• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • S2011
    Tinzi skrev 2011-07-27 08:57:00 följande:
    OOJJO spännande! :)
    Ja, verkligen :) Jag är så himla nervös!

@Pinkis: Förlåt, men jag verkligen brast ut i asgarv när jag såg kjolen på fyran. My God, vad har de gjort? Tur i all otur med trean iallafall - den är ju verkligen som en dröm och det är klart att du kommer att komma i den!

Här på morgonkvisten har jag via FB fått reda på att min ena syster ligger inne på sjukhus och väntar på operation... sådär lagomt bra tajmat. hon hade tagit tag i läkarn och sagt "du måste fixa mig. fort! jag ska åka på bröllop på fredag och jag KAN INTE missa det!!!!!"
    Hoppas på att det går snabbt och smidigt och att hon är så pass pigg att hon kan åka hit på fredag som planerat.... 
  • bruden
    Förlåååååååååååååt!!!! Jag hade helt fel gällande DHL. När de ringer är när man beställt leverans inom Sverige men jag kom ju på att när jag köpte mina blingbling-smycken från Kina för ett tag sen så kom de bara utan förvarning. Så visst, de dyker bara upp Bara för det så kommer de väl när jag är ute på dagtid *suckar*
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-27 08:53:27 följande:
    Haha, ja det är ju ganska olika beroende på var man bor! Inte en björn i sikte här inte, då är jag mer rädd för galningar. 
    Ja, galningar är jag också rädd för, men mer björnar. Vill verkligen inte träffa på en sådan. Är rädd för älgar också iofs. Mötte en sådan en gång. Stod mellan mamman och kalven, hjärtat har nog aldrig slagit så fort.
    bruden skrev 2011-07-27 08:44:38 följande:
    Jag föredrar att cm ryker för de syns mer Muskler väger ju lite så mitt mantra är: Du är snyggare med lite fler kilon och mycket mer muskler haha! Laktos är inte bra nej... Jag kör ju lite LCHF (eget initiativ och med egen metod) och det funkar kanon! Är inte lika svullen vid mens t.ex. och så känns hyn och håret mycket fräschare.

Klänningen ja...
    Nu har jag surfat mig grön och fått loggen "översatt". Som jag fattar det så är den i Sverige men inväntar att gås igenom i tullen. Så jag hoppas den kommer idag eller imorrn. Så fort jag fått den lär ni bli varse om det haha! 
    Ahaaa.. jag och sambon körde LCHF ett tag under våren och det funkade bra för honom. Hans föräldrar kör det nu :) För min del var det dock ingen höjdare.

Oh, vad spännande :D Då måste den ju komma.. ja, imorgon om inte annat. Jag fick min klänning samma dag som den anlände till Arlanda (bor 80 mil norr om Sthlm), så det kan ju inte så lång tid tycker jag.
    S2011 skrev 2011-07-27 09:58:02 följande:
    Ja, verkligen :) Jag är så himla nervös!

@Pinkis: Förlåt, men jag verkligen brast ut i asgarv när jag såg kjolen på fyran. My God, vad har de gjort? Tur i all otur med trean iallafall - den är ju verkligen som en dröm och det är klart att du kommer att komma i den!

Här på morgonkvisten har jag via FB fått reda på att min ena syster ligger inne på sjukhus och väntar på operation... sådär lagomt bra tajmat. hon hade tagit tag i läkarn och sagt "du måste fixa mig. fort! jag ska åka på bröllop på fredag och jag KAN INTE missa det!!!!!"
    Hoppas på att det går snabbt och smidigt och att hon är så pass pigg att hon kan åka hit på fredag som planerat.... 
    Hahaha men tack, någon fler som reagerade som jag allså! Saken är den att om man skulle platta ut alla de där snurrorna, så skulle den se riktigt bra ut. Eller om man skulle sprätta bort dom, vilket är vad jag ska göra, så att jag verkligen har en klänning jag till 110% säkerhet kommer i till bröllopet om det skulle skita sig med den andra trots allt.

Men du.. hoppas verkligen att hon kryar på sig snabbt då. Får man fråga vad hon ska opereras för? Håller tummarna för att det ska gå bra! :)
    bruden skrev 2011-07-27 10:24:54 följande:
    Förlåååååååååååååt!!!! Jag hade helt fel gällande DHL. När de ringer är när man beställt leverans inom Sverige men jag kom ju på att när jag köpte mina blingbling-smycken från Kina för ett tag sen så kom de bara utan förvarning. Så visst, de dyker bara upp Bara för det så kommer de väl när jag är ute på dagtid *suckar*
    Haha ja, jag sa ju det ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-27 12:37:21 följande:
    Ahaaa.. jag och sambon körde LCHF ett tag under våren och det funkade bra för honom. Hans föräldrar kör det nu :) För min del var det dock ingen höjdare.

