• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • blivandeBrud2012

jätte jätte fin klänning! vart har du beställt den från? vad kostade den (om man får fråga) och hur lång tid tog det tills du fick den? hade du skickat en egen bild?

• pulmonate
    Solrosen1982 skrev 2012-01-08 18:07:55 följande:
    Pulmonate: Jag tycker att den ser jättefin ut såhär på håll. Tror du att man tänker på det där med spetsen om man står en meter ifrån dig? Det är väl ingen som kommer att granska dig så nära att de ser slarv i spetsen? eller? :)
    blivandeBrud2012 skrev 2012-01-08 19:39:12 följande:
    jätte jätte fin klänning! vart har du beställt den från? vad kostade den (om man får fråga) och hur lång tid tog det tills du fick den? hade du skickat en egen bild?
    sofer218 skrev 2012-01-08 18:26:51 följande:
    jättefin klänning, speciellt ryggen! känner igen det där med spetsen, min klänning ser ut precis som du beskriver också, med "utkluppt" spets. Lite trist men som nämnt tidigare i inlägg, vem står och kollar så nära under tex vigseln, middagen el festen? inte så många, mest man själv som (givetvis) tänker på det. Men på vilken sida har du köpt den och vad fick du ge? Var storleken liten, den "Normala" eller stor (som du brukar ha)? Eller var den sydd efter din mått? 
    knyttan skrev 2012-01-08 18:26:34 följande:
    Jag tycker också att den ser fin ut. Möjligen att spetsen ser lite väl "rak" ut där framme, men man kanske kan lösa det genom att sy på lite mer spetsmönster eller pärlapplikation?
    Tack ska ni ha!  
    Ja i det stora hela är jag nöjd. Men den "utklippta spettsen" är synd. Jag ska försöka göra som du säger Knyttan! Antingen sy på lite extra detaljer som gör att det hänger ihopa mer, eller byta ut spettsen framme på. Hoppas att det går att lösa.

Hur den är i storleken vet jag inte ännu då jag inte har provat den. Jag försökte mäta lite grann och det verkar vara extakta mått som jag har angett. I så fall sitter den tajt som den ska. Den är ju inte elastisk alls, så den är nog inte helt lätt att få på och av, så jag tänkte att jag provar den när jag har assistans! (Torsdag). Fler bilder kommer sen.

En "riktig" recention kommer sen när jag har provat den och kommer att lägga upp det på "sammanfattningssidan" av kinaklänningar. Där man bara skriver recentioner, alltså, och färre kommentarer. 
    Jag har iaf beställt ifrån Milly Bridal, betalade först 289 dollar, sen betalade jag extra för underkjol (+29), 2 siden band att ha i midjan i olika nyanser av champagne (+ 20 dollar) och frakt +49 (tror jag det var). 387 dollar sammanlagt. Circa 2700kr. 
  • Jensing
    pulmonate skrev 2012-01-08 20:02:45 följande:
    blivandeBrud2012 skrev 2012-01-08 19:39:12 följande:
    knyttan skrev 2012-01-08 18:26:34 följande:
    Jag tycker också att den ser fin ut. Möjligen att spetsen ser lite väl "rak" ut där framme, men man kanske kan lösa det genom att sy på lite mer spetsmönster eller pärlapplikation?
    Tack ska ni ha!  
    Ja i det stora hela är jag nöjd. Men den "utklippta spettsen" är synd. Jag ska försöka göra som du säger Knyttan! Antingen sy på lite extra detaljer som gör att det hänger ihopa mer, eller byta ut spettsen framme på. Hoppas att det går att lösa.

Hur den är i storleken vet jag inte ännu då jag inte har provat den. Jag försökte mäta lite grann och det verkar vara extakta mått som jag har angett. I så fall sitter den tajt som den ska. Den är ju inte elastisk alls, så den är nog inte helt lätt att få på och av, så jag tänkte att jag provar den när jag har assistans! (Torsdag). Fler bilder kommer sen.

En "riktig" recention kommer sen när jag har provat den och kommer att lägga upp det på "sammanfattningssidan" av kinaklänningar. Där man bara skriver recentioner, alltså, och färre kommentarer. 
    Jag har iaf beställt ifrån Milly Bridal, betalade först 289 dollar, sen betalade jag extra för underkjol (+29), 2 siden band att ha i midjan i olika nyanser av champagne (+ 20 dollar) och frakt +49 (tror jag det var). 387 dollar sammanlagt. Circa 2700kr. 
    Ser fantastisk ut!!

Bad du om att få en bh insydd eller gjorde de det själva?

