• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Pluppe skrev 2012-01-15 23:20:38 följande:
    Vi har beställt min sambos frockcoat därifrån i det billigaste tyget, han ville absolut inte ha något som skimrar utan det skulle vara matt, när den kom hem blev vi supernöjda båda två, sydd i exakta mått och jättefin kvalitet!
    Jätte bra! Att hyra hittade jag ett ställe här som kostar 150 euro / dag. Om en ny nu kostar fr. 1990 (+ skjorta, fluga, mm..) så tycker jag det är värt att köpa! Männen är ju vuxna så man kan ju faktiskt använda den livet ut (ok, om man håller samma vikt, dvs). Det räcker med att man använder den en gång till så är det värt att köpa. Ett par vänner till oss har redan sagt att när de gifter sig så ska det vara smoking/frack som gäller, så då används den ju igen. O vem vet, man kanske blir miljonär och blir bjuden till en massa frack-middagar framöver hahaha
  • Italia08

Pluppe: Den sitter ju kalasbra! Jättefin på dig.
    Kul att få läsa om så många som är nöjda med sina klänningar.

Själv väntar jag fortfarande spänt, min klänning "kanske blir klar den här veckan".  Drömmer

• Tinzi

Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

Får väl se reaktionen nu efter mitt mail, men börjar få nog och börjar bli stressad över att den är sååå stor att jag inte ens kan gå i den. NU vill jag veta om DE ska åtgärda den eller om jag skall få tillbaka pengar så att jag har råd att anlita en sömmerska som kan sy upp den, vill liksom inte tjaffsa mer med dom känner jag...*gah*

Det känns ju liksom som att de inte litar på mig när de skall krångla, vem som helst ser ju att den är för lång, och de borde lita på mina mått och på bilderna....

• Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

Får väl se reaktionen nu efter mitt mail, men börjar få nog och börjar bli stressad över att den är sååå stor att jag inte ens kan gå i den. NU vill jag veta om DE ska åtgärda den eller om jag skall få tillbaka pengar så att jag har råd att anlita en sömmerska som kan sy upp den, vill liksom inte tjaffsa mer med dom känner jag...*gah*

Det känns ju liksom som att de inte litar på mig när de skall krångla, vem som helst ser ju att den är för lång, och de borde lita på mina mått och på bilderna....

Usch vad jobbigt! Går de inte med på att ordna det den här gången så känns det som att de redan har bestämt sig för att inte hjälpa till. Men det är fasen riktigt dåligt av dem. Visst var det du som köpte en ny kamera för att kunna fota till och med?

I vilket fall så tror jag att det är säkrare för dig att inte skicka tillbaka klänningen utan fixa den hos en sömmerska - om  du får ersättning. Jag hoppas verkligen att du lyckas kräva tillbaka pengar för klänningen för det är väldigt många centimeter som de har "missat" med. *håller tummarna*

Men jag förstår att det börjar kännas hopplöst när de inte vill ge sig.
  • K och S

Hej. Jag är inte direkt van vid att handla över nätet, men överväger att göra det eftersom jag verkar kunna spara mycket pengar på det. Jag hittade en klänning som jag blivit väldigt förtjust i. Ett tag senare hittar jag precis samma klänning på en annan hemsida och dessutom till ett bättre pris. Hur kan det skilja så pass mycket i pris och vem är det som gör klänningen egentligen? Vilken ska jag våga beställa från? Och är det något annat jag bör känna till? Tex kostnader som tillkommer.

www.littlecoral.com/ms62-strapless-beading-bust-draped-bodice-wedding-dress-bridal-gown_p17168.html

www.tidebuy.com/product/A-Line-Princess-Strapless-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dress-Ws0036-203435.html

• Junibrud12

HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...

Här är orginalet:

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

Ärlig talat, hon Lily får man ju spel på! Man försöker vara så artig som möjligt i början men sen så svarar dom så! Vem som helst kan ju se att din klänning är tok för lång. Jag tror dom håller på så så att man ska ge upp till slut. Det kostar ju mer för dig att skicka dit den. Vad jag har förstått måste man betala portot dit + någon avgift för att de tar emot den igen. Allra bäst är om de ger dig tillbaka en slant. 
    Hoppas att dom ger sig!!
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:
    HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...

Här är orginalet:

Hmm, jätte svårt o se. Man ser knappt att de har satt på broderi, utan man ser bara paljetterna. De ser mycket större ut än på bilden vilket gör att de tar över. Man måste nog se den live för att bestämma. 
    Jag tyckte det var en jätte fin klänning egentligen. När man har orginalet i huvudet är det svårt att vara 100% nöjd. Men jag tyckte ändå det blev bra! 
    När jag klagade på bilden de skickade till mig svarade de bara "when you get the dress we think you will like it"... och jag svarade hela tiden "uhm, nä, jag gillar inte det". De sa att de skulle fixa den men 2 dagar senare hade klänningen kommit fram här hemma.. de hade alltså skickat den ändå och förmodligen skickat den innan de ens skickade fotona till mig! 
  • Italia08
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:

Här är orginalet:

Jag håller med om att det, enligt bilden iaf, inte ser så likt ut originalet. Men! Jag tycker ändå att din klänning ser fin ut och att det är svårt att bedöma hur det "egentligen" ser ut. Om jag var du så skulle jag vänta tills jag fick se den live och om jag inte var nöjd då skulle jag sprätta bort blinget (själv eller med hjälp av en sömmerska.)

Det är åtminstone så jag resonerar med min egen klänning, också beställd från Milly och med stenar. Om jag inte är nöjd med deras arbete ska jag försöka ta bort dem och göra om klänningen. Eller, i värsta fall, köpa en ny klänning. (Jag hoppas att jag slipper det dock.)
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-16 12:05:34 följande:
    Ärlig talat, hon Lily får man ju spel på! Man försöker vara så artig som möjligt i början men sen så svarar dom så! Vem som helst kan ju se att din klänning är tok för lång. Jag tror dom håller på så så att man ska ge upp till slut. Det kostar ju mer för dig att skicka dit den. Vad jag har förstått måste man betala portot dit + någon avgift för att de tar emot den igen. Allra bäst är om de ger dig tillbaka en slant. 
    Hoppas att dom ger sig!!
    Enligt min mejlkontakt med "Lily" så har jag mejlat med åtminstone tre olika Lily-personer. Svaren och tonen är så himla olika. En använder smileys hela tiden, en säger "dear", en "hi" och en annan skriver "haha" i sina mejl. *suck*
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!