• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • hallonfrossa
    daniiel skrev 2012-01-07 23:58:21 följande:
    De har två olika, ett billigare fraktalternativ (ca $20-30?) och ett dyrare (ca $50-60?). Jag beställde min första klänning med det billigare och det tog ca 4-5 veckor från beställning till att klänningen levererades. Den andra klänningen hade jag mer bråttom och valde det dyrare, den klänningen levererades på ca 3-4 veckor.
    okej tack :)

• Fru 0728

Hej alla! Jag undrar om någon här har beställt klänning från BridalExpress som är en svensk återförsäljare av kinaklänningar? All info om de är bra eller anus hade varit kanonCool

Kram kram

• TheD
    Jazzily skrev 2012-01-07 20:03:00 följande:
    Någon mer än jag som inte kommer in på MillyBridal.com idag?

Känns så där.... när jag tänkt beställa därifrån.
    Inte första gången det är strul...
  • Italia08

Lommila1 och daniiel tack för hjälpen med underkjolarna. Själv vet jag verkligen inget om underkjolar. Så i går beställde jag den med två ringar som ni rekommenderade. Den var ju dessutom billigast, med rabatten avdragen så blir det bara 10 dollar. Känns som ett lagom pris. Guld i mun

• Italia08
    Sara 120707 skrev 2012-01-06 21:13:55 följande:

Snygg klänning! Och galet billig med. Skrattande
  • pulmonate

Nu har jag fått se min klänning! Jag har inte provat den ännu, eftersom jag behöver lite hjälp och man kan ju inte fråga M2B!!!! Så det blir provning på Torsdag!
    Jag ger den betyg 7/10. Materialet är jätte fin ivory vit, den har 3 lager: ett mjukt material intill kroppen, underkjol med 2 lager tyll bara längst nere och bara framtill (kanske får bli en extra underkjol, men får se hur det ser ut när jag har provat den, insydd bH ser stabil ut. De har till och med gjort något väldigt fiffigt med extra lagret chiffon jag har på baksidan av klänningen: man kan knäppa av den och välja att ha den eller inte. Själva klänningen har ju släp ändå, men det ändrar ändå lite stil på klänningen.
    Och nu kommer det negativa, vilket verkligen är synd... Spettsen på framsidan av klänningen! Det är gjort av ihopklipp av en spetts, påsytt på vanlig tyll. De har inte ens klippt ut mönstret särskillt bra. På många ställen har de råkat klippa av kanterna på mönstret så att det börjar tråda sig. Jag har ingen aning om detta går att fixa. Jag måste fråga en sömmerska om man kan byta ut den delen!
    Som sagt, det är verkligen synd, eftersom klänningen annars är som en dröm!!
    Här kommer lite foto.
    Jag har lagt en rosa tröja under bara för att man ska kunna se hur spettsen är baktill (obs, jag är jätte jätte nöjd om hur det ser ut på baksidan, eftersom där har de använt mer hela mönster och inte "klippt och klistrat").  

• pulmonate
    Nu har jag fått se min klänning! Jag har inte provat den ännu, eftersom jag behöver lite hjälp och man kan ju inte fråga M2B!!!! Så det blir provning på Torsdag!
    Jag ger den betyg 7/10. Materialet är jätte fin ivory vit, den har 3 lager: ett mjukt material intill kroppen, underkjol med 2 lager tyll bara längst nere och bara framtill (kanske får bli en extra underkjol, men får se hur det ser ut när jag har provat den, insydd bH ser stabil ut. De har till och med gjort något väldigt fiffigt med extra lagret chiffon jag har på baksidan av klänningen: man kan knäppa av den och välja att ha den eller inte. Själva klänningen har ju släp ändå, men det ändrar ändå lite stil på klänningen. 
    Och nu kommer det negativa, vilket verkligen är synd... Spettsen på framsidan av klänningen! Det är gjort av ihopklipp av en spetts, påsytt på vanlig tyll. De har inte ens klippt ut mönstret särskillt bra. På många ställen har de råkat klippa av kanterna på mönstret så att det börjar tråda sig. Nedersta kanten av tyllet är inte ens rakt, utan ser nästan ut som om de har klippt det med en nagelsax. 
    Jag har ingen aning om detta går att fixa. Jag måste fråga en sömmerska om man kan byta ut den delen!
    Här kommer lite foto. 
    Jag har lagt en rosa tröja under bara för att man ska kunna se hur spettsen är baktill (obs, jag är jätte jätte nöjd om hur det ser ut på baksidan, eftersom där har de använt mer hela mönster och inte "klippt och klistrat").  

Baksidan som jag tycker är jätte snygg! Det rosa är bara en topp som jag satt under för att man ska se ungefär hur mycket hud som syns egenom. 

Detta är framsidan. 

Hela klänningen bakifrån med släp utan extra lagret chiffon. 

Hela klänningen framifrån med släp.
  • Solrosen1982

Pulmonate: Jag tycker att den ser jättefin ut såhär på håll. Tror du att man tänker på det där med spetsen om man står en meter ifrån dig? Det är väl ingen som kommer att granska dig så nära att de ser slarv i spetsen? eller? :)

• knyttan

Jag tycker också att den ser fin ut. Möjligen att spetsen ser lite väl "rak" ut där framme, men man kanske kan lösa det genom att sy på lite mer spetsmönster eller pärlapplikation?

• sofer218
    pulmonate skrev 2012-01-08 17:50:23 följande:
    Och nu kommer det negativa, vilket verkligen är synd... Spettsen på framsidan av klänningen! Det är gjort av ihopklipp av en spetts, påsytt på vanlig tyll. De har inte ens klippt ut mönstret särskillt bra. På många ställen har de råkat klippa av kanterna på mönstret så att det börjar tråda sig. Nedersta kanten av tyllet är inte ens rakt, utan ser nästan ut som om de har klippt det med en nagelsax. 
    Jag har ingen aning om detta går att fixa. Jag måste fråga en sömmerska om man kan byta ut den delen!
    Här kommer lite foto. 

Baksidan som jag tycker är jätte snygg! Det rosa är bara en topp som jag satt under för att man ska se ungefär hur mycket hud som syns egenom. 

Detta är framsidan. 

Hela klänningen bakifrån med släp utan extra lagret chiffon. 

Hela klänningen framifrån med släp.
    jättefin klänning, speciellt ryggen! känner igen det där med spetsen, min klänning ser ut precis som du beskriver också, med "utkluppt" spets. Lite trist men som nämnt tidigare i inlägg, vem står och kollar så nära under tex vigseln, middagen el festen? inte så många, mest man själv som (givetvis) tänker på det. Men på vilken sida har du köpt den och vad fick du ge? Var storleken liten, den "Normala" eller stor (som du brukar ha)? Eller var den sydd efter din mått? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!