När beställde du underkjolen, samtidigt som klänningen? Börjar nämligen fundera på om jag ska beställa en oxå till min klänning men den är i "fjärde stadiet" så jag vet inte om det är försent..
  • pulmonate
    Jensing skrev 2012-01-08 21:12:56 följande:
    Ser fantastisk ut!!

Bad du om att få en bh insydd eller gjorde de det själva?

När beställde du underkjolen, samtidigt som klänningen? Börjar nämligen fundera på om jag ska beställa en oxå till min klänning men den är i "fjärde stadiet" så jag vet inte om det är försent..
    Jag beställde underkjolen efteråt, men de hade nog inte kommit jätte långt i själva syandet. Men skriv till dem och fråga om det är för sent. Jag tyckte det var en smidig idé att ha den isydd så att man slipper oroa sig att den ska åka upp eller något. Jag vet inte om den de sydde in räcker för att ge form...få antingen sy på ett par lager tyll till eller något sånt. Annars är det ju inga problem att köpa det till efteråt! De är ganska billiga på Ebay! Runt 20-30 dollar. 
    BH'n hade jag inte frågat om från början men det frågade Lily om i första emailet ifall det var något jag ville ha. Och det ville jag! :)
  • daniiel
    pulmonate - Vilken fin klänning, men jag förstår vad du menar. Hoppas verkligen att du kan ordna det på något sätt så du känner dig helt nöjd med klänningen :)
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-01-08 22:42:18 följande:
    pulmonate - Vilken fin klänning, men jag förstår vad du menar. Hoppas verkligen att du kan ordna det på något sätt så du känner dig helt nöjd med klänningen :)
    Tack! Ja jag hoppas på positiva besked ifrån skräddaren. En ny sådan har öppnat i samma hus där jag bor, så tänkte traska dit imorgon och fråga!! :)
    Jag gillar att sy själv, men såå duktig är jag inte tyvärr!! Synd man inte råkade ha en skräddare i släkten. Mormor finns ju inte mer. *saknar*
  • Lommila1
    pulmonate skrev 2012-01-08 22:49:03 följande:
    Tack! Ja jag hoppas på positiva besked ifrån skräddaren. En ny sådan har öppnat i samma hus där jag bor, så tänkte traska dit imorgon och fråga!! :)
    Jag gillar att sy själv, men såå duktig är jag inte tyvärr!! Synd man inte råkade ha en skräddare i släkten. Mormor finns ju inte mer. *saknar*
    Fin klänning!! jag gillar den o den är väl väldigt lik orginalet också!? Sen vet jag inte om jag persnligne gillar chiffong släpet? tycke inte heller att fastsättningne i midjan var skärskillt snygg, men alal tycker vi ju olika
     Min spets är likadan , dvs påsydd. jag har nog inte forskat så mycket om det står trådar eller ej borde kanske kolla:P

Men nu bilder bilder bilder-de e lääänge tills torsda;)
  • Lommila1
    Lommila1 skrev 2012-01-09 09:03:57 följande:
    Fin klänning!! jag gillar den o den är väl väldigt lik orginalet också!? Sen vet jag inte om jag persnligne gillar chiffong släpet? tycke inte heller att fastsättningne i midjan var skärskillt snygg, men alal tycker vi ju olika
     Min spets är likadan , dvs påsydd. jag har nog inte forskat så mycket om det står trådar eller ej borde kanske kolla:P

Men nu bilder bilder bilder-de e lääänge tills torsda;)
    Kan du beskriav och ta en bild på Bhn ochskå gärna med en beskrivning gärna ävne en recension
    . Den klänning jag funderar på att beställa är också lågryggad så det går inte att ha en vanlig BH, utan snarare en freebta- (men då man har en ordentlig hylla att lyfta upp ( typ 75 F) så funkar inte dom elelr ja största möjliga täcker inget o dröm om ngt stöd. lång parentnes slut. )
  • Josefin521
    jepe2b skrev 2012-01-06 21:42:15 följande:
    Kanske underlättar om jag bifogar klänningen oxå

Grymt snygg klänning! Leter efter en liknande fast lång och inte riktigt lika "utåtstående" på sidorna. Har dock tänkt att ha en kortare variant på festen och då kan denna verkligen passa! Vart har du hittat bilden? Jättesnygg!!!

• Tinzi

Någon som skall haslöga och isf "spansk" slöja? är ju halvspansk så min kusin frågade om hon skulle köpa en och ta med till bröllopet..! Har ni isfbilder på era m. klänningen?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!