Oh, vad spännande :D Då måste den ju komma.. ja, imorgon om inte annat. Jag fick min klänning samma dag som den anlände till Arlanda (bor 80 mil norr om Sthlm), så det kan ju inte så lång tid tycker jag.
    Jag kör min egen variant av LCHF. Kan inte med att helt byta utan kör någon specialare som funkar bra
    Fortfarande står det Forwarded for export. Undrar jag om den ÄR i Sverige eller inte. Enligt nån sida jag kollade på så ska den vara det men det vete faaaan! Börjar lessna nu... Jag bor ju bara 16 mil från Arlanda så jag borde väl också få den samma dag. Men eftersom jag mitt dumma nöt valde vanlig leverans så ligger den väl som 12 på priolista 1-5 *suck* 
  • S2011

Pinkis: hon fick akut trubbel med en äggledare och den ska opereras bort nu under dagen.. så jag håller tummarna för att allt går bra och att hon fortfarande kan komma på bröllopet.

Själv har jag spenderat två lååååånga timmar på VC och fått konstaterat UVI. hade inte behövt två timmars väntetid och tre minuter med läkare för att räkna ut det själv.. nåja, kul - fattades ju liksom bara det....

Nu ska vi dra iväg och spela lite fotboll och koppla av en stund. Sen blir det hem och raka vägen till pysselbordet. 

• bruden

Jahapp, vi får väl se om det dyker upp nån klänning idag då. Jag börjar bli en aaaaningens orolig faktiskt. Varför ska den vara så förbaskat länge under export utan att jag får den? Nåja, to be continued

• marielleangelina

Hejsan brudar!
    Hoppar in här i tråden nu när det blivit lite mer seriöst med att beställa Kinaklänning.
    Har hittat min drömklänning och den finns på DragonOrient.
    Mailade dem för att höra vilken typ av spets de avnänder och fick bilder på två typer man
    kunde välja mellan. Bifogar bild både på klänningen och på DragonOrients spets (den jag tyckte var finast av de två), vad tror ni? Under spetsen är det satin.
    Kommer det funka och bli fint? :) Jag hoppas verkligen det!

http://www.dragonorient.com/product.php?productid=18770&cat=361&page=6
  • bruden

Nu vet jag var klänningen är. Det blir ingen klänning på mig den här veckan heller. Det är Posten som ska köra ut den efter att den anländer. Nåja, jag får väl vänta in i det sista i värsta fall...

• lundabrud

Alltså DHL... Det hade varit grymt om de kunde ge ett ungefärligt svar på när de kan komma. Förra gången var de förbi två gånger, utan att vi var hemma (och lämnade lapp i vanlig ordning). Så vi fick ringa o komma överens om att de lämnade paketet på "DHL-centralen" i Örebro (där vi bor). Annars åker de ju tillbaks till Västerås mellan gångerna. Värdelöst. Så vi hämtade ut paketet där, själva. Den här gången hörde vi inte ett smack från dem så vi ringde upp (efter att ha konstaterat att vårt paket varit i Sverige i typ 2 v), då bekräftade de att det fanns i Västerås men att de väntade på att vi skulle höra av oss (??). När vi undrade om de kunde lämna paketet till oss alternativt till centralen i Örebro kunde de inte ens ge ett svar, det hela verkade mycket krångligt...  I dag fick vi tillslut ett sms om att paketet finns i Örebro och att vi själva får åka ut och hämta det. Då har vi varit hemma i två dagar och väntat på att de ska komma med paketet... Orka!! Centralen i Örebro ligger rätt långt bort också så det är inte bara att "svänga förbi".

• Darling Daisy

Förstår er frustration m klänningarna som aldrig kommer!!! 
    Vi hade vårt partytält liggandes på nån fraktcentral i nästan en vecka. När jag ringde och frågade varför vi aldrig fick paketet sa den jätterara kvinnan "men den ska ju vara aviserad, vad konstigt".
    Det hade helt enkelt blivit något fel, men när jag sa att det var tältet till vårt bröllop så förstod hon vår oro. Nästa dag var tältet hemma!!  

Håller tummarna för att paketen dyker upp snart! 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!