• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-12 15:06:55 följande:
    Den var ju väldigt lik orginalet :) Spelar väl ingen roll om det är en tärnklänning eller brudklänning egentligen. I vitt ser den ju ut exakt som en brudklänning och du är ju en brud som ska ha den :D Väldigt fin är klänningen iaf :)

Nu blir jag nyfiken, du har alltså beställt en till klänning? Hur ser den ut? :)
    Ja, den är identisk tycker jag :) Nej precis, den är ju fin hur eller hur :)

Ja, jag beställde den här klänningen efter den första (den som jag inte har fått hem ännu). Skulle leta en klänning som "passade" sig i stadshuset eftersom den andra är lite mer bakelse. Den andra beställde jag ifrån MillyBridal och har precis skickats iväg så jag borde få den nästa vecka :) Den ser ut såhär på bilden, jag har dock valt att ha ett plommon lila band runt midjan istället för det här ljuslila.

• daniiel
    Pluppe skrev 2012-01-12 15:45:38 följande:

Ja, jag beställde den här klänningen efter den första (den som jag inte har fått hem ännu). Skulle leta en klänning som "passade" sig i stadshuset eftersom den andra är lite mer bakelse. Den andra beställde jag ifrån MillyBridal och har precis skickats iväg så jag borde få den nästa vecka :) Den ser ut såhär på bilden, jag har dock valt att ha ett plommon lila band runt midjan istället för det här ljuslila.

Oh, vilken dröm , fluff :D Ska bli väldigt spännande att se resultatet på den klänningen :)
  • pulmonate
    Solrosen1982 skrev 2012-01-12 13:20:00 följande:
    Pulmonate: Din klänning är jättefin!! Den kommer att bli perfekt när du syr in den vid höfterna. Älskar ryggen på den. Är det insydd bh på den?
    Junibrud12 skrev 2012-01-12 14:09:37 följande:
    Pulmonate: Bara ääälskar skärningen i ryggen på din klänning!
    daniiel skrev 2012-01-12 14:35:34 följande:
    pulmonate - Klänningen är ännu vackrar nu, när man får se den på dig :) Wow verkligen.. jättefin :)
    Josefin521 skrev 2012-01-12 14:33:06 följande:

Verkligen jättefin klänning! Jag vill också ha en liknande urringning där bak men undrar så hur man gör med BH? Är det en insydd BH? Bad du i sådana fall om det?

TACK ska ni ha!! GladSolig

Jag ar sjukt nojd med ryggen! Det tyckte jag de gjorde riktigt bra. Nastan lite snyggare an bilden och skissen som jag skickade till dem. Jag har ju sjalv designat den och gjorde sedan ett ihopklipp pa photoshop med nagra olika klanningar for att visa vad jag menade. 
    Ja det ar insydd bH i den. Jag tyckte att det kandes bra. Allt satt bra pa plats. Det hjalper ju aven att den inte ar en tubtopp utan faktiskt gar over axlarna, sa det lyfter ju ocksa upp. Har man jatte stora brost kanske det heller inte funkar? Men jag tycker att det funkar bra och kommer nog inte ha nagon annan bH pa mig. 

Solrosen: hahaha, ja det dar med att sitta var inte sa latt!!!! hahaha. Min kompis foreslog att vi sitter pa barstolar under middagen och det var inte sa dumt som det later! Nagon som har erfarenhet med Mermaid klanningar om hur man gor? Lyfter jag upp den lite over hofterna sa att tyget sitter pa midjan istallet funkar det... Oskyldig
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-12 15:47:56 följande:
    Oh, vilken dröm , fluff :D Ska bli väldigt spännande att se resultatet på den klänningen :)
    Ja riktig fluff :) Det ska bli jätte spännande! Är lite nervös ;)
  • Lommila1
    pulmonate skrev 2012-01-12 15:50:01 följande:
    Junibrud12 skrev 2012-01-12 14:09:37 följande:
    Pulmonate: Bara ääälskar skärningen i ryggen på din klänning!
    Josefin521 skrev 2012-01-12 14:33:06 följande:

Verkligen jättefin klänning! Jag vill också ha en liknande urringning där bak men undrar så hur man gör med BH? Är det en insydd BH? Bad du i sådana fall om det?

