• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane

Vad säger ni om landy? Billigt, vad tror ni om att beställa tärnklänningar där?

• Pluppe

Efter strul med DHL-killen jag pratade med igår kom aldrig min klänning hit! Ringde förkrossad till DHL när jag hade fått mejl att jag var tvungen att säga till om en ny dag då jag ville ha den. Fick veta att klänning fanns i Norrköping på terminalen där, så ja.. jag åkte 4,5 mil och hämta min klänning Solig

Än sålänge har jag inte fått på mig den, sambon måste dra och snöra ihop mig, men jag har tagit kort på den när den hänger och den ser suuuper fin ut! Är dock lite tveksam till att jag valde ett lilaband i midjan, det blev väldigt markant, men det kan nog bli snyggt när den väl är på, vi får se..

Här är en bild iaf, fler kommer ikväll :)

Tror jag kommer behöva köpa en underkjol för att få till "Fluff" ordentligt, men det återstår att se också!
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

Hej!
    Jag fick också svar ifrån Milly nu.
    Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
    Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
    De ger sig inte så lätt, eller hur?
    I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.

Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska  göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars! 
    Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt! 
  • Pluppe
    pulmonate skrev 2012-01-17 16:36:50 följande:
    Hej!
    Jag fick också svar ifrån Milly nu.
    Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
    Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
    De ger sig inte så lätt, eller hur?
    I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.

Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska  göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars! 
    Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt! 
    Jag fick med en tyglapp med mina mått också så i det läget kan ju inte Lilly försvara sig kan jag inte tycka. Det verkar som Milly har strulat mycket på sistonde, jag ska testa min klänning ikväll får se hur den sitter på och längden ska framförallt bli spännande att se hur den är eftersom jag bara är 160 cm lång..

Hoppas Lilly tar sig i kragen och hjälper till!!
  • Just Me
    Pluppe skrev 2012-01-17 16:25:07 följande:
    Efter strul med DHL-killen jag pratade med igår kom aldrig min klänning hit! Ringde förkrossad till DHL när jag hade fått mejl att jag var tvungen att säga till om en ny dag då jag ville ha den. Fick veta att klänning fanns i Norrköping på terminalen där, så ja.. jag åkte 4,5 mil och hämta min klänning Solig

Än sålänge har jag inte fått på mig den, sambon måste dra och snöra ihop mig, men jag har tagit kort på den när den hänger och den ser suuuper fin ut! Är dock lite tveksam till att jag valde ett lilaband i midjan, det blev väldigt markant, men det kan nog bli snyggt när den väl är på, vi får se..

Tror jag kommer behöva köpa en underkjol för att få till "Fluff" ordentligt, men det återstår att se också!
    Den ser jättefin ut.... väntar med spänning på fler bilder  

(Och jag hade oxå lätt åkt 4,5 mil för min klänning.... men så är jag oxå fr Norrland! )
  • 1700tal

Oj, va ni skrivit på sista tiden! Läst ifatt i timmar nu! Massa saker jag skulle kommentera men kommer just nu bara på att Pulmonate såg SÅÅÅ vacker ut med klänningen på!

Sen hade det kommit hem en hel drös klänningar där ute i stugorna, så kul att se!

• daniiel
    Pluppe skrev 2012-01-17 16:25:07 följande:

Vad fin! :D Ska bli spännande att se fler bilder senare när du har på dig den :) Och jag tycker det lila bandet ser fint ut faktiskt.
  • Darling Daisy

Vilka fina klänningar det har kommit hem! Ska bli spännande att se hur de ser ut på!

Blonda häxan: vad roligt med ett helt knippe klänningar på en gång! Har du några fler bilder? De såg jättefina ut.

Pluppe: båda ser jättefina ut, hoppas fluffen också sitter så bra som ettan.

• Darling Daisy

Pulmonate och Tinzi:
    Fasiken vad tråkigt att ni fått såna problem med era klänningar!

Det verkar faktiskt som om Millys gjort en hel del förändringar till det sämre, vad tråkigt!!

• Darling Daisy
    FelizLane skrev 2012-01-17 15:47:27 följande:
    Vad säger ni om landy? Billigt, vad tror ni om att beställa tärnklänningar där?
    Jag är en av dem som förra året beställde brudklänning från Landy. Den var inte så billig som de "billigaste" firmorna (kommer inte ihåg, men tror att den kostade lite mer än 2000 kr), men jag fick hem en fantastiskt välsydd klänning i underbart tjockt tyg. Broderierna var jättefina, såg dyra ut. 
    Så ja, jag rekommenderar Landy å det varmaste om man vill ha kvalitet och är villig att betala lite mer än minimipriset för det.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!