• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Pinki: 
    vilken är det du ska prova nu, som är din favorit? Är det den som Kate Hudson har eller den m rosorna på kjolen? 

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-08-05 08:26:48 följande:
    Pinki: 
    vilken är det du ska prova nu, som är din favorit? Är det den som Kate Hudson har eller den m rosorna på kjolen? 
    Den som är Kate Hudson inspirerad. Det är klänning nr.3 och min favorit :) Har dock börjat få lite kalla fötter angående det väldigt långa släpet :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden

Tack för att ni kommer med era synpunkter om min klänning. Ja den är fin och så men ändå kan jag inte låta bli att tänka på min kinaklänning. Om jag bara hade fått se den... Det är allt jag vill i nuläget. Jag har drömt om hur fin den skulle vara, sitta perfekt och allt det där. Meeeen... Det får vara en dröm som aldrig förverkligas

Pinkgrape skrev 2011-08-05 08:17:48 följande:
    Ni som redan gift er här i tråden (kyrkligt), hur gick det att knäböja med en klänning och underkjol? Tror jag måste pröva göra det med klänningen på före vigseln :P hehe
    Jag har ju varit gift innan och kan säga att det är halkigt som 17. Jag fick sätta ner tårna i golvet och faktiskt ta tag i framkant vid bänken för att inte halka ner. Jag är väl förberedd på det för morgondagen så jag tror att jag ska sätta lite spikar under skorna
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-05 08:50:54 följande:
    Tack för att ni kommer med era synpunkter om min klänning. Ja den är fin och så men ändå kan jag inte låta bli att tänka på min kinaklänning. Om jag bara hade fått se den... Det är allt jag vill i nuläget. Jag har drömt om hur fin den skulle vara, sitta perfekt och allt det där. Meeeen... Det får vara en dröm som aldrig förverkligas
    Jag förstår att det verkligen känns piss, men tänk såhär då: Det var lika bra att den inte kom fram kanske, för tänk om passformen var helt fel, färgen också kanske? Den kanske var alldeles för liten, eller för stor? Du har kanske inte missat något alls!

Klen tröst, jag vet, men det kan ju vara så med klänningen.
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 08:54:17 följande:
    Jag förstår att det verkligen känns piss, men tänk såhär då: Det var lika bra att den inte kom fram kanske, för tänk om passformen var helt fel, färgen också kanske? Den kanske var alldeles för liten, eller för stor? Du har kanske inte missat något alls!

Klen tröst, jag vet, men det kan ju vara så med klänningen.
    Det är så jag har tänkt också. Jag kunde lika gärna ha blivit totalt besviken på den om den inte passar, är asful eller något sånt. Underkjolen var ju på tok för liten så jag har intalat mig att klänningen säkert är lika liten
  • Darling Daisy

Bruden: Usch, vad surt! Du har mina djupaste sympatier!!
    Är det fortfarande ingen som vet var paketet är?? Vad mysko!

Pinki ang knäböjningen:  jag hade en underkjol utan ringar och den gick alldeles utmärkt att knäböja i.
    Man måste nog tänka på att hålla koll på främre fållen när man reser sig från knäböjningen, så att man inte står på den och reser sig i full fart!
    Skrämmande scenario: Det lyckliga paret ser varandra djupt i ögonen, stämningen är varm av kärlek. De reser sig från knäböjningen.... Ritch, ratch och där lossnade halva underkjolen och ramlade till golvet alternativt  tippade bruden framlänges för att hon stod på sin kjolfåll!

Jag höll inte upp framsidan tillräckligt när vi klev upp för det lilla trappsteget på väg till altaret, så en liten (typ 2x7 cm) bit av tyllen på underkjolen drogs av.  

• 120530
    Callie skrev 2011-08-04 22:05:13 följande:
    Nu lyckades jag göra bilderna mindre så här kommer de Solig

Tyvärr såg vi inte att kjolen låg väckad längst fram på bilderna. Snöret till snörningen var galet lång, och maken gjorde de heller inte jämnlånga så ett snöre hänger ned ända till marken.

Vad tycker ni?

För er som inte minns/vet så beställde jag denna klänning från MyLoveBridal:

Att min klänning blev lång gör absolut inget, tvärtom faktiskt. Jag vågade inte beställa en lång för jag var rädd för att den skulle vara för kort. Så jag är nöjd! På bilderna ovan har jag ett par svarta klackar på 7 cm. Jag hoppas och tror att ett par på 5 cm blir ännu bättre. Har ju även beställt en underkjol som beräknas komma i morgon. Får se hur klänningen gör sig i den. Är helt galet glad över att klänningen passade!!!

Verkligen jättefin! Förstår att du är nöjd Glad
  • Humlan

IMORGON ÄR DET DAGS =) .. Shit va jag är nervööööös Tungan ute
    Gjorde lite blomdekorationer igår och ska blåsa upp 600 ballonger idag + att tärn och brudbuketten ska göras

Bilder kommer sen

Lycka till alla som gifter sig imorgon. ni är i mina tankar =)
    Nu kör vi tjejer Flört

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-08-04 21:56:50 följande:
    1700: skärpet ser ju kanon ut !!!
    Sommarbrud, du är tillbaaaaaaka!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-08-05 11:04:43 följande:
    Sommarbrud, du är tillbaaaaaaka!!! {#emotions_dlg.flower}
    Nämen, det var ju sommarbrud som skrev inlägget om skärpet! Det missade jag Välkommen tillbaka! Vi har saknat dig här

Apropå det, så var det länge sen Miceme var här, eller hur? Stessigt som gift kvinna, kan jag tro. Och dessutom gift med en bonde, hon lär väl hinna hit först när all hö/ensilageskörd är klar (i sep, kanske?).  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!