• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan
    Amejuli skrev 2011-08-02 00:28:46 följande:
    OMG! I´m married! Det var kaos dagarna innan och minns dagen lite som i en dimma, men ändå så underbar!!! Önskar er denna känsla snart! Hoppas  allt rullar på för er tjejer!
    GRATTIS =).Det är kaos här med nu och på lördag är det dags.Kan tänka mig att dagen går såå fort så man inte hinner med.

Min klänning är nu klar och jag känner mig rätt nöjd.Det blev såå fint med spetsen och alla små strasstenar i spetskanten nertill. En prinsessklänning

Idag ska jag till tandis och ta bort en gammal fyllning och sätta dit ny i fram, så man får lite jämnare tänker i både färg å fyllning. Gud hur man håller på altså *S*

Sen är det träning i kyrkan idag =)
  • bruden
    OMG! I´m married! Det var kaos dagarna innan och minns dagen lite som i en dimma, men ändå så underbar!!! Önskar er denna känsla snart! Hoppas  allt rullar på för er tjejer!
    GRATTIS!!!!! Ja snart är det dags för mig. På lördag smäller det
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-01 21:08:59 följande:
    Jag fick bara underkjolen idag. Klänningen är skickad med EMS men har uppenbarligen gått nån annan väg. Förbannad är nog bara förnamnet. Säljaren har dock lovat pengar tillbaka och det ska jag se till att få. Men jag måste ha paketet innan jag kan reklamera det. Som tur är så är det PayPal som har pengarna hos sig tills man godkänt leveransen.
    Jag har min första klänning, tack och lov! Får sikta in mig på att ha den. Jag har ju ändå ingen underkjol till den andra då den som kom idag är på tok för liten.
    Jaja, det löser sig  
    Okej, ja, det är ju bra att du får pengarna tillbaka iaf. En liten tröst. Och tur att du har en annan klänning! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    GRATTIS! :D

Här är det ca 1,5 veckor kvar och totalt kaos :P Det låter ju dock bra att man kan se framemot något underbart sen :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal
    marielleangelina skrev 2011-08-01 16:04:00 följande:
    Ja jag fick svar från Milly... lite väl svävande svar för att vinna mitt förtroende iaf

"
    for the material,we will use the same material as the picture.it need our factory to decide.
    and for the quality,we can guarteen that.:) "

Hon menar alltså att det blir exakt samma spets i min klänning som på bilden?! Nej jag tror inte på det.  De måste ju liksom veta att spets kan variera så mycket i utseende och kvalitet så med ett sånt svar blir jag orolig. Den kostade dessutom 385 usd, så lite dyrare  ($25).

Då hade jag dessutom skrivit klart och tydligt såhär;

"It is important to me that the lace is of good quality and with an appealing pattern, this is why
    I would like to see a sample before I order, and of course, get an estimated price."
    Jag tror när hon skriver "material" så menar hon alla olika material i klänningen, dvs satin, tyll, spets etc. Och hon menar att hon själv inte kan avgöra exakt vilka material som ska användas, det gör deras "dressmakers" och de ser inte din klänning förrän du beställt. Och när du skrev "pattern" är det inte säkert hon tog det som mönstret på spetsen utan mönsterskärningen/snittet på klänningen. Var det Bella du fick svar av? Verkar på grammatiken och stavningen att du fick en av de mindre bevandrade i det engelska språket...

Men ta av Landy å om det känns bättre, magkänslan är ju jätteviktig. Milly generellt brukar ha mkt fin spets och det är klart att hon ska kunna visa spetstyget innan. Men skriv det igen om du gärna vill se det, för de brukar va snabba att visa bilder på tygerna.
    Grattis!!!! Bilder!
  • 1700tal

Förresten, nu fick jag bilder på den färdiga klänningen. De har fixat det krusiga/vågiga längst ner, det såg faktiskt riktigt bra ut! Så nu skickas den imorg!!!!! Men de hade glömt det svarta bältet, det var iaf inte med på bilden. Så om de missat att göra det så kanske det tar en dag till innan den skickas. Eller om de hinner göra det under natten..

• Malin24

Oj vad mycket som hänt här.. Först: Grattis till er som haft er stora dag!!

1700tal skrev 2011-08-02 10:50:11 följande:
    Förresten, nu fick jag bilder på den färdiga klänningen. De har fixat det krusiga/vågiga längst ner, det såg faktiskt riktigt bra ut! Så nu skickas den imorg!!!!! Men de hade glömt det svarta bältet, det var iaf inte med på bilden. Så om de missat att göra det så kanske det tar en dag till innan den skickas. Eller om de hinner göra det under natten..
    Öööhh BILDER tackGlad Spännande att den är på g!!

Här börjar stressen komma så smått, började med bordsplaceringen igår och oj va svårt det var...hur har ni tänkt eller tänker ni göra med den? Vår tanke är att dela på äldre och yngre så att det blir några "partybord" för att höja stämmningen lite, bra eller dumt? Vad tror ni?
  • Malin24
    Humlan skrev 2011-08-02 08:01:39 följande:
    GRATTIS =).Det är kaos här med nu och på lördag är det dags.Kan tänka mig att dagen går såå fort så man inte hinner med.

Min klänning är nu klar och jag känner mig rätt nöjd.Det blev såå fint med spetsen och alla små strasstenar i spetskanten nertill. En prinsessklänning

Idag ska jag till tandis och ta bort en gammal fyllning och sätta dit ny i fram, så man får lite jämnare tänker i både färg å fyllning. Gud hur man håller på altså *S*

Sen är det träning i kyrkan idag =)
    Spännande att det snart är dax Glad
  • marielleangelina
    1700tal skrev 2011-08-02 10:47:29 följande:
    Jag tror när hon skriver "material" så menar hon alla olika material i klänningen, dvs satin, tyll, spets etc. Och hon menar att hon själv inte kan avgöra exakt vilka material som ska användas, det gör deras "dressmakers" och de ser inte din klänning förrän du beställt. Och när du skrev "pattern" är det inte säkert hon tog det som mönstret på spetsen utan mönsterskärningen/snittet på klänningen. Var det Bella du fick svar av? Verkar på grammatiken och stavningen att du fick en av de mindre bevandrade i det engelska språket...

Men ta av Landy å om det känns bättre, magkänslan är ju jätteviktig. Milly generellt brukar ha mkt fin spets och det är klart att hon ska kunna visa spetstyget innan. Men skriv det igen om du gärna vill se det, för de brukar va snabba att visa bilder på tygerna.
    Ja det kan ju vara så, lite missförstånd här och var :) Nej det var Lily jag fick svar från...
    Det som är bra är ju att jag har ett år på mig, jag kan se till att få hem provet från Landy, passar det inte
    så kontaktar jag Milly igen :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!