TACK ska ni ha!! GladSolig

Jag ar sjukt nojd med ryggen! Det tyckte jag de gjorde riktigt bra. Nastan lite snyggare an bilden och skissen som jag skickade till dem. Jag har ju sjalv designat den och gjorde sedan ett ihopklipp pa photoshop med nagra olika klanningar for att visa vad jag menade. 
    Ja det ar insydd bH i den. Jag tyckte att det kandes bra. Allt satt bra pa plats. Det hjalper ju aven att den inte ar en tubtopp utan faktiskt gar over axlarna, sa det lyfter ju ocksa upp. Har man jatte stora brost kanske det heller inte funkar? Men jag tycker att det funkar bra och kommer nog inte ha nagon annan bH pa mig. 

Solrosen: hahaha, ja det dar med att sitta var inte sa latt!!!! hahaha. Min kompis foreslog att vi sitter pa barstolar under middagen och det var inte sa dumt som det later! Nagon som har erfarenhet med Mermaid klanningar om hur man gor? Lyfter jag upp den lite over hofterna sa att tyget sitter pa midjan istallet funkar det... Oskyldig
    jag har haft en mermaid klänning och den har jag spräckt i sidsömmen, så nån mer rutinerad får ge goda råd:P
    Jga funderar också på detdär med inbyggd BH, den jag fundeerar på att beställa har också öppen rygg, och jag har en ganska ordentlig hylla framtill ( typ 75F) å det är ju inte direkt som med silikonpattar så dom står av sig själva så att säga utan det hänger snarare til naveln... (hee usch  vad smikrande de låter, kanske bäst att gifta sig direkt så länge M2B ännu vill ha en..)
    Nå men till saken, tror du sånt kan funka? eller gör jag klokast i att designa om ryggen? Kan du fota hur det der ut in i klänningen? Vi är säkert fler här som undrar
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-01-12 14:36:11 följande:
    den var också fin! den är väl vitvit? eller är det blixten som ljuger? hur sitter den på?
    Men alltså.. Tycker att klänningen sitter mkt bättre på dig än på modellen. Så fin..
    1/6 2013
  • M040812J
    Pluppe skrev 2012-01-12 15:45:38 följande:

Denär så himla fin! När skulle du få den? Såg på fb att första hade kommit!! :) Den var fin den med, man jag är ju lite förtjust i de här lite mer prinsessiga :))
  • Sara 120707

Hej alla kinaklännings fans!

Jag skulle vilja få en bolero uppsydd och undrar hur man skickar in bilder till tex millybridal och mylovebridal.

Tänkte skicka den till några stycken och få lite prisuppgifter.

• Jazzily
    Pluppe skrev 2012-01-12 14:57:20 följande:
    Tack :D Skickar med en länk till orginalet, det är ju en bridesmaid-dress, men jag valde vit färg. Ska gifta mig dagen innan på stadshuset och dagen efter ska vi ha en cermoni inför alla gäster då en nära vän "viger" oss och då ska jag ha en riktig bakelse :) Den har inte kommit hem ännu.
    www.mylove-bridal.com/the-lovely-long-bridesm...
    Pluppe, en fråga som inte hör till klänningen... Vilken dag gifter ni er i stadshuset?

Vi har hela tiden tänkt samma sak, gifta oss dagen innan där (fredag) och sedan ska en vän till oss ha ceremonin på annan plats dagen efter. Ganska nyligen insåg jag att det bara är lördagsvigslar i Stadshuset =((( Så nu får vi gifta oss en vecka innan - känns inte lika kul...
    Hur löser ni det?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!