• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    mrs pitt skrev 2012-01-14 14:40:25 följande:
    här kommer den

Oh, snyggt!! Svårt att se hur broderierna ser ut, men hela klänningen är riktigt snygg. Säger som de andra, vänta tills den kommer hem och se hur den känns då du får den på. Den ser ut att vara jääääättefin, tycker jag i alla fall..

*muttrar över att man inte får gifta sig hur mycket som helst...* med tanke på hur många fina klänningar det finns så skulle det vara lagom med ett bröllop om året, tror jag!
  • Godis
    mrs pitt skrev 2012-01-14 14:40:25 följande:
    här kommer den

Ser verkligen supersnygg ut! Ser framemot att se den på dig. Håll oss uppdaterade!
  • Brud 121212

Hej alla brudar och blivande brudar!!

Jag o min man planerar inför vårt bröllop som skall äga rum den 12/12 =)
    Är alltså ett tag kvar =D

Jag e nu på jakt efter en klänning och då jag inte vill lägga ut en förmögenhet då vi inte skall ha ett stort och dyrt bröllop är en kinaklänning perfekt som passar budgeten =)

Jag är ute efter en tvådelad klänning, där livet skall vara korsettsnörat..
    Gärna en klänning med röda detaljer då vårt färgtema skall gå i rött/vitt och silver (typiskt julfärg)

ngn som vet en sida med klänning på mina önskemål?
    Vore tacksam för hjälp!!

• Pluppe
    Jazzily skrev 2012-01-12 20:59:24 följande:
    Pluppe, en fråga som inte hör till klänningen... Vilken dag gifter ni er i stadshuset?

Vi har hela tiden tänkt samma sak, gifta oss dagen innan där (fredag) och sedan ska en vän till oss ha ceremonin på annan plats dagen efter. Ganska nyligen insåg jag att det bara är lördagsvigslar i Stadshuset =((( Så nu får vi gifta oss en vecka innan - känns inte lika kul...
    Hur löser ni det?

Vi hade tänkt antingen torsdagen eller fredagen och sedan har själva cermonin för nära och kära på lördagen.. Vi har faktiskt inte kollat upp det där så jätte mycket än eftersom vi inte riktigt har slagit fast för datum, för troligen ska vi byta till en annan lokal. Här i Linköping har jag inte hört något annat när det gäller stadshuset (det är ju stadshuset här vi ska gifta oss i) :) Ska kolla upp det lite närmre så får vi se..
    M040812J skrev 2012-01-12 20:33:35 följande:
    Denär så himla fin! När skulle du få den? Såg på fb att första hade kommit!! :) Den var fin den med, man jag är ju lite förtjust i de här lite mer prinsessiga :))
    Tack :D Den kommer antingen imorgon eller på tisdag. DHL hade varit här i torsdags men eftersom Milly inte hade skirivit ut mitt telefonnummer och vi har portkod kunde dem inte lämna den, så nu måste jag avvakta tills förhoppningsvis till imorgon ifall dem läser snabbt imorgonbitti :) Jag gillar med det lite prinsessiga när det gäller klänning!
  • Tinzi

Jaha 5 dagar sedan jag skickade sista bilderna på min alldeles för långa klänning till Milly och fortf. inget svar!!! *nervös*

• Ellis

Hej!

Jag vet att ni har skrivit det någonstans förut så jag ber om ursäkt för upprepningen men jag lyckas inte hitta vart ni har skrivit det: Ungefär hur lång tid i förväg måste man beställa klänningen? Vi ska gifta oss i slutet av augusti i år, så jag funderar på om jag hinner träna av mig några kilo innan jag beställer då höstens stillasittande uppsatsskrivande inte varit bra för min vikt Tungan ute

Och, kan man beställa måttsydda kläder till min sambo också eller är det bättre att köpa kostym (eller vad män nu ska ha på sig) i Sverige? Jag tycker jag hittar mest klänningar...

Tack på förhand!

• knyttan
    Ellis skrev 2012-01-15 21:29:58 följande:
    Hej!

Jag vet att ni har skrivit det någonstans förut så jag ber om ursäkt för upprepningen men jag lyckas inte hitta vart ni har skrivit det: Ungefär hur lång tid i förväg måste man beställa klänningen? Vi ska gifta oss i slutet av augusti i år, så jag funderar på om jag hinner träna av mig några kilo innan jag beställer då höstens stillasittande uppsatsskrivande inte varit bra för min vikt Tungan ute

Och, kan man beställa måttsydda kläder till min sambo också eller är det bättre att köpa kostym (eller vad män nu ska ha på sig) i Sverige? Jag tycker jag hittar mest klänningar...

Tack på förhand!
    Beror nog på vart du beställer ifrån, jag har beställt från Milly och de verkar ju vara kända för att ta lång tid på sig, så jag beställde precis innan jul, gifter mig 7 juli. Sen beror det ju på hur mycket is i magen du har också, jag valde att beställa nu för att kunna ha en plan B om det skiter sig totalt, eller hinna göra ändringar på klänningen i god tid om det skulle behövas. Plus att jag vet att våren är väldigt hektisk tid för klänningsföretagen så jag ville förekomma ruschen lite... Det finns ju sidor där man kan beställa ur sortimentet och få den på några veckor bara.. Men jag skulle nog inte vänta längre än till kanske april-maj om jag var som du.

Vi ska kanske beställa kostym till sambon via www.suitopia.se, vet inte om det finns någon kina-sida som är bra på kostymer också?
  • Ellis

Knyttan: "Vi ska kanske beställa kostym till sambon via www.suitopia.se, vet inte om det finns någon kina-sida som är bra på kostymer också?" Tack för tipset, den sidan verkar bra!

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-15 21:29:08 följande:
    Jaha 5 dagar sedan jag skickade sista bilderna på min alldeles för långa klänning till Milly och fortf. inget svar!!! *nervös*
    Jag har heller inte fått svar angående ändringar eller i alla fall om de kunde skicka 1 meter av tyget de använde till spettsen så att jag kan fixa den här. De verkar vara mycket saktare i kommunikationen när något är fel, eller hur? Innan svarade de nästan alltid samma dag!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!