• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-08-02 10:50:11 följande:
    Förresten, nu fick jag bilder på den färdiga klänningen. De har fixat det krusiga/vågiga längst ner, det såg faktiskt riktigt bra ut! Så nu skickas den imorg!!!!! Men de hade glömt det svarta bältet, det var iaf inte med på bilden. Så om de missat att göra det så kanske det tar en dag till innan den skickas. Eller om de hinner göra det under natten..
    BILDER!!!!!!
    Malin24 skrev 2011-08-02 10:58:26 följande:
    Oj vad mycket som hänt här.. Först: Grattis till er som haft er stora dag!!Öööhh BILDER tackGlad Spännande att den är på g!!

Här börjar stressen komma så smått, började med bordsplaceringen igår och oj va svårt det var...hur har ni tänkt eller tänker ni göra med den? Vår tanke är att dela på äldre och yngre så att det blir några "partybord" för att höja stämmningen lite, bra eller dumt? Vad tror ni?
    Vi har inte brytt oss om att det ska vara varannan man och varannan kvinna... utan mer placerat efter vilka som kan ha något gemensamt och kul tillsammans. Däremot har vi blanat åldrarna hej vilt, det sitter både unga och äldre vid samma bord. 
  • Lusekofta

Hejsan! Jag har precis fått en klänning levererad från www.cinderellaswedding.com den som heter destinations mon cheri 19112. Fick den väldigt fort eftersom jag betalade extra för det, och kvaliteten verkar OK, men jag är inte så kräsen av mig :)

• bruden
    Humlan skrev 2011-08-02 10:40:11 följande:
    Har du allt klart bruden ? Vart är det du gifter dig om jag får fråga =) Vi har ju samma dag vi hihi
    Allt är klart sånär som på naglar och hår. Naglarna fixas på fredag och håret på lördag såklart. Vi gifter oss i Sätrabrunn Vart ska ni gifta er?
  • bruden

Nu är självaste VD'n för Parcelforce i England inblandad i mitt försvunna paket. Han har visst ringt Posten i Malmö idag och gett dem en skopa ovett *mohahaha* Det ska de bara ha för så jä***a otrevliga de var igår i telefon så ska de baske mig få!Demon Tror dock inte att klänningen hinner denna vecka eftersom paketet fortfarande är borta. Jag har ju som tur är den första klänningen men ändå...
    Säljaren har lovat mig pengar tillbaka men jag har varit steget före och mejlat med DHgate som stoppar utbetalningen till honom tills jag har fått paketet, godkänt det och hört av mig till dem först. De får med andra ord noll pengar innan DHgate släpper det.
    Fast allt jag vill just nu är att ha klänningen. Även om den kanske inte ens passar så vill jag bara ha den. Fortsättning följer... 

• Darling Daisy

Nu ska vi se:

1700tal. du borde ju veta vid det här laget att bilder är obligatoriska!

Bruden: heja, heja!!! Hoppas att ditt paket magiskt dyker upp fortare än fortast!

Lusekofta: Har du nån bild på klänningen  som kommit hem så vill vi gärna se den, vi ääääälskar bilder här!

Malin: vi hade ingen bordsplacering alls, jag tycker/tror att det blev bra. Hade vår inofficiella toastmadame som gick runt och kollade så att folk fått bra platser lite grand. Fast vi hade ju också buffé och nästan inga tal = ganska kort sittning. Vi hade inte planerat utifrån att middagen skulle vara det centrala på vårt bröllop, vilket ju de flesta vill/gör.

• bruden
    Darling Daisy skrev 2011-08-02 14:11:02 följande:
    Bruden: heja, heja!!! Hoppas att ditt paket magiskt dyker upp fortare än fortast!
    Jag gör som loppan och lever på hoppet
  • 120530

Hejsan allihopa! Nu är jag tillbaka efter en överrasknings långhelg i tyskland och köpenhamn som min mb2 planerat. Det utvecklades till den turne då vi bestämde oss för att hälsa på och bo över hos vänner "på vägen"  hem. Åkte i torsdags morse och är inte hemma förrens nu, och då är tyskland, köpenhamn, lund och göteborg avklarat haha Glad 

Har shoppat en hel del, och hittade ett halsband som jag tänker ha på bröllopet. Det var nedsatt från 675 till 100 kr, så jag köpte två Tungan ute Ett med ett hänge med vita pärlor, och ett med gröna om jag ändrar mig och vill ha lite färg.

Roligt att höra om era planer och klänningar!

Bruden : Håller tummarna för dig! Om den finns i england borde den ju kunna komma i veckan om de bara får fart!

• Pinkgrape

Idag är vi i stugan och myser. Har varit på långtur med båten idag till ett naturreservat (en ö) och solat och badat. Vi var ordentligt blöta innan vi kom fram, för jag och dottern satt ute i båten :P

Imorgon börjar allvaret. Inte ens två veckor kvar. Fest- och vigselprogram ska ordnas, prästen ska träffas, det ska tränas i kyrkan, göras bordsplacering och placeringskort osv.

Ska dessutom plocka snörningen från klänning nr.4 och sätta på klänning nr.3. Då vet jag att jag kan ha den till 100%. Skulle dock vilja ha tunnare snören på klänningen. Någon som har förslag på vad man kan använda sig av?

Jag ser att flera av er skrivit inlägg, men internet här är så segt att jag orkar inte läsa igenom allt :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Red skrev 2011-08-02 17:43:53 följande:
    Bruden : Håller tummarna för dig! Om den finns i england borde den ju kunna komma i veckan om de bara får fart!
    Det är det som är grejen. Den är skickad för mer än en vecka sedan från England så med all sannolikhet finns den i Sverige men ingen vert var. Troligen har den hamnat bort på terminalen i Malmö dit allt flyggods kommer från England.  Fortsättning följer
  • 1700tal

Jaså, ville ni ha bilder?? Flört Okeeey då, då blir det en liten bildbomb! . De är rätt lika de sista bilderna så tänkte inte det var mkt att se... Men fick bilder på nederdelen nu, fluffet och vågorna. De är bara fastnålade, de ville att jag skulle godkänna det först. Och måste säga att de fick till det skitbra! Men så ska det svarta bältet till oxå.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!