• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013

Har en sambo som allra helst vill gå till rådhuset och få det avklarat och därefter gå ut och äta. Min dröm var ett kyrkbröllop med efterhörande fest.

Vi är i kompromiss stadiet just nu. Funderingarna lyder: Ev gifta oss på ngn mysig plats (borgerligt) och därefter ha en fest. Klurar på en herrgård beroende på pris....För att kunna bjuda alla och inte bli hatad av sambons släkt (för ja, det blir vi / jag annars) så funderar vi på kuvertavgift. (den som alla älskar att hata)

Bröllopet blir i så fall den 1/6 2013......

Alternativet är annars att vi gifter oss på rådhuset med föräldrarna som vittnen och närmsta vännen. Middag på kvällen. Då vill jag gärna ha en cermoni utomlands nästa sommar. På en strand...

Vill så gärna gifta mig att jag kanske kan gå med på det simplaste. Får se vad sambon känner inför herrgård iden. Skulle ju inte ha ngt emot att bli gift redan till sommaren... Fast mina "komma iform planer" skulle haverera då. Fast det kanske inte gör ngt om man ändå gör det enkelt.....Fast å andra sidan kan jag ju köpa 2 klänningar då. en enkel och en lite finare...

Vad flummigt det här blev

1/6 2013
  • BeMine
    NUUUU har jag äntligen vågat beställa, klänningen är under tillverkning! *spännande*
  • Fru 0728
    BeMine skrev 2012-01-10 17:36:03 följande:
    NUUUU har jag äntligen vågat beställa, klänningen är under tillverkning! *spännande*
    Vad spännande, vad blir det för klänning?
  • Tinzi
    BeMine skrev 2012-01-10 17:36:03 följande:
    kul! Vet hur det känns :)
    lillzan skrev 2012-01-10 11:13:20 följande:

okej.. nu tänkte jag göra slag i saken och beställa min bröllopsklänning. Har valt denna (se bild) på Milanoo, har läst både ris och ros om dom. Men föll verkligen för den här klänningen. Så så får det bli.

Men tänkte visa den och höra med er om det är nått jag ska tänka på nu innan jag beställer, kommer klänningen gå att ha på sig hela dagen inkl. fest och så. Ja helt enkelt höra ni experters råd.

Ville bara säga att denna var OTROLIGT vacker!!!!!!!!!! :)

Själv är jag sååå stressad över att min digitalkamera inte kommer förens i morgon och jag måste ta på mig klänningen igen, mäta ta om alla bilder ochskicka iväg vänta på svar 1-2 dagar och sen få reda på vad de säger också.

Jag grinar ihjäl mig om Milly vägrar ge tillbaka pengar (så att jag har råd m. sömmerska) eller själva ordnar klänningen som jag beställde den.

Jaja återstår att se!! :)
  • EmmaLSA

Grr har stirrat några dagar i rad nu på den här klänningen: http://www.lightinthebox.com/Sheath--Column-Bateau-Short--Mini-Chiffon-Wedding-Dress--WSH1102568-_p172475.html

Men är ganska rädd eftersom det känns som det inte är ovanlig att klänningen som skickas behöver ändras eller är en total katastrof ! Det käns som mycket pengar att leka med och inte vet om klänningen man beställt är även "the one", let alone en bra sydd klänning ! Och folk som har problem har svårt att få problemet löst. Också fundersam över tull, om jag köpa en klänning som sen behöver betala, jag tror det var någon som betalade 1200?!? i tull.... käns bättre att vänter på rea här. :/

Har också sätt att Mylove-bridals hemsida dog igår och bara första sidan fungerar idag, jag kan inte sluta att tänka hur dem sajterna ser liknande ut.. särskild efter jag såg någon som skrev att kinaföretag brukar har många websites och när de får för många dåliga reviews så stänger dem ner den sidan och börja om.

Kanske jag är över orolig 

• knyttan
    jepe2b skrev 2012-01-09 20:55:51 följande:

Tack, ja jag är verkligen kär i den och hoppas att det blir lika bra som jag tänkt. "Orginalet" hittade jag på en sida som heter www.dollycouture.com De hade massa fina lite 50 talsinspirerade klänningar.

Sedan har jag som sagt beställt den fr My love Bridal...

aaaaah jag ääääälskar deras klänningar allihopa! Var starkt inne på att beställa en Beverlywood innan jag bestämde mig för alternativet med en snarlik klänning, fast axelbar och med en liten bolero till istället som jag har designat själv och sedan beställt från Milly...
  • Lommila1
    EmmaLSA skrev 2012-01-10 19:19:23 följande:
    Grr har stirrat några dagar i rad nu på den här klänningen: www.lightinthebox.com/Sheath--Column-Bateau-S...

Men är ganska rädd eftersom det känns som det inte är ovanlig att klänningen som skickas behöver ändras eller är en total katastrof ! Det käns som mycket pengar att leka med och inte vet om klänningen man beställt är även "the one", let alone en bra sydd klänning ! Och folk som har problem har svårt att få problemet löst. Också fundersam över tull, om jag köpa en klänning som sen behöver betala, jag tror det var någon som betalade 1200?!? i tull.... käns bättre att vänter på rea här. :/

Har också sätt att Mylove-bridals hemsida dog igår och bara första sidan fungerar idag, jag kan inte sluta att tänka hur dem sajterna ser liknande ut.. särskild efter jag såg någon som skrev att kinaföretag brukar har många websites och när de får för många dåliga reviews så stänger dem ner den sidan och börja om.

Kanske jag är över orolig 
    Tror nog du är lite överorolig... Jag har besällt från light in the box o var super nöjd... de flesta som beställt därifrån verkar vara nöjda-dvs inga katastof klänningar i kvaitet har ngn fått men sen kan man ju bli besviken för att klänningen endå inte var som på ens inre bild.
    Fördelen med LITB är att de har ett relativt eget sortiment och egna bilder,  och inte har upp bilder på en massa märkesklänningar på sina sidor som de sedan försöker kopiera... För om man har prövat en pronovias eller en La sposa i butiken och tror det är det samma man får då man beställer från kina föe en 1/10 av priset är det klart att man blir besviken..
    Lycka till på din jakt!
  • Sofia08

Hej alla "kina-brudar"!

Behöver er expertishjälp snarast!!

Ska beställa en tärnklänning från www.lightinthebox.com och är osäker på storleken. Vad är era erfarenheter? Är det bäst att måttbeställa? Jag är en storlek 38, ska jag beställa en storlek 10 eller 12? Hade först tänkt att beställa en storlek 12, men enligt deras "size-chart" skulle den vara jättestor över bysten.

Som sagt, jag behöver hjälp....

• Linnch

Någon mer än jag som bara kommer in på förstasidan på Mylove-bridal? Vad än annars jag klickar på så blir det error  =/ hoppas verkligen det bara är tillfälligt, är ju som inne på att beställa därifrån, bara inte riktigt än...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!