligen någon neurologisk sjukdom men man vet ännu inte vad). Sedan är han infektionskänslig, har astma och har lätt för att aspirera vilket är rena bieffekter av hans andra problem. 
    Vi får väl se vad det blir av det, handläggaren trodde iaf att vi skulle få behålla halva vårdbidraget men jag tror ingenting förrän jag har det på papper.
    Tack :)

Oj, det var en hel del det där du. Jag förstår om du har dina/ni har era händer fulla. Har ni ett helt vårdbidrag nu? Varför skulle ni bara få behålla halva? Jag håller då verkligen tummarna för er också!

Och vad mysigt med en liten flicka :) Det är faktiskt väldigt kul att göra hästsvansar och köpa kjolar :D Även om jag själv gärna skulle vilja ha en pojke om vi får en till, ja, en tjej går bra också givetvis ;P Men just att ha en av varje skulle vara lite mysigt :)
  • daniiel
    Ms Ida skrev 2012-02-29 20:30:08 följande:

Hej Brudar! Nu är det inte långt undan att jag tar tag i mig själv och faktiskt beställer klänningen från Mylove. Tycker den e så snygg! Några synpunkter från expertena? Funderar på axelband till den..
    Jättefin klänning :) Speciellt överdelen såg väldigt fin ut. Hoppas att du ska bli nöjd med den :) Vilken typ av axelband funderar du på?
  • bridetobe2013

Jag måste ju rekomendera www.dailymoda.com

Jätte bra mailkontakt även efter att beställningen gjorts. Svarat dagen efter... Billig var den också. Och enligt mig fin i verkligheten. Min är bara lite skrynklig och sen är inte jag den bästa modellen.... En stl mindre hade kanske setat bättre på mig men jag kunde ju inte räkna med att gå ner i vikt så jag vågade inte beställa en stl mindre... Men det är ju inte deras fel

1/6 2012
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-02-29 18:32:03 följande:

den är för lång och ska follas upp. men det visste jag ju....

Den är lite för stor upptill när jag testade utan bh (mätte med) I morgon ska jag testa med.

Skulle ha rättat till den nedvändigt på kortet men sambon sa inte att den låg knäppt.... (konstiga ljusa randen på klänningen är bara lampljus.)

Funderar på att köpa en rejälare underkjol... Är en insydd men vill nog ha lite mer vidd på ....

Ska kolla om min moster kan sy in den uppe också. Man kan dra ihop klänningen på tok för mkt bak så att den är nästan helt ihop snörad. Dom har inte sytt fel. Jag har gått ner i vikt. Och planerar att gå ner mer så hoppas hon kan fixa det snyggt.....

Funderar på att sy på axelband i sidentyg då mina behag har drabbats av tyngdlagen och vill ha en rejäl bh. Om jag håller upp klänningen fram så sitter den mkt bättre. tänkte axelbanden kunde hjälpa mig med det....

1/6 2012
    Här sitter jag och läser och märker inte förrän NU att du ju lagt upp en bild på klänningen! :D Men duuu... den ser ju jättefin ut :) Om du kan få den lite insydd, snörad ordentligt och med en annan underkjol tror jag, så kommer den bli tiptop supervacker! :) Hur ser den ut baktill? Har du släp? :)
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-02-29 22:20:33 följande:
    Här sitter jag och läser och märker inte förrän NU att du ju lagt upp en bild på klänningen! :D Men duuu... den ser ju jättefin ut :) Om du kan få den lite insydd, snörad ordentligt och med en annan underkjol tror jag, så kommer den bli tiptop supervacker! :) Hur ser den ut baktill? Har du släp? :)

Nej jag valde bort släpet. Kände att det blev för mkt för rådhuset och middag på hemmaplan... Men jag ÄLSKAR släp.....

Jag hade velat ha längre mellan snörningen men kan stå ut med att den blir ihopdragen om inte moster kan fixa det....Jag kommer ju endå inte se min rygg

Vet inte om jag ska beställa en underkjol på ebay eller be moster sy en.... var helt innen på en A-linjeformad. Vad tror du?

1/6 2012
  • Vilse

Jaaahooaa!

Äntligen! 1 vecka - tre mail senare - så har jag äntligen fått betalt min klänning Skrattande
    Nu är det bara att ha is i magen och vänta vänta vänta...

Vad de sa från början så bör jag ha klänningen här till runt 1 april - men för att inte riskera att få hjärtinfarkt för att den är sen ställer jag in mig på 15-20 april Glad

Spännande spännande spännande!

bridetobe2013
    Tror precis som daniiel - att ordentligt snörad (ev insydd) och en annan, större, underkjol som kommer den bli riktigt vacker Glad

Ms Ida
    Gudomligt vacker klänning!!

• 28juli2012

ni som beställt av mylove och betalat med paypal, vilken adress har ni betalat till? Glad

• Darling Daisy

Bridetobe2013: Vad fin klänningen blev! Vad roligt att du fick hem en så fin klänning till ett så bra pris! Tror också att du kan få till lite mer fin vidd om du har en till underkjol.

MsIda: vacker klänning, gillar!

Pinki o Skumboll: Usch vad jobbigt att tampas med FK... Om man har tur får man en superbra handläggare och har man otur så får man en skitstövel... Irriterande bara att man inte kan påverka "vem" man får... Det är lite som lotteri!
    När min pappa var sjuk i slutstadierna av cancer, så nekades han sjukpenning pga att det saknades något datum på ett läkarintyg. FK menade alltså på fullt allvar att min pappa var fullt arbetsför när han var inlagd på hospise (och dog typ tre månader senare)... (och han hade haft full sjukpenning i ca ett år innan, så det var ju liksom inte nån nyhet att han sökte sjukpenning!)

Pinki: Vad skönt att hjärtat såg bra ut!!!

Själv är jag nu riktigt irriterad på min internetbank. Sitter o försöker betala räkningar och blir utslängd gång på gång pga att sidan inte laddas tillräckligt snabbt. Nu kommer jag inte ens in på bankens hemsida.... Suck, när jag försöker var duktig och fixa sånt här trååååååkigt!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!