• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Emmi: Den sitter jättefint! Och spetsen är supervacker, ser dyr ut!

• bruden

Jag skulle kunna skriva spaltmeter om vår fantastiska helg men besparar er den läsningen Imorrn ska jag ta tag i ärendet om ersättning och 'ven spana in klänningen för att se vad jag INTE gått miste om
    Tack för alla gratulationer Hjärta 

• Carro002

Hej Emmi!

Vad fin din klänning är!!:) Vi håller på och ska beställa en brudklänning från www.tuterabridal.com och vi har några frågor gällande leverans och kvalitet.

Hur snabbt fick du hem klänningen?

Jag vill beställa en klänning från Pronovias men skulle vilja ändra lite på designen, vet du om det är möjligt?

Hur upplever du att kvaliteten på din klänning är?

Sydde de upp klänningen efter dina mått eller beställde du efter de storlekar som fanns?

Gick betalningen bra eller fick du betala extra för någonting som inte stod med från början?

Jätte tacksam för svar:)

• Memmsan
    Carro002 skrev 2011-08-07 19:56:22 följande:

Hej Emmi!

Vad fin din klänning är!!:) Vi håller på och ska beställa en brudklänning från www.tuterabridal.com och vi har några frågor gällande leverans och kvalitet.

Jag vill beställa en klänning från Pronovias men skulle vilja ändra lite på designen, vet du om det är möjligt?

Sydde de upp klänningen efter dina mått eller beställde du efter de storlekar som fanns?

Gick betalningen bra eller fick du betala extra för någonting som inte stod med från början?

Jätte tacksam för svar:)

Vi har lite lika funderingar du och jag Carro002. Har också funderingar på att beställa därifrån, men har ett tag på mig att fundera. Jag är livrädd att bli blåst på pengarna, det har jag inte råd med.  Eller att de är mycket sämre kvalité än orginalen. SKa bli roligt att följa din eventuella beställning och Emmis svar på dina frågor.
  • emmi

Tack Carro002 och Memmsan!  Jag är jättenöjd!

Här kommer svar på era frågor:

Jag fick hem klänningen ganska exakt en månad efter jag beställde den. Hörde av mig till dem cirka två veckor innan jag fick hem klännigen för att höra hur allt gick och så. Tjejen som jag hade konakt med sa då att hon skulle skynda på allting och skicka klänningen lite snabbare. Cirka en och en halv vecka senare hade jag klänningen hemma. De skickar ut ett nummer så att man kan spåra paketet när de har skickat iväg det. Själva leveransen tog två dagar och paketet levererades till dörren. Det blev heller ingen tull, eftersom de hade skrivit "gift" på paketet, och att själva klänningen var värd totalt 60 dollar. :)

Min klänning är Pronovias Fresno. Tror säkert att det går att ändra på designen! Lär inte vara några problem. ett tips är att skicka med en bild som visar vad du menar.  

Klänningens kvalitet känns som den jag provade i butik! Helt otroligt! Man tror inte att den kostade 2400:-

Sydde upp efter måtten. Råkade skriva in mina mått i centimeter och mailade dem om det när jag kommit på mitt misstag. De svarade att det inte var några problem att omvandla måtten åt mig. Klänningen passar exakt! Var noga när ni mäter bara så att det blir precis rätt. Och fundera ut vilka skor ni ska ha innan ni beställer då de tar hänsyn till det.

Betalade bara för klänningen. Gratis frakt - och det bästa: man har 30 dagar på sig att lämna tillbaka klänningen om man inte är nöjd. 

Det är alltid en risk att beställa via internet av en tillverkare man inte känner till. Är man superpetig med detaljer och är mån om att plagget ska se exakt ut som originalet så ska man nog betala pengarna det kostar för designerplagget. Det kan ju aldrig bli exakt exakt som originalet. Jag är dock supernöjd. Klänningen har definitivt överträffat mina förväntningar och det märks att de har varit noga med smådetaljer. 

På bilden har jag förresten en tunn underkjol som egentligen inte passar, men ville se hur den såg ut med lite mer volym. Själva kjolen på klänningen har 4 lager så den står ut ungefär sådär av sig självt.

Lycka till tjejer!  

• bruden
    emmi skrev 2011-08-07 12:27:01 följande:
    Hej brudar!

Här kommer bilder på klänningen som jag beställde från www.tuterabridal.com. Supersvårt att ta bilder på sig själv. Kanske inte är dom bästa bilderna, men ni kanske får en uppfattning om hur den ser ut.  Glad

Såååå himla fin klänning! Den sitter som gjutet på dig ju
  • S2011

Nu har jag varit frånvarande några dagar igen och förstås missat några nya fruar. Grattis!!
    Tråkigt med klänningen, bruden, men du verkar ju ha haft en oslagbar dag iallafall! :)

Här har bilderna från vår fotande vän ännu inte kommit, men däremot några från en av mina släktingar.
    Lägger upp några bilder åt er här, så får ni iallafall ett hum om hur vår dag var och hur vi såg ut.

• bruden
    S2011 skrev 2011-08-08 09:51:29 följande:
    Nu har jag varit frånvarande några dagar igen och förstås missat några nya fruar. Grattis!!
    Tråkigt med klänningen, bruden, men du verkar ju ha haft en oslagbar dag iallafall! :)

Här har bilderna från vår fotande vän ännu inte kommit, men däremot några från en av mina släktingar.
    Lägger upp några bilder åt er här, så får ni iallafall ett hum om hur vår dag var och hur vi såg ut. 
    Jag hade en helt underbar dag trots allt
    Guuuuuuuud så fina ni var! Vilken klänning!!!!! WOOOW!!!  
  • S2011
    bruden skrev 2011-08-08 10:06:46 följande:
    Jag hade en helt underbar dag trots allt
    Guuuuuuuud så fina ni var! Vilken klänning!!!!! WOOOW!!!  
    Gott att höra. Ser fram emot lite bilder Glad

Tack - det var verkligen en fantastisk dag och jag kände mig hur fin som helst med den klänningen.
    Och mycket beröm fick den ocksåGlad 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!